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Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

352. Gefäßersatz in der Mikrochirurgie — PTFE-Prothesen im Tiermodell

G. H. Müller; K. Junger; U. T. Hopt; H. Bockhorn

SummaryThe use of thin-walled, 1 mm- and 2 mm-diameter PTFE prostheses (GORE) for arterial replacement was examined in a rat model. The infrarenal aorta (diameter, 1.2 mm) and left common carotid artery (diameter, 0.6 mm) were replaced by two prostheses (diameters, 2 or 1 mm) in the same animal. After 90 days, all animals were killed and the grafts removed for macroscopic and histological examination. All grafts were patent; no stenosis was observed. A thin neointima had developed in all grafts. The use of prostheses approximately 50 % larger in size than the replaced aorta or carotid artery yielded excellent patency in these PTFE grafts.ZusammenfassungIn der vorliegenden Untersuchung wurden PTFE-Mikroprothesen (GöRE®) 1 mm und 2 mm Ø, dünnwandig) für den arteriellen Gefäßersatz im Rattenmodell untersucht. Die infrarenale Aorta Ø = 1,2) und die linke Carotis communis Ø = 0,6) wurden im gleichen Tier durch 2 mm bzw. 1 mm Prothesen ersetzt. 90 Tage später wurden die Tiere getötet und die Prothesen untersucht. Alle Interponate waren offen, Stenosen wurden nicht gesehen. In allen Prothesen wurde eine dünne Neointima beobachtet. Unter Verwendung von Prothesen, die ca. 50% größer sind als die zu verbindenden Gefäß läßt sich in der vorliegenden Studie ausgezeichnete Brauchbarkeit von PTFE-Mikroprothesen nachweisen.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

287. Gefäßersatz für Dialyseshunts

G. H. Müller; Bradley Greger; K. Junger; Wolfgang Schareck; U. T. Hopt; H. Bockhorn

SummaryThe number and age of patients on hemodialysis are increasing. Many secondary procedures for vascular access are needed when conventional methods fail. The preferred method is a forearm loop (PTFE) anastomosed to the deep brachial vessel. Thrombosis was the most common complication, followed by infection. Treatment by thrombectomy and/or bypass is also shown. Local infections were treated successfully by partially excising the prosthesis. Severe infection was treated by completely removing the vascular graft. The surgical treatment is shown in detail.ZusammenfassungZahl and Alter der Patienten an der Hamodialyse steigen, mit ihnen die Sekundäreingriffe in der Shuntchirurgie. Der bevorzugte Typ einer Unterarmschleife aus PTFE bei peripherem Gefäßverlust, anastomosiert an die tiefen Oberarmgefäße, wird gezeigt. Thrombose war die häufigste Komplikation, gefolgt von Infektion. Die Therapie Thrombektomie und/oder Umgehungsanastomose wird dargestellt. Lokale Infekte wurden erfolgreich durch partielle Prothesenentnahme behandelt, allgemeine Infekte machten komplette Entnahmen nötig. Die chirurgische Therapie wird im Detail gezeigt.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1984

213. Herz- xenotransplantation von maus zu ratte — einfluß der cyclosporin A (CyA) Therapie

G. H. Müller; A. Wunderlich; U. T. Hopt; H. Bockhorn

SummaryThe rejection of xenogenic organ transplants is a result of the action of natural preformed antibodies. Using the mouse-to-rat model, we studied the rejection mechanism in order to examine whether CyA can overcome rejection in a heart xenograft model or not. To examine the viability of this, we also transplanted mouse hearts to mouse recipients; these hearts continued beating for over 100 days. In contrast to this, mouse hearts in rats were rejected after 3 or 4 days. CyA did not alter the rejection time: this differs from other xenograft models, the results of which have already been published.ZusammenfassungDie Abstoßung xenogener Organtransplantate ist das Ergebnis natürlicher, präformierter Antikörper. Im Modell Maus zu Ratte wurde dieser Mechanismus an Herz-Xenotransplantaten überprüft und der Einfluß von CyA untersucht. Maus zu Maus Herz-Iso-Transplantate überlebten mehr als 100 Tage. In der Ratte überlebten Mäuseherzen 3–4 Tage, CyA konnte diese Zeit nicht verlängern. Diese Ergebnisse stehen im Gegensatz zu publizierten Berichten über andere XenograftModelle.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1984

