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Featured researches published by Edith Kolb.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1981

141. Fortschritte der Pankreastransplantation beim Menschen

F. Largiadèr; D. Baumgartner; Edith Kolb; G. K. Uhlschmid

Between July 1980 and March 1981, 7 simultaneous pancreas and kidney transplants were performed in patients with juvenile diabetes and renal insufficiency. A duct-occluded (Prolamine) segmental pancreas was placed into the peritoneal cavity with vascular anastomoses to the left iliac vessels. Three transplantations were unsuccessful because of a damaged transplant, and one was lost because of venous thrombosis. Three patients with a maximal follow-up of 9 1/2 months have normal blood sugar despite lack of exogenous insulin and despite prednisone intake.SummaryBetween July 1980 and March 1981, 7 simultaneous pancreas and kindney transplants were performed in patients with juvenile diabetes and renal insufficiency. A duct-occluded (Prolamine) segmental pancreas was placed into the peritoneal cavity with vascular anastomoses to the left iliac vessels. Three transplantations were unsuccessful because of a damaged transplant, and one was lost because of venous thrombosis. Three patients with a maximal follow-up of 91/2 month have normal blood sugar despite lack of exogenous insulin and despite Prednison intake.ZusammenfassungZwischen Juli 1980 and März 1981 wurden bei 7 Patienten mit juvenilem Diabetes mellitus and Niereninsuffizienz die Pankreas- und Nierentransplantation durchgeführt. Das Pankreastransplantat wurde nach Verödung des Gangsystems mit Pròlamin intraabdominal plaziert, mit Anastomosierung mit den linken Iliacalgefäßen. Drei Transplantationen waren wegen ungeeigneter Transplantate erfolglos, und ein Pankreas ging an venöser Thrombose verloren. 3 Patienten hingegen sind bei normaler Kost, ohne exogene Insulinzufuhr und trotz Prednisonmedikation bei einer Nachkontrollzeit von maximal 91/2 Monaten normoglykäm.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1984

205. Veränderungen der pulmonalen und kardiozirkulatorischen Parameter bei therapeutischer Ganzkörperhyperthermie

Klaus Eisler; J. Lange; K. Zänker; Edith Kolb; J. R. Siewert; G. Blümel

SummaryIn a clinical study it was investigated whether whole-body hyperthermia (WBH), as induced by an extracorporeal circuit with a core temperature of 41.8 °C, represents an acceptable pattern of therapy for tumor patients. WBH results in the doubling of respiration. Oxygen consumption and oxygen supply rise about 80%. The intrapulmonary right-to-left shunt climbs to values exceeding 26%. The changes in cardiocirculatory parameters are mainly an increase in cardiac output of more than 200% and a drop in peripheral resistance of 50%. Heart rate and stroke volume rise correspondingly. Pulmonary resistance declines only for a short while.ZusammenfassungIn einer klinischen Studie wurde untersucht, ob die durch einen extracorporalen Kreislauf induzierte Ganzkörperhyperthermie (GKH) mit einer Kerntemperatur von 41,8 °C für Tumorpatienten eine vertretbare Therapie darstellt. Durch die GKH wird das Atemminutenvolumen verdoppelt. Die Sauerstoffverfügbarkeit und der -verbrauch erhöhen sich um etwa 80%. Der intrapulmonale re-li shunt erreicht Werte von über 26%. Die Veränderungen der kardiozirkulatorischen Parameter sind im wesentlichen eine Erhöhung des Herzminutenvolumens auf über 200% und ein Abfall des peripheren Widerstands auf 50%. Herzfrequenz und Schlagvolumen steigen entsprechend. Der Lungengefäßwiderstand fällt nur kurz ab.


