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Dive into the research topics where George Koch is active.

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Featured researches published by George Koch.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1973

[The intrahepatic porto-caval shunt (author's transl)].

George Koch; B. Rigler; M. Tentzeris; S. Schuy; M. Sakulin; H. Schmidt-Kloiber

SummaryThe transjugular transhepatic route to the Portal vein has some advantages for the surgeon, if he wants to perform a porto-caval shunt. Different kinds of intrahepatic porto-caval shunts were tested in dogs to show a possible application in man. An operative technique with drilling sharp catheters proved to be specially useful. A rotating catheter with a suctioning device was able to cut a shunt from a hepatic vein to the portal vein.ZusammenfassungDer transjugulare transhepatische Weg zur Pfortader bietet dem Chirurgen zur Herstellung eines porto-cavalen Shunts verschiedene Vorteile. Um diesen Weg in Zukunft beim Menschen einschlagen zu können, wurden im Tierexperiment verschiedene Formen eines intrahepatischen porto-cavalen Shunts erprobt. Besonders bewährte sich ein Verfahren mit einer Bohreinrichtung mit schneidenden Kathetern. Ein rotierender Katheter, an dem eine Saugeinrichtung angeschlossen ist, schneidet von einem Lebervenenast aus einen Kanal zur Pfortader.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

249. Der paradoxe Ileus nach (Prokto-)Kolektomie wegen Colitis oder Polyposis

Rainer Winkler; George Koch; G.-A. Schlosser

SummarySymptomatology: extensive bowel movements passing the ileostoma, nausea, excessive inappetence, no signs of “acute abdomen”, radiological picture of ileus without clinical signs of intestinal obstruction. Frequency of paradoxical ileus after colectomy in colitis (n = 73) 15%, in polyposis (n = 25) 8%. Etiology is unknown, possible reasions are enteritis, extensive serosal defects, toxic megacolon equivalent, deficiency of steroid therapy, functional stenosis of the ileostoma. Therapy: in any case conservative.ZusammenfassungSymptomatologie: Große Fördermengen am Ileostoma, hochgradige Nahrungsaversion, Übelkeit, Brechreiz, keine Zeichen eines »akuten Abdomens«, röntgenologisch ausgeprägtes Ileusbild ohne objektivierbares Passagehindernis. Häufigkeit nach (Prokto-)Kolektomie wegen einer Colitis (n = 73) 15%, wegen einer Polyposis (n = 25) 8%. Ätiologie noch unbekannt, vermutlich eine Enteritis, möglich auch Auswirkungen der Serosadefekte, toxisches Megacolon-Äquivalent, Mängel der Cortisontherapie, funktionelle Ileostomiestenose. Therapie: Unbedingt konservativ.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1978

143. Explorative Laparotomie —Ein kritischer Erfahrungsbericht

George Koch; V. Schumpelick; G. A. Schlosser

SummaryModern diagnostic methods have reduced the need for exploratory laparotomy. Nevertheless, the procedure still occupies a definitive place among several diagnostic methods. Advantages include direct inspection of abdomen and organs, use in large-tissue biopsies, and immediate surgical treatment if necessary. Operative risk is low and justifies the use of the procedure. The current efficiency of exploratory laparotomy (1974–1977) is demonstrated with 276 cases.ZusammenfassungDie moderne apparative Diagnostik scheint die explorative Laparotomie zu verdrängen. Dennoch wird sie vielerorts an großen und kleinen chirurgischen Kliniken geübt. Nicht zuletzt als Ergebnis interdisziplinärer Zusammenarbeit bietet die explorative Laparotomie folgende Vorteile: umfassender, gefahrloser Überblick des Bauchraumes, Möglichkeit der ausgiebigen Probeexcision, Zugang zum Retroperitoneum, gleichzeitige Diagnostik und Therapie, Zeitgewinn und Kostenersparnis. Anhand von 276 Eingriffen wird die aktuelle Leistungsfähigkeit des Verfahrens bestätigt.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1974

Einfluß der Splenektomie auf Magensaftsekretion und Ulcusentstehung der Ratte

George Koch; V. Schumpelick; Dagmar v. Rehren

SummaryIn Splenectomiced rats incidence of gastric ulceration was compaired with control groups. Restraint stress and ligation of pylorus was used as model. Splenectomiced rats do show an higher incidence in both models. Both frequency and extension of gastric ulcer were accumulated significantly. Analysis of gastric secretion was only unessentially raised in comparisom to control-groups. Change of protective factors of stomach as possible reason is discussed.ZusammenfassungAn Ratten wurde der Einfluß von Splenektomie auf Magensaftsekretion und Ulcusentstehung untersucht. Sowohl nach “restraint-stress” als auch Pylorusligatur wiesen die splenektomierten Tiere eine ausgeprägte Steigerung der Ulcuszahl und -größe gegenüber den Kontrolltieren auf. In der Magensaftanalyse waren dagegen die Werte der splenektomierten Tiere gegenüber den scheinoperierten nur geringgradig gesteigert. — Als mögliche Ursache der vermehrten Ulcusanfälligkeit nach Splenektomie wurde eine Veränderung lokaler, nicht säuresekretorischer Faktoren der Magenwand diskutiert.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

Paradoxical ileus after (Procto) colectomy

Rainer Winkler; George Koch; G.-A. Schlosser


Langenbeck's Archives of Surgery | 1978

Exploratory laparotomy: A critical review

George Koch; V. Schumpelick; G.-A. Schlosser


Langenbeck's Archives of Surgery | 1974

Incidence of gastric ulcer in splenectomiced rats

George Koch; V. Schumpelick; Dagmar v. Rehren


Langenbeck's Archives of Surgery | 1974

The role of incomplete diverticle for diverticular disease

V. Schumpelick; George Koch


Langenbeck's Archives of Surgery | 1973

The intrahepatic porto-caval shunt

George Koch; B. Rigler; M. Tentzeris; S. Schuy; M. Sakulin; H. Schmidt-Kloiber


Langenbeck's Archives of Surgery | 1973

Esophageal replacement and multiple lung abscesses in lues II

S. K gler; George Koch

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