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Publication
Featured researches published by G. Kamin.
Journal of Clinical Ultrasound | 2013
Sigrun R. Hofmann; Antje Heilmann; Hans J. Häusler; G. Kamin; Katharina Nitzsche
Absence of the ductus venosus (ADV) is a rare vascular anomaly. Its prognosis depends on the pathway of the umbilical flow to the systemic venous circulation, and the presence or absence of associated structural or chromosomal anomalies, sometimes resulting in hydrops fetalis. In cases with isolated ADV in the absence of associated anomalies, survival rates are as high as 85%, depending on the shunt situation. Here, we report a patient with ADV and extrahepatic umbilical vein drainage with favorable outcome after intrauterine reversal of early signs of cardiac failure. Diagnosis was made after the appearance of moderate cardiomegaly in the 25th gestational week. Thus, in the case of cardiomegaly with or without further signs of cardiac failure, ultrasound imaging of the venous duct should be considered.
Fetal Diagnosis and Therapy | 2012
S.R. Hofmann; Antje Heilmann; Hans J. Häusler; Ingo Dähnert; G. Kamin; Robert Lachmann
Introduction: Idiopathic dilatation of the right atrium (IDRA) is a rare abnormality usually detected by chance at any time between antenatal and adult life. It is defined as isolated enlargement of the right atrium in the absence of other cardiac lesions causing right atrial dilatation. IDRA can be associated with atrial arrhythmia and systemic embolism. The clinical presentation shows high variability ranging from the lack of any symptoms up to cardiac failure. Methods/Results: We describe 2 children with antenatally diagnosed IDRA, the intrauterine course in 1 case, the postnatal management and its long-term follow-up. There has been no need for surgical intervention so far because of the lack of arrhythmias and no further progression of right atrial diameters. Thrombus formation in the right atrium, which is a potential risk for pulmonary embolism, led us to initiate anticoagulation in our cases to prevent such complications. Furthermore, we suggest one possible pathomechanism of congenital right atrial dilatation. Conclusion: Optimal management of severe IDRA depends on the individual case. Long-term follow-up of these patients is necessary to monitor a possible further progression of right atrial size and occurrence of arrhythmias. As a possible pathomechanism, a functional partial anomalous pulmonary venous insertion may imitate a structural abnormal pulmonary vein connection in some idiopathic cases of congenital right atrial dilatation.
Gynakologe | 2008
R Lachmann; G. Kamin; D. Kamil; P. Van De Vondel; I. Staboulidou; W. Distler
ZusammenfassungDie B-Lynch-Technik ist eine etablierte, risikoarme Methode, um uteruserhaltend eine postpartale Hämorrhagie (PPH) zu beherrschen. Eine weniger invasive Alternative ist die bimanuelle Kompression der Gebärmutter. Beide Methoden stellen valide Optionen dar, um möglichst konservativ vorzugehen und letztendlich die Fertilität zu erhalten. AbstractThe B-Lynch suture technique is an established low-risk method for managing postpartum uterine haemorrhaging while conserving the uterus. A less invasive alternative is bimanual compression of the uterus. Both methods represent valid options for conservative procedures in order to maintain fertility.
Gynakologe | 2006
K. Hänseroth; W. Distler; G. Kamin; K. Nitzsche
ZusammenfassungFür Geburtshelfer stellt die Adipositas eine große Herausforderung während der Schwangerschaft, unter der Geburt und in der postpartalen Periode dar. Erkrankungen in der Schwangerschaft, wie schwangerschaftsinduzierte Hypertonie, Gestationsdiabetes und Präeklampsie kommen bei adipösen Schwangeren signifikant häufiger vor. Auch über die erhöhte Inzidenz einer Sectio caesarea sollten adipöse Schwangere aufgeklärt werden. Generell ist das Fetal Outcome geringgradig schlechter als das von Neugeborenen normalgewichtiger Mütter, es werden häufiger hypertrophe Kinder geboren, und sie müssen häufiger in eine Kinderklinik verlegt werden. Das Augenmerk sollte auf der Gewichtsreduktion vor einer geplanten Schwangerschaft liegen. Adipöse Schwangere müssen engmaschiger betreut werden, um Komplikationen vorzubeugen bzw. um sie zu beherrschen. Wird dies umgesetzt, ist das Fetal outcome durchaus mit dem von Kindern normalgewichtiger Schwangerer vergleichbar.AbstractObesity presents a major challenge during pregnancy, birth and in the postpartum period. Indeed, certain illnesses during pregnancy such as hypertension, gestational diabetes and preeclampsia occur significantly more commonly in obese individuals. There is also a higher incidence of cesarean sections in obese individuals, a fact which requires clarification. In general, the fetal outcome is only marginally poorer than that for babies born to normal weight mothers, although more hypertrophic babies are born which require a children’s hospital. Consideration should be given to weight reduction before a planned pregnancy. Obese pregnant women require more care than normal weight women in order to prevent or effectively control complications. If this is carried out, then the fetal outcome is comparable to that from normal weight mothers.
