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Dive into the research topics where Naoichi Tsuyama is active.

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Journal of Hand Surgery (European Volume) | 1989

Direct nerve crossing with the intercostal nerve to treat avulsion injuries of the brachial plexus

Akira Nagano; Naoichi Tsuyama; N. Ochiai; Tetsuya Hara; Masataru Takahashi

One hundred seventy-nine patients with root avulsion brachial plexus injuries were treated with direct nerve crossing with the intercostal nerve and 159 cases were followed more than 1 1/2 years after the operation. When suture was done to the musculocutaneous nerve, 90% of 10 children who had operation within 7 months of injury and 81.8% of 110 adults, younger than 40 years with operation within 6 months of injury regained grade 3 or 4 elbow flexion power. This direct method seems to produce better results than those of nerve crossing, which uses intermediary nerve grafts.


Journal of Hand Surgery (European Volume) | 1989

Usefulness of Myelography in Brachial Plexus Injuries

Akira Nagano; N. Ochiai; H. Sugioka; Tetsuya Hara; Naoichi Tsuyama

Ninety brachial plexus lesions have been examined by myelography and the results classified into six types. These were compared against the level of lesion found at exploration of the brachial plexus with electrophysiological investigations carried out during the operation. The results show that myelography can be a reliable and useful pre-exploratory measure to assess the level of the lesion of each injured root.


Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery | 1982

Investigation of brachial plexus injuries by intraoperative cortical somatosensory evoked potentials

H. Sugioka; Naoichi Tsuyama; Tetsuya Hara; Akira Nagano; S. Tachibana; N. Ochiai

SummaryWith the intention of estimating the extent and site of damage in brachial plexus injuries which involve close to the root outlet and also the distal portion, cortical somatosensory evoked potentials (SEP) were recorded in 21 patients by directly stimulating the exposed brachial plexus. In 38 avulsed nerve roots which showed positive sensory action potentials (SNAP)/nerve action potentials (NAP) in their peripheral part, 15 roots (nine patients) were apparently in continuity and confirmed as root avulsion injury by the absence of cortical SEP. However, 11 roots (ten patients) which showed neither SNAP nor SEP would suggest either extensive lesions involving root and more distal segment or a combination of root avulsion and postganglionic injury. Fourteen patients who showed a positive Tinels sign had at least one root with a postganglionic type lesion, but cortical SEP evoked by stimulation of the most proximal root zone sometimes revealed a reduced amplitude and prolonged latency. This would indicate the retrograde extension of damage. To confirm the extent and degree of the nerve lesions in brachial plexus injuries, an intraoperative SEP and NAP recording is very useful, practical, and also indispensable.ZusammenfassungZur Schätzung des Grades und der Lokalisation der Armplexusverletzungen, die entweder in der Nähe des Austrittspunkts der Nervenwurzel oder weiter distal stattfand, waren die mit einer somatosensorischen Reizung erregten Hirnrindenaktions-potentiale abgeleitet und aufgezeichnet wurden. Anhand der 21 Patienten wurden die Armgeflechte ausgesetzt und direkt elektrisch stimuliert. Unter 38 ausgerissenen Nervenwurzeln, die positives sensorisches Aktionspotential in ihren peripheren Teilen zeigten, waren 15 Wurzeln (neun Patienten) scheinbar in Kontinuität, wurden jedoch wegen der Negativität des sensorisch erregten Rindenpotentials als Wurzelausriß-typverletzung bestimmt. Im Gegenteil, 11 Nervenwurzeln (zehn Patienten), die weder somatosensorisches Rindenaktionspotential noch sensorisches Nervenaktionspotential zeigten, würden entweder ausgedehnte Schädigungen an der Wurzel und mehr distalen Teilen oder eine Kombination von Wurzelausriß und postganglionischer Läsion vermuten lassen. Vierzehn Patienten, die ein positives Tinelsches Zeichen zeigten, hatten mindestens eine Wurzel mit einer postganglionischen Verletzung, oder ihr durch die Reizung der extrem proximalen Wurzel erregtes Rindenaktionspotential zeigte öfters eine reduzierte Schwingungsweite und eine Verzögerung der Latenzzeit. Dies würde auf eine retrograde Extension der Läsion hinweisen. Die intraoperative somatosensorische Rindenpotentialsleitung ist ein sehr wertvolles, praktisches und auch unentbehrliches Verfahren, um den Grad und die Lokalisation der Armplexusverletzungen zu bestimmen.


Biochimica et Biophysica Acta | 1970

Acid phosphatase from rat liver. Studies on the active center

Mitsuo Igarashi; Hiroshi Takahashi; Naoichi Tsuyama

Abstract Studies on crystalline acid phosphatase (orthophosphoric monoester phosphohydrolase, EC 3.1.3.2) present further evidence for one active site by spectrophotometric experiments, and the finding of one histidine residue per molecule by amino acid analysis. The technique of dye-sensitized photooxidation with methylene blue shows that the histidine residue is important for catalytic activity. [3-32P]Phosphohistidine was isolated from alkaline hydrolyzates of crystalline acid phosphatase that had been incubated with 32Pi.


