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Dive into the research topics where Meike Streker is active.

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Featured researches published by Meike Streker.


Skin Research and Technology | 2011

Age-related changes in skin mechanical properties: a quantitative evaluation of 120 female subjects.

Nils Krueger; Stefanie Luebberding; Mareike Oltmer; Meike Streker; Martina Kerscher

Background/purpose: The most commonly used method to determine the mechanical ability of skin is the creep test using suction chamber devices. Until now, there is no scientific consensus upon which skin deformation parameters and which body sites are particularly suitable to describe age‐related changes in human skin mechanics. The aim of this study was to find those mechanical skin parameters best representing influence of aging at five different body sites.


Journal Der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft | 2012

Hyperhidrosis plantaris – a randomized, half-side trial for efficacy and safety of an antiperspirant containing different concentrations of aluminium chloride

Meike Streker; T. Reuther; Linda Hagen; Martina Kerscher

Background: Primary focal hyperhidrosis plantaris can cause impairment in social, physical, leisure and occupational activities. Topical treatment with aluminium chloride is the first‐line treatment. The aim of this trial was to evaluate efficacy and safety of two different concentrations of aluminium chloride hexa‐hydrate (12.5%, 30%) for 6 weeks.


Hautarzt | 2009

Hyperhidrosis axillaris – Effektivität und Verträglichkeit eines aluminiumchloridhaltigen Antiperspirants

Meike Streker; T. Reuther; S. Verst; Martina Kerscher

BACKGROUND The purpose of this study was to evaluate the efficacy and tolerability of aluminium chloride gel for treatment of axillary hyperhidrosis. PATIENTS AND METHODS A total of 20 patients aged 22-38 (mean age: 26.9+/-4.3) with idiopathic axillary hyperhidrosis were included and treated with an antiperspirant (Sweat-off, Sweat-off GmbH, Hügelsheim). Study duration was 42 days. Treatment efficacy was evaluated clinically, as well as by starch-iodine test, gravimetric analysis and evaluation of the skin surface pH. RESULTS After treatment there was a significant clinical improvement accompanied by significant qualitative and quantitative reduction of sweat as well as a significant reduction of skin surface pH. Except for slight skin irritation in 6 patients, there were no other side effects. Patient satisfaction improved markedly during the study. CONCLUSION Treatment of axillary hyperhidrosis with aluminium chloride is an effective, safe and inexpensive treatment modality.


Hautarzt | 2010

[Axillary hyperhidrosis--efficacy and tolerability of an aluminium chloride antiperspirant. Prospective evaluation on 20 patients with idiopathic axillary hyperhidrosis].

Meike Streker; T. Reuther; S. Verst; Martina Kerscher

BACKGROUND The purpose of this study was to evaluate the efficacy and tolerability of aluminium chloride gel for treatment of axillary hyperhidrosis. PATIENTS AND METHODS A total of 20 patients aged 22-38 (mean age: 26.9+/-4.3) with idiopathic axillary hyperhidrosis were included and treated with an antiperspirant (Sweat-off, Sweat-off GmbH, Hügelsheim). Study duration was 42 days. Treatment efficacy was evaluated clinically, as well as by starch-iodine test, gravimetric analysis and evaluation of the skin surface pH. RESULTS After treatment there was a significant clinical improvement accompanied by significant qualitative and quantitative reduction of sweat as well as a significant reduction of skin surface pH. Except for slight skin irritation in 6 patients, there were no other side effects. Patient satisfaction improved markedly during the study. CONCLUSION Treatment of axillary hyperhidrosis with aluminium chloride is an effective, safe and inexpensive treatment modality.


