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Dive into the research topics where Gabriele Kaczmarczyk is active.

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Featured researches published by Gabriele Kaczmarczyk.


Acta Anaesthesiologica Scandinavica | 2003

ACE inhibition does not exaggerate the blood pressure decrease in the early phase of spinal anaesthesia

Claudia Höhne; L. Meier; Willehad Boemke; Gabriele Kaczmarczyk

Background:u2002 This study investigates whether long‐term treatment with an angiotensin converting enzyme inhibitor (ACEI) impairs the hemodynamic regulation during the early phase of spinal anaesthesia.


Acta Anaesthesiologica Scandinavica | 2011

Angiotensin-converting enzyme inhibition and blood pressure response during total intravenous anaesthesia for minor surgery.

E. Schulte; D. Ziegler; C. Philippi-Höhne; Gabriele Kaczmarczyk; Willehad Boemke

Background: This study investigates whether long‐term treatment with an angiotensin‐converting enzyme inhibitor (ACEI) impairs the haemodynamic regulation during total intravenous anaesthesia (TIVA) for minor surgery.


Clinical Science | 2002

Haemodynamic and hormonal changes during haemorrhage in conscious dogs treated with an endothelin-A receptor antagonist

Claudia Höhne; Roland C. E. Francis; Gabriele Kaczmarczyk; Willehad Boemke

This study compares the haemodynamic and hormonal responses during haemorrhage of conscious dogs pre-treated with an endothelin-A (ET-A) receptor inhibitor. The dogs were studied in two different randomized groups: the control group and a group that was given the ET-A receptor antagonist ABT-627 (as a bolus of 1 mg x kg of body weight(-1) followed by 0.01 mg x kg body weight(-1) x min(-1) intravenously). The time-course was the same for both groups: after a 1 h baseline period (pre-haemorrhage), blood (25 ml x kg of body weight(-1)) was withdrawn within 5 min. Haemodynamics were continuously recorded and hormone levels measured after 1 h (post-haemorrhage). Thereafter, the blood withdrawn was retransfused within 5 min and haemodynamics again observed for 1 h (post-retransfusion). In ABT-627-treated dogs, the decrease in mean arterial pressure from 87+/-3 to 64+/-3 mmHg (P<0.05 versus pre-haemorrhage), and cardiac output from 2.1+/-0.1 to 1.3+/-0.1 l x min(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage) and the increase in systemic vascular resistance from 3286+/-174 to 4211+/-230 dyn.s.cm(-5) (P<0.05 versus pre-haemorrhage) during acute haemorrhage are comparable with controls. During haemorrhage in controls, vasopressin levels increased from 0+/-0 to 13+/-2 pg x ml(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage), angiotensin II levels increased from 9+/-1 to 28+/-9 pg x ml(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage) and adrenaline levels increased from 134+/-22 to 426+/-74 pg x ml(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage) whereas noradrenaline levels did not change (approx. 200 pg x ml(-1)). In ABT-627-treated dogs, vasopressin levels increased from 0.2+/-0.0 to 22.2+/-6.1 pg x ml(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage and P<0.05 versus control), angiotensin II levels increased from 8+/-1 to 37+/-8 pg x ml(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage), noradrenaline levels increased from 147+/-16 to 405+/-116 pg x ml(-1) (P<0.05 versus pre-haemorrhage) and adrenaline levels did not change (200 pg x ml(-1)) during haemorrhage. We conclude from our results that dogs receiving the selective ET-A inhibitor ABT-627 seem to show a different hormonal response after haemorrhage compared with controls, displaying considerably higher noradrenaline concentrations. Independent of ET-A receptor inhibition, cardiac output during haemorrhage was maintained within the control range. This may indicate that the organism is defending blood flow (cardiac output) over blood pressure during haemorrhage, and that this defence strategy is not compromised by ET-A receptor inhibition.


