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Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Roux-Y-Rekonstruktion nach distaler Magenresektion durch alleinige Verwendung von Staplern

A. Thiede; Karl Fuchs; H. J. Wirtz; H. Hamelmann

The spreading of stapled suture techniques has also entailed the utilization of staplers in gastric surgery. A functional, up-to-date, and exclusively stapled reconstruction procedure, Roux-Y-reconstruction, after subtotal gastrectomy was established and analyzed in a pilot study (n = 25). In doing so, one proceeded as follows after subtotal gastrectomy and systematic lymphadenectomy in cases of carcinoma: duodenal closure (GIA or TA30), gastric resection (TA90), jejunojejunostomy (EEA25), gastrojejunostomy (EEA25/28), closure of the projecting efferent loop (GIA). This study intended to achieve the following advantages: increased suture safety, saving of time, reduction of complications, and especially the extension of indications regarding age and localization of the tumor. A special program to eliminate mistakes in handling is required for the sole and systematic application of staplers in the upper gastrointestinal tract. Every complication occurring during and after surgery was carefully recorded in this study and the attainable quality of life after subtotal gastrectomy was assessed.SummaryThe spreading of stapled suture techniques has also entailed the utilization of staplers in gastric surgery. A functional, up-to-date, and exclusively stapled reconstruction procedure, Roux-Y-reconstruction, after subtotal gastrectomy was established and analyzed in a pilot study (n = 25). In doing so, one proceeded as follows after subtotal gastrectomy and systematic lymphadenectomy in cases of carcinoma: 1) duodenal closure (GIA or TA 30), 2) gastric resection (TA90), 3) jejunojejunostomy (EEA25), 4) gastrojejunostomy (EEA25/28), 5) closure of the projecting efferent loop (GIA). This study intended to achieve the following advantages: increased suture safety, saving of time, reduction of complications, and especially the extension of indications regarding age and localization of the tumor. A special program to eliminate mistakes in handling is required for the sole and systematic application of staplers in the upper gastrointestinal tract. Every complication occurring during and after surgery was carefully recorded in this study and the attainable quality of life after subtotal gastrectomy was assessed.ZusammenfassungMit zunehmender Verbreitung der maschinellen Nahttechniken werden Klammernahtgeräte auch in der Magenchirurgie verwendet. Durch ausschließliche Verwendung von Staplern wurde in einer Pilotstudie (n = 25) eine funktionelle, aktuelle Rekonstruktionstechnik nach distaler Magenresektion, die Roux-Y-Rekonstruktion etabliert und überprüft. Dabei wurde in folgender Reihenfolge nach distaler Magenresektion und bei Carcinompatienten mit systematischer Lymphektomie vorgegangen: 1. Duodenalverschluß (GIA oder TA 30), 2. Magenresektion (TA 90), 3. Jejuno-Jejunostomie (EEA 25), 4. Gastrojejunostomie (EEA 25/28), 5. Verschluß der überstehenden ableitenden Schlinge (GIA). In dieser Studie wurden folgende Vorteile wie Steigerung der Nahtsicherheit, Zeitgewinn, Herabsetzen der Komplikationen und insbesondere Ausdehnung der Indikation hinsichtlich Alter und Tumorlokalisation angestrebt. Erforderlich für die systematische und alleinige Anwendung von Staplern im oberen Gastrointestinaltrakt ist ein spezielles Programm zur Ausschaltung von Anwendungsfehlern. In dieser Studie wurde eine sehr sorgfältige Registrierung der intra- und postoperativen Komplikationen sowie der erzielbaren Lebensqualität nach distaler Magenresektion vorgenommen.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

148. Thrombin als Injektionsmittel bei blutenden gastroduodenalen Läsionen

Karl Fuchs; H. J. Wirtz; H. Schaube; R. Elfeldt

SummaryHemostasis with the injection method is a dynamic process. Compression of the bleeding vessel by the injected fluid will be followed by a inflammatory reaction at the injection site. Experimental investigation showed that thrombin does not cause ulcerations in the stomach wall and hemostasis could be more sufficient. In a prospective pilot study, 47 patients with bleeding gastroduodenal lesions were treated with thrombin. There were no specific complications or ulcerations. The initial hemostasis (F1a and F1b) was 96% (23 of 24 patients). The recurrent bleeding rate was 21% (5 of 23)!ZusammenfassungDer Blutstillungsvorgang bei der Injektionsmethode ist ein dynamischer Prozeß, bei dem sich nach der Kompression des blutenden Gefäßes durch die injizierte Flüssigkeit eine Entzündungsreaktion des injizierten Gewebes anschließt. Experimentelle Untersuchungen zeigten, daß Thrombin keine Ulcerationen in der Magenwand verursachen und möglicherweise eine bessere Blutstillungsrate zu erreichen ist. In einer prospektiven Pilot-Studie wurden 47 Patienten mit blutenden gastro-duodenalen Läsionen mit Thrombin behandelt. Primäre Blutstillungsrate (F1a und F1b): 96%, 23 (24) Patienten, Blutungsrezidivrate: 21%, 5 (23) Patienten.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1984