Hautarzt | 2012

Antiperspirants for the therapy of focal hyperhidrosis

Meike Streker; Martina Kerscher

ZusammenfassungEine konsequente Unterscheidung zwischen Deo und Antiperspirant findet im europäischen Raum kaum statt. Insbesondere in Deutschland stellt das Wort „Deo“ einen Überbegriff dar. Dabei beeinflussen ausschließlich Antiperspirantien die Aktivität der ekkrinen Schweißdrüsen. Bei der Behandlung der fokalen Hyperhidrose stehen aluminiumchloridhaltige Antiperspirantien nach wie vor an erster Stelle. Die Wirksamkeit ist in einer Vielzahl von Studien belegt. Als subjektive Nebenwirkungen können Juckreiz und – seltener – eine irritative Dermatitis auftreten, die symptomatisch behandelt werden kann und meist keinen Behandlungsabbruch erzwingt. Auch Sonderformen der fokalen Hyperhidrose wie aurikolotemporales Syndrom, Ross-Syndrom und Naevus sudoriferus sind einer Behandlung mit Aluminiumchloridlösungen zugänglich.AbstractIn Europe often no clear distinction is made between deodorant and antiperspirant. Particularly in Germany, the labeling “deo” is used for both. Only antiperspirants are capable of influencing the activity of eccrine sweat glands. In the treatment of focal hyperhidrosis, the use of aluminum chloride solutions represents the first choice. The efficacy is well documented in a variety of studies. Subjective side effects include pruritus and – less often – irritant dermatitis, which can be treated symptomatically and usually does not require discontinuation of the treatment. Rare variants of focal hyperhidrosis like auriculotemporal syndrome, Ross syndrome and nevus sudoriferus also are suitable for treatment with topical aluminum chloride hexahydrate solutions.


Hautarzt | 2012

Antiperspirantien bei der Behandlung der fokalen Hyperhidrose

Meike Streker; Martina Kerscher

ZusammenfassungEine konsequente Unterscheidung zwischen Deo und Antiperspirant findet im europäischen Raum kaum statt. Insbesondere in Deutschland stellt das Wort „Deo“ einen Überbegriff dar. Dabei beeinflussen ausschließlich Antiperspirantien die Aktivität der ekkrinen Schweißdrüsen. Bei der Behandlung der fokalen Hyperhidrose stehen aluminiumchloridhaltige Antiperspirantien nach wie vor an erster Stelle. Die Wirksamkeit ist in einer Vielzahl von Studien belegt. Als subjektive Nebenwirkungen können Juckreiz und – seltener – eine irritative Dermatitis auftreten, die symptomatisch behandelt werden kann und meist keinen Behandlungsabbruch erzwingt. Auch Sonderformen der fokalen Hyperhidrose wie aurikolotemporales Syndrom, Ross-Syndrom und Naevus sudoriferus sind einer Behandlung mit Aluminiumchloridlösungen zugänglich.AbstractIn Europe often no clear distinction is made between deodorant and antiperspirant. Particularly in Germany, the labeling “deo” is used for both. Only antiperspirants are capable of influencing the activity of eccrine sweat glands. In the treatment of focal hyperhidrosis, the use of aluminum chloride solutions represents the first choice. The efficacy is well documented in a variety of studies. Subjective side effects include pruritus and – less often – irritant dermatitis, which can be treated symptomatically and usually does not require discontinuation of the treatment. Rare variants of focal hyperhidrosis like auriculotemporal syndrome, Ross syndrome and nevus sudoriferus also are suitable for treatment with topical aluminum chloride hexahydrate solutions.


hautnah | 2012

Antiperspirantien bei der Behandlung der fokalen Hyperhidrose: Aluminiumchloridhaltige Antiperspirantien stehen bei der Therapie nach wie vor an erster Stelle; ihre Wirksamkeit ist in einer Vielzahl von Studien belegt

Meike Streker; Martina Kerscher

ZusammenfassungAntiperspirantien werden als kosmetische Mittel definiert, die die Schweißbildung durch das Beeinflussen der ekkrinen -Schweißdrüsen reduzieren 18. Daraus resultiert eine verminderte Nährstoffzufuhr für die schweißzersetzenden Hautbakterien, was wiederum eine Verminderung des Körpergeruchs bedingt 10. Daher sind Antiperspirantien gemäß der FDA auch als Deodorantien definiert. Aufgrund dieser schweißhemmenden und gleichzeitig desodorierenden Wirkung wird insbesondere in Deutschland der Begriff „Deo“ als Überbegriff verwendet.