Archives of Orthopaedic and Trauma Surgery | 1984

Brachial plexus injuries prognosis of postganglionic lesions

Akira Nagano; Naoichi Tsuyama; Tetsuya Hara; H. Sugioka

SummaryOne hundred ninety-eight cases of postganglionic brachial plexus injury with no signs of combined damage to preganglionic sites were treated conservatively. Among them, 50 whole, 32 upper and 13 lower type injuries were followed up for at least 2 years and the course of the progression of the individual muscle was observed. In the whole type, 44% showed good functional recovery, although some of them needed reconstructive surgery. Thirty-eight percent recovered usefully only in the muscles innervated by upper roots. Three out of 50 cases did not recover at all. There were no particular differences between the whole and upper types with regard to the recovery rate of the arm muscles. However, the upper type showed better functional recovery than the whole type. If the muscles innervated by upper roots could gain a strength of M1 before 9 months after injury, and muscles innervated by lower roots reached M1 before 12 months, their final results were more than M3. But muscles with a strength of less than M2 at 18 months did not recover to more than M3. The muscular power at 24 months was almost the same as the final results. About half of the postganglionic brachial plexus injuries which did not combine preganglionic lesions showed favorable spontaneous recovery with conservative treatment. At the exploration of the brachial plexus, if the somatosensory evoked potential test is positive, which negates the possibility of root avulsion, and also if there is no definite discontinuity of the postganglionic nerves, it should be treated conservatively. Functional reconstructive surgery is recommended, if indicated, only after at least 18 months from the time of injury.ZusammenfassungEs wurden 198 Fälle von postganglionärer Verletzung des Brachialplexus, bei denen keine kombinierten Zeichen von präganglionärer Schädigung vorhanden waren, konservativ behandelt. Über einen Zeitraum von wenigstens 2 Jahren wurden 50 Fälle von totaler Verletzung, 32 vom oberen und 13 vom unteren Typ der Verletzung verfolgt und der Verlauf der individuellen Muskelerholung beobachtet. Bei dem totalen Typ zeigten 44% gute funktionelle Wiederherstellung, obwohl einige davon rekonstruktive chirurgische Behandlung benötigten. 38% besserten sich brauchbar nur in den Muskeln, die von den oberen Wurzeln innerviert werden. Drei Fälle von 50 zeigten überhaupt keine Besserung. Es gab keine besonderen Unterschiede zwischen der totalen und der oberen Plexusschädigung in bezug auf die Erholung der Armmuskeln. Jedoch zeigte der obere Typ bessere funktionelle Ergebnisse als der totale Typ. Wenn die von den oberen Wurzeln innervierten Muskeln bis zu 9 Monaten nach der Verletzung eine Stärke von M1 (nach MRC) und die von den unteren Wurzeln innervierten Muskeln bis zu 12 Monaten Ml erreichen konnten, dann war ihr endgültiges Ergebnis mehr als M3. Aber Muskeln von einer Stärke weniger als M2 nach 18 Monaten besserten sich danach nicht weiter als M3. Die Muskelkraft nach 24 Monaten war fast dieselbe wie das endgültige Heilungsergebnis. Ungefähr die Hälfte der postganglionären Verletzungen des Brachialplexus ohne präganglionäre Schädigung zeigte günstige spontane Heilung bei konservativer Therapie. Wenn bei der Prüfung des Brachialplexus der somatosensorische Evokationstest positiv ist, was die Möglichkeit eines Wurzelabrisses ausschließt, und wenn dazu keine definitive Unterbrechung des postganglionären Nerven vorhanden ist, sollte konservativ behandelt werden. Funktionelle rekonstruktive Chirurgie wird, falls eine Indikation vorliegt, frühestens nach 18 Monaten vom Zeitpunkt der Verletzung empfohlen.


International Orthopaedics | 1978

Experimental study on the effect of slowly progressive chronic compression on the spinal cord

Hiroyuki Seki; Takahide Kurokawa; Hiromi Tanaka; Naoichi Tsuyama

SummaryExperimentally produced rapid and slowly progressive compression of the cervical spinal cord in cats demonstrated two very different patterns of damage, with disturbance of nerve cells and microvasculature.The spinal cord suffered less damage even from more severe pressure if this was applied slowly.The histological and microangiographic results provide confirmation of phenomena observed clinically.RésuméLa réalisation expérimentale, chez le chat, de compression rapide ou lentement progressive de la moelle cervicale met en évidence deux types très différents de lésions, avec altération des cellules nerveuses et de la microvascularisation.La moelle est moins lésée, même si la compression est plus importante, lorsque celle-ci est appliquée progressivement.Les constatations histologiques et microangiographiques apportent la confirmation des phénomènes observés en clinique.


International Orthopaedics | 1978

Clinical application of spinal cord action potential measurement

Naoichi Tsuyama; Nobuyuki Tsuzuki; Takahide Kurokawa; Takuo Imai


International Orthopaedics | 1983

The Treatment of Congenital Dislocation of the Knee with the Pavlik Harness

Tsutomu Iwaya; Ryo Sakaguchi; Naoichi Tsuyama


Rinsho Yakuri\/japanese Journal of Clinical Pharmacology and Therapeutics | 1981

Clinical Study of the Intra-articular Injection of Arteparon for Osteoarthritis of the Knee Joint

Naoichi Tsuyama; Tetsuya Hara; Yoshihisa Akasaka; Mikio Ogino; Makoto Furuya; Ryuzoh Mikami; Hajime Inoue; Hiroshi Takahashi; Eishin Chin; Hideo Yano; Kimio Moro; Torakichi Aoki; Tetsuo Suzuki; Norikazu Kuriya; Yasuyo Otani


The Japanese Journal of Rehabilitation Medicine | 1987

BONE ATROPHY ASSOCIATED WITH SPINAL CORD INJURY

Yoshiko Tobimatsu; Naoichi Tsuyama; Ryuichi Nihei; Tetsuhiko Kimura; Shoji Takano; Masukazu Miyao; Michiko Ogura; Shusuke Kusano

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