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Publication
Featured researches published by B. Lauer.
Heart | 2006
H von Korn; Jiangtao Yu; B. Lauer
A 79-year-old man presented with atrial fibrillation, cerebral embolic events and intracerebral bleeding under oral anticoagulation and a haemodynamically significant secundum atrial …
The Cardiology | 2005
Marc-Alexander Ohlow; H. von Korn; Kai Haberl; Andreas H. Wagner; Maria-Anna Secknus; Jiangtao Yu; C. Erianto; B. Lauer
tations and atypical angina. Auscultation of the heart revealed a normal fi rst and second heart sound and a grade 2 systolic murmur over the apex without opening click, the electrocardiogram showed sinus rhythm and left axis deviation. A transthoracic and transesophageal echocardiography showed normal left and right ventricular size and function, a small patent foramen ovale, normal pulmonary venous drainage, trivial mitral regurgitation and a thin membrane attached medially to the margin of the fossa ovalis and laterally to the junction of the left upper pulmonary vein and the left atrial appendage, dividing the left atrium into a posterior-superior and an anterior-inferior compartment. There was a laminar diastolic fl ow across this membrane (3.9 l/min) with an opening in the membrane of approximately 2.4 cm 2 . The cardiac catheterization showed a good result after stenting of the circumfl ex and left anterior descendens 1 year before, and subcritical stenoses in the diagonal branch and distal left anterior descendens. An exercise Swan-Ganz catheter revealed a slightly reduced cardiac output with a normal pulmonary-artery and pulmonarywedge pressure at rest with a normal increase under exercise up to 4.3 METs. The patient was discharged only on medical therapy without further treatment Cor triatriatum sinister is a rare congenital cardiac anomaly in which a posteriorsuperior chamber (common pulmonary venous chamber) is separated from an anterior-inferior chamber (left atrium) by a fi bromuscular membrane. In most of the cases, the chambers communicate through one or more openings. The incidence has been variously reported as 0.1% [1] to 0.4% [2] . The clinical manifestations in the absence of associated congenital cyanotic or acyanotic anomalies depends on the size of the opening of the membrane and are similar to mitral stenosis, but presentation later in life often is less classic. Rare clinical presentations are left atrial tumor due to a thrombosed chamber [3] , multiple arterial and cerebral embolism [4, 5] or only recurrent episodes of wheezing [6] . About 75% of those born with classical cor triatriatum die in infancy, because the opening is very restrictive [7] . In rare cases, the onset of clinical symptoms is delayed to late adulthood if the opening is large.
Zeitschrift Fur Kardiologie | 2005
Helga Bielik; Marc Ohlow; Hügl B; K. Reinig; R. Gröger; B. Lauer
Tetralogy of Fallot is the most common cyanotic cardiac malformation in late childhood and adult, occurring in approximately 0.25 of 1000 live births. Most patients undergo early surgical correction. Therefore, the natural history of this disease has been evaluated in only a few cases. We report a complex case of a tetralogy of Fallot, who reached the age of 74 years without surgical or medical treatment and who was transferred to our clinic after syncope due to ventricular tachycardia. Die Fallot’sche Tetralogie gilt im späteren Kindes- und Erwachsenalter als häufigster zyanotischer Herzfehler und tritt bei ca. 0,25 Neugeborenen unter tausend Geburten auf. Wegen der niedrigen Überlebenschance der Patienten ohne frühe chirurgische Korrektur konnten die Spätfolgen dieses Krankheitsbildes nur in wenigen Fällen untersucht werden. Wir berichten über ein komplexes Beispiel einer Fallot-Tetralogie bei einem Erwachsenen, der ohne chirurgische oder medizinische Behandlung überlebte. Seit Kindheit war ein Ventrikelseptumdefekt bekannt. Die Diagnose der Fallot’schen Tetralogie wurde im Alter von 74 Jahren gestellt, als der Patient zur invasiven Diagnostik und ICD-Implantation wegen einer dokumentierten ventrikulären Tachykardie mit nachfolgender Synkope in unsere Einrichtung aufgenommen wurde.