192. Anwendungsmöglichkeiten musculo-cutaner Lappen in der Allgemeinchirurgie

Karl Fuchs; W. Priesack; Eckhart Bauer; H. Hamelmann

SummaryA common problem are patients with big tissue defects after trauma, resection of tumor, radiation damage and chronic pressure sores. Based on the experience of 81 musculocutaneous flaps, operation strategy and surgical techniques are demonstrated. Special interest is given to the difficult problems of soft tissue defects in general surgery.ZusammenfassungHäufige Probleme bieten Patienten mit ausgedehnten Haut-Weichteildefekten, verursacht durch Trauma, durch Haut-Weichteiltumoren, Strahlenulcera oder chronische Decubitalgeschwüre. Basierend auf der Erfahrung von 81 musculocutanen Lappen wird das chirurgische Vorgehen und die Anwendungstechnik demonstriert. Es werden besonders Fälle angesprochen, mit denen der Allgemeinchirurg konfrontiert wird.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1983

56. Erfahrungen mit einer neuen Unterstützungsnaht zur Verhinderung von Wundrupturen

Eckhart Bauer; W. Priesack; Karl Fuchs

SummaryWound rupture of the abdominal wall is a complete dehiscence of all layers with prolabation of the intestinum. The incidence after abdominal surgery is 1–3% with a mortality rate of 20–60%. The experience with a new prophylactically used supporting suture is demonstrated. With this method the incidence of wound rupture is decreased from 1.7% to 0.48% (P < 0.01).ZusammenfassungDie Wundruptur oder der Platzbauch ist definiert als komplettes Auseinanderweichen aller Bauchwandschichten mit Vorfall des Intestinums und kommt bei 1–3% aller Abdominaleingriffe vor. Die Letalität dieser Komplikation beträgt zwischen 20–60%. Erfahrungen mit einer neuen Unterstützungsnaht, die systematisch-prophylaktisch angewendet wurde, werden demonstriert. Hierdurch konnte die Incidenz der Wundruptur von 1,7% auf 0,48% (P < 0,01) gesenkt werden.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1983

183. Die plastische Deckung von Haut-Weichteil-Defekten über dem Kreuz- und Sitzbein

Karl Fuchs; W. Priesack; Eckhart Bauer; H. Hamelmann

SummarySacral and ischial soft-tissue defects due to pressure sores, radiation necrosis, trauma, and tumor resection require a durable cover. Musculocutaneous flaps offer several advantages in the treatment of most of these defects. Careful selection of available flaps is essential in order to preserve alternative flaps for covering recurrent pressure sores. Functional defect should be minimal in ambulatory patients. From 1979 to 1983 12 pressure sores, 4 radiation ulcers, and 2 defects due to tumor resection were closed by musculocutaneous flaps.ZusammenfassungHautweichteildefekte über dem Kreuz- und Sitzbein in Form von Decubital- und Strahlenulcera sowie nach Trauma und Tumorresektion erfordern eine belastungsstabile Deckung. Aufgrund vielfältiger Vorzüge eignen sich hierfür meistens musculocutane Lappen. Bei der Auswahl unter den verfügbaren Lappen sollten Ulcusrezidive berücksichtigt werden, um zukünftige Deckungsmöglichkeiten offen zu halten. Funktionsverluste sind möglichst gering zu halten. Von 1979 bis 1983 wurden 12 Decubitalulcera und 4 Strahlendefekte, sowie 2 Defekte nach Tumorentfernung mit musculocutanen Lappen verschlossen.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Roux-Y-reconstruction by the exclusive use of staplers after distal gastric resection

Arnulf Thiede; Karl Fuchs; H.-J. Wirtz; H. Hamelmann


Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Mistakes and risks in using staplers for major elective reconstructions of the upper gastrointestinal tract

Arnulf Thiede; W. Mollowitz; Karl Fuchs; D. Schr der; H. Hamelmann


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

Results of highly selective vagotomy in patients with ulcus ventriculi, type III

M. Thermann; H.-J. Wirtz; Karl Fuchs; H. Hamelmann


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

Thrombin as an injection agent for bleeding gastroduodenal lesions

Karl Fuchs; H.-J. Wirtz; H. Schaube; Ronald J Elfeldt


Langenbeck's Archives of Surgery | 1985

A new time-saving reconstruction technique after total gastrectomy using the advantages of modern staplers

Arnulf Thiede; Karl Fuchs; H. Hamelmann

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