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Dive into the research topics where Klaus Goeschen is active.

Publication


Featured researches published by Klaus Goeschen.


Australian & New Zealand Journal of Obstetrics & Gynaecology | 2006

The Tissue Fixation System provides a new structural method for cystocoele repair: a preliminary report.

Peter Petros; Peter Richardson; Klaus Goeschen; Burghard Abendstein

Background:  A new reconstruction principle that uses tensioned tapes instead of large mesh is described for cystocoele repair.


International Urogynecology Journal | 2008

The surgical anatomy of rectocele and anterior rectal wall intussusception.

Burghard Abendstein; Peter Petros; Peter Richardson; Klaus Goeschen; D. Dodero

The aim of the study was to analyse the dynamic anatomical supports of the posterior vaginal wall from the perspective of rectocele and rectal intussusception repair. Two groups of patients were studied. Group 1 (n = 24) with genuine stress incontinence but no major vault prolapse had vagino/proctomyograms and transperineal ultrasound examinations. Group 2 with vaginal vault prolapse, clinical rectoceles and obstructive defecation symptoms (n = 19 had single-contrast defecating proctography before and after posterior-sling surgery. The posterior vaginal wall is suspended between perineal body, which underlies half its length, and uterosacral ligaments, which also support the anterior wall of rectum. Muscle forces stretch the vagina and rectum against the perineal body and uterosacral ligaments, creating shape and strength, like a suspension bridge. Postoperative proctogram studies indicated that anterior rectal wall intussusception has the same etiology as rectocele, deficient recto-vaginal ligamentous support. Repair to uterosacral ligaments and perineal body should be considered with large rectoceles, anterior rectal wall intussusception and obstructive defecation disorders.


Archive | 2009

Spezielle Überlegungen zur Verstärkung von geschädigtem Bindegewebe gemäß Integraltheorie

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros

Geschädigte Ligamente lassen sich nicht durch Raffnähte korrigieren, weil geschädigtes Bindegewebe nach kurzer Zeit wieder nachgibt. Zur Wiederherstellung der Funktion müssen erschlaffte Ligamente daher durch Kunststoffbänder ersetzt werden. Eine Faszienkorrektur kann hingegen auf zweierlei Weise erfolgen: 1. durch direkte Reparatur in Form von Inzision und Raffnaht, wobei das Narbengewebe sozusagen als »Klebstoff« dient oder 2. durch Verstärkung der Faszie mit homologem oder heterologem Gewebe.


Archive | 2009

Urogynäkologie aus Sicht der Integraltheorie

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros


Archive | 2009

Funktion des Beckenbodens und seiner Organe

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros


Archive | 2009

Postoperatives Vorgehen bei persistierenden, erneut oder neu auftretenden Symptomen

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros


Archive | 2009

Bindegewebe bei normaler Funktion

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros


Archive | 2009

Allgemeine Überlegungen zum chirurgischen Vorgehen gemäß Integraltheorie

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros


Archive | 2009

Diagnostik im Rahmen der Integraltheorie

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros


Archive | 2009

Vergleich der ICS-Definitionen und -Diagnosen mit der Integraltheorie

Klaus Goeschen; Peter Papa Petros

Collaboration


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Peter Petros

University of Western Australia

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