Zeitschrift Fur Kardiologie | 2005
Helga Bielik; Marc Ohlow; Hügl B; K. Reinig; R. Gröger; B. Lauer
Tetralogy of Fallot is the most common cyanotic cardiac malformation in late childhood and adult, occurring in approximately 0.25 of 1000 live births. Most patients undergo early surgical correction. Therefore, the natural history of this disease has been evaluated in only a few cases. We report a complex case of a tetralogy of Fallot, who reached the age of 74 years without surgical or medical treatment and who was transferred to our clinic after syncope due to ventricular tachycardia. Die Fallot’sche Tetralogie gilt im späteren Kindes- und Erwachsenalter als häufigster zyanotischer Herzfehler und tritt bei ca. 0,25 Neugeborenen unter tausend Geburten auf. Wegen der niedrigen Überlebenschance der Patienten ohne frühe chirurgische Korrektur konnten die Spätfolgen dieses Krankheitsbildes nur in wenigen Fällen untersucht werden. Wir berichten über ein komplexes Beispiel einer Fallot-Tetralogie bei einem Erwachsenen, der ohne chirurgische oder medizinische Behandlung überlebte. Seit Kindheit war ein Ventrikelseptumdefekt bekannt. Die Diagnose der Fallot’schen Tetralogie wurde im Alter von 74 Jahren gestellt, als der Patient zur invasiven Diagnostik und ICD-Implantation wegen einer dokumentierten ventrikulären Tachykardie mit nachfolgender Synkope in unsere Einrichtung aufgenommen wurde.
Zeitschrift Fur Kardiologie | 2005
Helga Bielik; Marc Ohlow; B. Hgl; K. Reinig; R. Grger; B. Lauer
Tetralogy of Fallot is the most common cyanotic cardiac malformation in late childhood and adult, occurring in approximately 0.25 of 1000 live births. Most patients undergo early surgical correction. Therefore, the natural history of this disease has been evaluated in only a few cases. We report a complex case of a tetralogy of Fallot, who reached the age of 74 years without surgical or medical treatment and who was transferred to our clinic after syncope due to ventricular tachycardia. Die Fallot’sche Tetralogie gilt im späteren Kindes- und Erwachsenalter als häufigster zyanotischer Herzfehler und tritt bei ca. 0,25 Neugeborenen unter tausend Geburten auf. Wegen der niedrigen Überlebenschance der Patienten ohne frühe chirurgische Korrektur konnten die Spätfolgen dieses Krankheitsbildes nur in wenigen Fällen untersucht werden. Wir berichten über ein komplexes Beispiel einer Fallot-Tetralogie bei einem Erwachsenen, der ohne chirurgische oder medizinische Behandlung überlebte. Seit Kindheit war ein Ventrikelseptumdefekt bekannt. Die Diagnose der Fallot’schen Tetralogie wurde im Alter von 74 Jahren gestellt, als der Patient zur invasiven Diagnostik und ICD-Implantation wegen einer dokumentierten ventrikulären Tachykardie mit nachfolgender Synkope in unsere Einrichtung aufgenommen wurde.
Deutsche Medizinische Wochenschrift | 2005
Marc-Alexander Ohlow; A. Beierlein; S. Müller; H. von Korn; Johann-Christoph Geller; Jiangtao Yu; B. Lauer
BMC Cardiovascular Disorders | 2013
Hubertus von Korn; Victor Stefan; Reyn van Ewijk; Kamalesh Chakraborty; Burkhard Sanwald; R Andel; Jan Hemker; Ulrich Hink; Marc Ohlow; B. Lauer; Thomas Muenzel
Internal and Emergency Medicine | 2017
Hubertus von Korn; Victor Stefan; Reyn van Ewijk; Kamalesh Chakraborty; Burkhard Sanwald; Jan Hemker; Ulrich Hink; Marc Ohlow; B. Lauer; Dierk Vagts; Stefan Gruene; Thomas Münzel
Notarzt | 2008
Marc-Alexander Ohlow; Maria-Anna Secknus; H. von Korn; C. Göttel; Andreas H. Wagner; Jiangtao Yu; Ahmed Farah; B. Lauer
Der Notarzt | 2008
Marc-Alexander Ohlow; Maria-Anna Secknus; H. von Korn; C. Göttel; Andreas H. Wagner; Jiangtao Yu; Ahmed Farah; B. Lauer