Archive | 2010

Ausblicke und Visionen: Wie Medizin sich verändern muss

Gabriele Kaczmarczyk; Ulrike Ley

Wir werden nicht darum herumkommen, das Alt(herr)gebrachte zu verandern — um den Herausforderungen in der Medizin zu begegnen. Die Umbruche erfordern strukturelle und organisatorische Anderungen im grosen Stil. Sie verlangen strategische Fantasie und Bilder des Neuen — in denen Medizinerinnen ihren angemessenen Platz haben. Visionen beflugeln die Handelnden, zu neuen Ufern aufzubrechen — immerhin stehen im Strom ja schon einige Bruckenpfeiler.


Archive | 2010

Andere führen und sich selbst

Ulrike Ley; Isabell Lisberg-Haag; Uschi Heidel; Gabriele Kaczmarczyk; Elke Köhler

Wenn wir in unseren Workshops fragen: „Wie mochten Sie gefuhrt werden?“, weis jede eine Antwort und hat genaue Vorstellungen, wie die Chefin oder der Chef fuhren soll. Der Alltag aber ist anders. „Konnten Sie nicht mal meinen Chef coachen?“ Und: „Wie konnte ich ihm am besten sagen, dass er Sie anrufen soll?“ Das werde ich oft gefragt. Und die Chefs und Chefinnen? Kennen sie die eigenen Fuhrungsfehler? Oder sind sie langst immun? Einige treibt das „ungute Gefuhl“ um, nicht alles richtig zu machen, andere merken: „irgendwas lauft falsch“. Genauere Auskunft geben Studien. Werden Fuhrungskrafte (in den verschie-densten Branchen) anonym befragt, wo sie ihre eigenen Schwachpunkte und die Ursachen dafur sehen, zeigen die Antworten, dass Fuhrungskrafte selbstkritisch sind (◘ Tab. 4.1). Und die Ursachen der Fehler? Nahezu einmutig sagten die Befragten: zu wenig Zeit (97%). (Langguth) nOpen image in new window


Archive | 2010

Tests, Übungen und Checklisten

Ulrike Ley; Gabriele Kaczmarczyk

Mit dieser Checkliste konnen Sie uberprufen, ob Sie Ihre Sache gut machen und in welchen Bereichen Sie sich noch steigern konnen.


Archive | 2010

Coaching, Mentoring, Netzwerke

Ulrike Ley; Gabriele Kaczmarczyk

Die Institutsdirektorin sagt nach einem Verhandlungstag entnervt: „Ich brauche eine Referentin, bei der ich mich auskotzen kann!“ „Ja“, sagt ihre Vorgangerin im Amt, „aber auskotzen reicht nicht. Such Dir einen Coach, eine Vertraute, fur das ‚Unaussprechliche‘, zum Beispiel was das Amt und die Macht mit Dir macht.“


Archive | 2010

Frauen in Führung

Gabriele Kaczmarczyk

Der Weg in Fuhrungspositionen wird von Frauen zunehmend beschriften: Der Anteil von Frauen in Groskonzernvorstanden steigt. Jedoch in der Medizin, wo seit einigen Jahren ein standiger Anstieg an weiblichen Studierenden zu verzeichnen ist (der Anteil von Frauen lag 2008 bei 71%, der Anteil von Promotionen von Frauen bei uber 50%) geht es kaum vorwarts. Das zeigt eine aktuelle Erhebung mit Angaben von 80% der medizinischen Fakultaten Deutschlands. Erstmals promovierten auch mehr Frauen als Manner in der Medizin.


Archive | 2010

Das Potenzial nutzen

Ulrike Ley; Gabriele Kaczmarczyk

Das Lachen ist vergangen. Die Weigerungsphanomene der Mediziner sind geblieben. Die Arztinnen auch.


Acta Physiologica Scandinavica | 2004

Effect of angiotensin II and endothelin-1 receptor blockade on the haemodynamic and hormonal changes after acute blood loss and after retransfusion in conscious dogs.

Roland C. E. Francis; Claudia Höhne; Gabriele Kaczmarczyk; Willehad Boemke

Collaboration


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