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Featured researches published by A Sprinkart.


European Radiology | 2018

Revised PROPELLER for T2-weighted imaging of the prostate at 3 Tesla: impact on lesion detection and PI-RADS classification

M Meier-Schroers; Christian Marx; Frederic Carsten Schmeel; K Wolter; Jürgen Gieseke; Wolfgang Block; A Sprinkart; Frank Traeber; Winfried A. Willinek; Hans Heinz Schild; G Kukuk

PurposeTo evaluate revised PROPELLER (RevPROP) for T2-weighted imaging (T2WI) of the prostate as a substitute for turbo spin echo (TSE).Materials and methodsThree-Tesla MR images of 50 patients with 55 cancer-suspicious lesions were prospectively evaluated. Findings were correlated with histopathology after MRI-guided biopsy. T2 RevPROP, T2 TSE, diffusion-weighted imaging, dynamic contrast enhancement, and MR-spectroscopy were acquired. RevPROP was compared to TSE concerning PI-RADS scores, lesion size, lesion signal-intensity, lesion contrast, artefacts, and image quality.ResultsThere were 41 carcinomas in 55 cancer-suspicious lesions. RevPROP detected 41 of 41 carcinomas (100%) and 54 of 55 lesions (98.2%). TSE detected 39 of 41 carcinomas (95.1%) and 51 of 55 lesions (92.7%). RevPROP showed fewer artefacts and higher image quality (each p < 0.001). No differences were observed between single and overall PI-RADS scores based on RevPROP or TSE (p = 0.106 and p = 0.107). Lesion size was not different (p = 0.105). T2-signal intensity of lesions was higher and T2-contrast of lesions was lower on RevPROP (each p < 0.001).ConclusionFor prostate cancer detection RevPROP is superior to TSE with respect to motion robustness, image quality and detection rates of lesions. Therefore, RevPROP might be used as a substitute for T2WI.Key points• Revised PROPELLER can be used as a substitute for T2-weighted prostate imaging.• Revised PROPELLER detected more carcinomas and more suspicious lesions than TSE.• Revised PROPELLER showed fewer artefacts and better image quality compared to TSE.• There were no significant differences in PI-RADS scores between revised PROPELLER and TSE.• The lower T2-contrast of revised PROPELLER did not impair its diagnostic quality.


Journal of Cardiovascular Magnetic Resonance | 2016

Epicardial adipose tissue, aortic stiffness and myocardial fibrosis in healthy individuals: a quantitative cardiac magnetic resonance study

R Homsi; D Thomas; Juergen Gieseke; Darius Dabir; J Luetkens; Christian Marx; Daniel Kuetting; Hans Heinz Schild; A Sprinkart

Background Epicardial adipose tissue, aortic stiffness and myocardial fibrosis have been linked to cardiovascular risk and disease; however, often different modalities are used for their measurement. Cardiac magnetic resonance (CMR) may be used to determine these parameters in a single examination by the measurement of epicardial fat volumes (EFV), aortic pulse wave velocity (PWV) as a parameter of aortic stiffness, and T1-relaxation time (T1) as a marker for myocardial fibrosis. This quantitative CMR-study was performed to identify relationships between these parameters in healthy individuals and to correlate them with age, body mass index (BMI) and gender.


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2016

Gibt es einen Zusammenhang zwischen aortaler Steifigkeit, kardialem Fettvolumen und etablierten kardiovaskulären Risikofaktoren? Eine quantitative Kardio-MRT Studie

R Homsi; J Gieseke; A Sprinkart; M Meier-Schroers; J Lütkens; Christian Marx; Darius Dabir; Daniel Kuetting; H. H. Schild; D Thomas


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2018

Short-Term Measurement Repeatability of a Simplified Intravoxel Incoherent Motion (IVIM) Analysis for Routine Clinical Diffusion-Weighted Imaging in Malignant Liver Lesions and Liver Parenchyma at 1.5 T

C Pieper; A Sprinkart; Guido Mattias Kukuk; P Mürtz


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2017

Intravoxel Incoherent Motion (IVIM) Analyse von MR-Diffusionsbildgebung zur Bestimmung des Therapieansprechens von hepatozellulären Karzinomen nach Radioembolisation mit Harz- und Glasmikrosphären

C Pieper; A Sprinkart; Carsten H. Meyer; H. H. Schild; G Kukuk; P Mürtz


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2017

Myokardiale Strainanalyse mittels Feature-Tracking bei akuter Myokarditis: Diagnostische Wertigkeit und Assoziation mit myokardialer Inflammation

J Luetkens; U Schlesinger-Irsch; D Kütting; Darius Dabir; R Homsi; J Doerner; F Schmeel; A Sprinkart; Claas P. Naehle; H. H. Schild; D Thomas


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2017

MR-Diffusionsbildgebung vor und nach Anlage eines transjugulären intrahepatischen portosystemischen Shunts (TIPS) – Erste Erfahrungen mit einer Intravoxel Incoherent Motion (IVIM) Auswertung

C Pieper; A Sprinkart; D Thomas; Carsten H. Meyer; Wolfgang Block; H. H. Schild; G Kukuk; P Mürtz


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2017

MultiVane XD für T2-gewichtete MRT-Aufnahmen der Prostata bei 3 Tesla: Auswirkungen auf die Abgrenzbarkeit von Läsionen, auf die PI-RADS-Klassifikation und auf Artefakte und Bildqualität

M Meier-Schroers; Christian Marx; F Schmeel; Maximilian Rauch; K Wolter; Wolfgang Block; A Sprinkart; F Träber; W Willinek; H. H. Schild; G Kukuk


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2017

Epikardiales Fettvolumen, LV-Strain und T1-Mapping bei Hypertonikern mit erhaltener Ejektionsfraktion

R Homsi; A Sprinkart; Daniel Kuetting; M Meier-Schroers; J Luetkens; S Fischer; Christian Marx; Darius Dabir; Jürgen Gieseke; H. H. Schild; D Thomas


Rofo-fortschritte Auf Dem Gebiet Der Rontgenstrahlen Und Der Bildgebenden Verfahren | 2016

Quantitatives hepatisches T1- und extrazelluläres Volumen (ECV)-Mapping zur Detektion von Leberfibrose im Tiermodell

J Luetkens; S Klein; F Schmeel; F Träber; A Sprinkart; Wolfgang Block; J Gieseke; H. H. Schild; Jonel Trebicka; G Kukuk

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D Thomas

University Hospital Bonn

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G Kukuk

University Hospital Bonn

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C Pieper

University Hospital Bonn

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Christian Marx

University Hospital Bonn

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Darius Dabir

University Hospital Bonn

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J Luetkens

University Hospital Bonn

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R Homsi

University Hospital Bonn

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