Journal Der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft | 2012

Hyperhidrosis plantaris – randomisierter konzentrationsabhängiger Seitenvergleich zur Evaluation der Wirksamkeit und Verträglichkeit eines kosmetischen aluminiumchloridhexahydrathaltigen Antiperspirants

Meike Streker; T. Reuther; Linda Hagen; Martina Kerscher

ZusammenfassungHintergrund:Die Behandlungsoptionen der Hyperhidrosis plantaris sind aufgrund der Lokalisation haufig limitiert. Aluminiumsalze stellen nach wie vor die Therapieoption der ersten Wahl dar, konnen jedoch je nach Konzentrationen mit Nebenwirkungen einhergehen. Ziel der vorliegenden Unte


Hautarzt | 2012

Antiperspirantien bei der Behandlung der fokalen Hyperhidrose@@@Antiperspirants for the therapy of focal hyperhidrosis

Meike Streker; Martina Kerscher

ZusammenfassungEine konsequente Unterscheidung zwischen Deo und Antiperspirant findet im europäischen Raum kaum statt. Insbesondere in Deutschland stellt das Wort „Deo“ einen Überbegriff dar. Dabei beeinflussen ausschließlich Antiperspirantien die Aktivität der ekkrinen Schweißdrüsen. Bei der Behandlung der fokalen Hyperhidrose stehen aluminiumchloridhaltige Antiperspirantien nach wie vor an erster Stelle. Die Wirksamkeit ist in einer Vielzahl von Studien belegt. Als subjektive Nebenwirkungen können Juckreiz und – seltener – eine irritative Dermatitis auftreten, die symptomatisch behandelt werden kann und meist keinen Behandlungsabbruch erzwingt. Auch Sonderformen der fokalen Hyperhidrose wie aurikolotemporales Syndrom, Ross-Syndrom und Naevus sudoriferus sind einer Behandlung mit Aluminiumchloridlösungen zugänglich.AbstractIn Europe often no clear distinction is made between deodorant and antiperspirant. Particularly in Germany, the labeling “deo” is used for both. Only antiperspirants are capable of influencing the activity of eccrine sweat glands. In the treatment of focal hyperhidrosis, the use of aluminum chloride solutions represents the first choice. The efficacy is well documented in a variety of studies. Subjective side effects include pruritus and – less often – irritant dermatitis, which can be treated symptomatically and usually does not require discontinuation of the treatment. Rare variants of focal hyperhidrosis like auriculotemporal syndrome, Ross syndrome and nevus sudoriferus also are suitable for treatment with topical aluminum chloride hexahydrate solutions.


Hautarzt | 2010

Hyperhidrosis axillaris – Effektivität und Verträglichkeit eines aluminiumchloridhaltigen Antiperspirants@@@Axillary hyperhidrosis-efficacy and tolerability of an aluminium chloride antiperspirant: Prospektive Evaluation an 20 Patienten mit idiopathischer Hyperhidrosis axillaris@@@Prospective evaluation on 20 patients with idiopathic axillary hyperhidrosis

Meike Streker; T. Reuther; S. Verst; Martina Kerscher

BACKGROUND The purpose of this study was to evaluate the efficacy and tolerability of aluminium chloride gel for treatment of axillary hyperhidrosis. PATIENTS AND METHODS A total of 20 patients aged 22-38 (mean age: 26.9+/-4.3) with idiopathic axillary hyperhidrosis were included and treated with an antiperspirant (Sweat-off, Sweat-off GmbH, Hügelsheim). Study duration was 42 days. Treatment efficacy was evaluated clinically, as well as by starch-iodine test, gravimetric analysis and evaluation of the skin surface pH. RESULTS After treatment there was a significant clinical improvement accompanied by significant qualitative and quantitative reduction of sweat as well as a significant reduction of skin surface pH. Except for slight skin irritation in 6 patients, there were no other side effects. Patient satisfaction improved markedly during the study. CONCLUSION Treatment of axillary hyperhidrosis with aluminium chloride is an effective, safe and inexpensive treatment modality.

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S. Verst

University of Hamburg

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