Fetal Diagnosis and Therapy | 2012
Harald Abele; Sandra Starz; Markus Hoopmann; B. Yazdi; Katharina Rall; Karl Oliver Kagan; Rui Carvalho; S.R. Hofmann; Maria Antonieta Melo; Luísa Pinto; Antje Heilmann; Hans J. Häusler; Ingo Dähnert; G. Kamin; Robert Lachmann; Joan Sabrià; Carmina Comas; C. Barceló-Vidal; Raul Garcia-Posada; Monica Echevarria; Maria Dolors Gomez-Roig; Antoni Borrell; A. Khalil; D. Sodre; A. Syngelaki; R. Akolekar; K.H. Nicolaides; Suzanne Peeters; Johanna M. Middeldorp; Enrico Lopriore
R. Achiron, Tel Hashomer N.S. Adzick, Philadelphia, Pa. L. Allan, London A.A. Baschat, Baltimore, Md. K.J. Blakemore, Baltimore, Md. T.-H. Bui, Stockholm F.A. Chervenak, New York, N.Y. T. Chiba, Tokyo R. Chmait, Los Angeles, Calif. F. Crispi, Barcelona J.E. De Lia, Milwaukee, Wisc. J.A. Deprest, Leuven G.C. Di Renzo, Perugia J.W. Dudenhausen, Berlin N.M. Fisk, Brisbane, Qld. A.W. Flake, Philadelphia, Pa. U. Gembruch, Bonn M.R. Harrison, San Francisco, Calif. J.C. Hobbins, Denver, Colo. L.K. Hornberger, San Francisco, Calif. E.R.M. Jauniaux, London M.P. Johnson, Philadelphia, Pa. C. Jorgensen, Copenhagen J.-M. Jouannic, Paris P.M. Kyle, London O. Lapaire, Basel S. Lipitz, Tel-Hashomer G. Malinger, Holon G. Mari, Detroit, Mich. M. Martinez-Ferro, Buenos Aires K.J. Moise, Houston, Tex. F. Molina, Granada K.H. Nicolaides, London D. Oepkes, Leiden L. Otaño, Buenos Aires Z. Papp, Budapest R.A. Quintero, Miami, Fla. G. Ryan, Toronto J. Rychik, Philadelphia, Pa. H. Sago, Tokyo W. Sepulveda, Santiago P. Stone, Auckland D.V. Surbek, Bern B.J. Trudinger, Westmead, N.S.W. J.M.G. van Vugt, Amsterdam Y. Ville, Paris Clinical Advances and Basic Research
Gynakologe | 2011
J. Wacker; G. Kamin; K. Nitzsche; W. Distler
ZusammenfassungVorgestellt wird eine Patientin, bei der nach zwei Spontangeburten eine Geburtseinleitung mit Misoprostol oral wegen Terminüberschreitung erfolgt. Unter beginnender Wehentätigkeit ist das Kardiotokogramm (CTG) nicht mehr ableitbar, bei der vaginalen Untersuchung sind keine vorangehenden Kindsteile mehr palpabel. Sonographisch wird der Verdacht auf eine Uterusruptur gestellt und die Notsectio indiziert. Intraoperativ bestätigt sich der Verdacht auf eine Uterusruptur, und es muss eine totale Hysterektomie erfolgen. Die Patientin kann am fünften postpartalen Tag entlassen werden.AbstractBecause of a prolonged gestation period in a woman with a history of two spontaneous deliveries, labor was induced with orally administered misoprostol. While the patient developed contractions, the transabdominal cardiotocograph signals could no longer be detected. A vaginal examination was performed and the leading fetal parts were no longer palpable. This led to the diagnosis of suspected uterine rupture which was confirmed by transabdominal ultrasound imaging. An emergency cesarean section was performed including hysterectomy and the intraoperative findings confirmed the diagnosis. The patient could be discharged 5 days later.
Geburtshilfe Und Frauenheilkunde | 2004
K. Nitzsche; Axel Petzold; G. Kamin; W. Distler
Die Listeriose wird durch das grampositive kokkoide Stabchen Listeria monocytogenes ausgelost und ist in der Schwangerschaft mit einer hohen Abort- und Fruhgeburtenrate verbunden. Die Symptomatik bei den Schwangeren ist unspezifisch, wobei sowohl grippeahnliche Symptome wie Fieber, Entzundungen der oberen Atemwege als auch Zystitiden und Pyelonephritiden auftreten konnen. Der Erregernachweis erfolgt als Direktnachweis aus Blut und anderen Korperflussigkeiten. In unserem Fall wird ein ungewohnlicher Verlauf einer Drillingsschwangerschaft mit Listeriose beschrieben, wobei es zum protrahierten Abort des 1. und 2. Drillings und zur Lebendgeburt des 3. Drillings kam. Listeriosis is an infection caused by the bacterium Listeria monocytogenes. In pregnancy listeriosis may result in abortion, stillbirth, premature delivery or severe neonatal infection. Clinical manifestations of maternal listeriosis are often influenza-like symptoms. We present a case of listeriosis in a triplet pregnancy with abortion of the 1st and 2nd fetus and the birth of a healthy 3rd child in the 25th week of gestation.
Ultraschall in Der Medizin | 2007
K. Nitzsche; G. Kamin; D.-D. Dittert; A. Bier; W. Distler
Geburtshilfe Und Frauenheilkunde | 2007
K. Hänseroth; W. Distler; G. Kamin; K. Nitzsche
Gynakologe | 2006
K. Hanseroth; W. Distler; G. Kamin; K. Nitzsche