165. Verlangt Cyclosporin A eine Änderung des perioperativen Managements der Organtransplantation

G. H. Müller; Wolfgang Schareck; David Kistler; U. T. Hopt; H. Bockhorn

SummaryAn additional detrimental effect can be seen in renal function that is caused by CyA treatment following ischemic injury: 55% of all transplant patients under CyA and 33% under conventional treatment underwent dialysis. Furthermore, the duration of dialysis was prolonged in CyA patients by 100%. To avoid ischemic damage, the kidneys were removed en bloc after in situ perfusion. In addition, the kidneys were cooled during implantation using a newly developed bag. Potentially nephrotoxic drugs were avoided. The blood pressure was kept at approximately 160 mmHg and central venous pressure above + 8 cm H2O. This regimen may help to improve the primary function of renal transplants.ZusammenfassungCyclosporin (CyA) verschlechtert die Nierenfunktion nach Ischämieschädigung. 55% aller Nierentransplantierten unter CyA-Therapie mußten dialysiert werden gegenüber 33% der konventionell therapierten Gruppe. Die Dialysedauer war außerdem unter CyA verdoppelt. Um Schäden durch die Ischämie zu verringern werden Nieren nach in situ ‘Perfusion en bloc’ entnommen und unter Verwendung eines speziellen Beutels während der Transplantation gekühlt. Potentiell nephrotoxische Medikamente werden vermieden, intraoperativ wird der ZVD auf +8 H2O und RR auf ca. 160 mmHg gehalten. Das Verfahren soll die primäre Funktionsrate der Transplantate verbessern.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1981

301. Zur Therapie der Galleabflußstörungen nach Lebertransplantation

G. Müller; H. Bockhorn; R. Fleischmann; W. Heller

SummaryBiliary sludge development is closly related to changed bile composition or bile duct necrosis. The part that an altered bile composition plays in the formation of bile sludge has not been sufficiently explained. Nevertheless, biliary acid loss can be corrected with UDCA, lowering the cholesterol level. Transplantation of SLA-identical animals caused a marked reduction in biliary complications and prevented formation of bile sludge in comnarison with histoincompatible animals.ZusammenfassungDas Phänomen der Galleeindickung nach OLT kann ursächlich auf eine veränderte Gallezusammensetzung sowie auf den Untergang von Gallengangsepithel zurückgeführt werden, welches in Form von Kollagen ins Gallenganglumen abgestoßen wird. Die veränderte Gallenzusammensetzung läßt sich durch die Korrektur der Hypercholesterinämie mittels Gabe von Ursodesoxycholsäure therapeutisch beeeinflussen. Durch SLA- identische Transplantation werden biliäre Komplikationen, insbesondere der Untergang von Gallengangsepithelien, vermindert.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1984

190. Verfahren zur Vermeidung der warmen Ischämiezeit bei Nierentransplantationen

G. H. Müller; U. T. Hopt; David Kistler; Wolfgang Schareck; H. Bockhorn


Langenbeck's Archives of Surgery | 1987

Significance of pulmonary complications after esophagectomy

Ullrich T. Hopt; H. Bockhorn


Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Vascular grafts in microsurgery: PTFE microvascular prostheses in the rat model

Ardell D. Halvorson; K. Junger; Ullrich T. Hopt; H. Bockhorn


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

Vascular grafts for hemodialysis access

G. H. Muller; Bradley Greger; K. Junger; Wolfgang Schareck; Ullrich T. Hopt; H. Bockhorn


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

287. Gefersatz fr Dialyseshunts

G. H. Muller; Bradley Greger; K. Junger; Wolfgang Schareck; Ullrich T. Hopt; H. Bockhorn

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