Transfusion Medicine and Hemotherapy | 1979

Tierexperimentelle Untersuchungen über die Nierenpartialfunktionen nach temporärer Tourniquetischämie mit und ohne Volumenersatztherapie

A. Tauber; O. Petrowicz; R. Tauber; I. Wriedt-Lübbe; R. Schneider; G. Blümel; Edith Kolb

Die Auswirkungen einer 2- und 3stundigen Tourniquetischamie einer hinteren Extremitat von Ratten auf die Nierenfunktion sowie auf Elektrolyte, Harnstoff-N, Kreatinin im Plasma, Blutdruck und Hamatokri


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

47. Anaesthesie und Schmerzbekämpfung unter Katastrophenbedingungen

Edith Kolb; M. Rust

SummaryUnder disaster conditions common anesthetic procedures must be replaced by more simple, but nevertheless safe and potent anesthetic techniques. For analgesia, analgesicantipyretics, local anesthetics, narcotic analgesics or ketamine can be used. For anesthesia, the use of ketamine is recommended as sole anesthetic agent for IPPB-Air-ventilated as well as spontaneously breathing patients. This anesthetic technique can be supplemented by other anesthetics, narcotic analgesics or psychotropic drugs.ZusammenfassungKatastrophenbedingungen beinhalten für die Anaesthesie die teilweise Abkehr von gebräuchlichen Standardverfahren und den Rückgriff auf technisch und personell unaufwendige Basisverfahren. Zur Analgesie kommen neben Analgetica-Antipyretica die Lokalanaesthetica, Opiate und Ketamine in Frage. Zur Anaesthesie ist Ketamine wegen seiner günstigen Eigenschaften als Monoanaestheticum bei Spontanatmung oder in Kombination mit Muskelrelaxantien bei Luftbeatmung einsetzbar. Das Verfahren ist durch Psychopharmaka, Opiate oder andere Anaesthetica ergänzbar.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1978

216. Zur Prophylaxe und Therapie der postoperativen abdominalen Wunddehiszenz

Roland Tauber; Alfred I. Tauber; D. Göritz; G. Tempel; S. Jelen; Edith Kolb

SummaryAnatomical incisions in the abdominal wall seem to be an effective way of reducing postoperative abdominal wound dehiscences. This assertion will be substantiated by clinical data, considerations of the kind and magnitude of forces affecting the wound edges, and by experimental findings on the effectiveness of sutured incisions in the abdominal wall in both the longitudinal and transverse directions. If in seriously ill patients with abdominal wound dehiscences complicated by massive infection the open wound treatment was preferred, better results were obtained in comparison to secondary wound closure.ZusammenfassungZur Prophylaxe der postoperativen abdominalen Wunddehiszenz wird die anatomiegerechte Schnittführung empfohlen. Anhand klinischer Daten und aufgrund von Überlegungen über die Art und Größe der am Wundrand angreifenden Kräfte, sowie durch experimentell gewonnene Befunde über die unterschiedliche Belastbarkeit der Nähte nach Längs- und Querschnitten am Abdomen wird these Ansicht belegt. Bei der durch Infektion komplizierten Wunddehiszenz bei Schwerstkranken konnten im Gegensatz zum sekundären Wundverschluß durch die offene Wundbehandlung erstaunlich gute Ergebnisse erzielt werden.


Anasthesiologie Intensivmedizin Notfallmedizin Schmerztherapie | 1990

Lungenödem nach Darmspülung mit Golytely-Lösung

Reinhard Pichlmeier; B. v Hundelshausen; G. Tempel; H. J. Schneck; Edith Kolb


Anasthesiologie Intensivmedizin Notfallmedizin Schmerztherapie | 1990

Lungendem nach Darmsplung mit Golytely-Lsung

Reinhard Pichlmeier; B. von Hundelshausen; G. Tempel; Hans J. Schneck; Edith Kolb


Langenbeck's Archives of Surgery | 1984

Changes in Pulmonary and cardiocirculatory parameters with therapeutic whole-body hyperthermia

Klaus Eisler; J. Lange; K. S. Zanker; Edith Kolb; J. Rüdiger Siewert; G. Blumel


Langenbeck's Archives of Surgery | 1981

Progress in human pancreatic transplantation

Ajay Gopinathan; D. Baumgartner; Edith Kolb; G. K. Uhlschmid


Langenbeck's Archives of Surgery | 1981

Progress in human pancreas transplantation

Ajay Gopinathan; D. Baumgartner; Edith Kolb; G. K. Uhlschmid

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