O Ahlers
Humboldt University of Berlin
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Publication
Featured researches published by O Ahlers.
Acta Anaesthesiologica Scandinavica | 2001
S Spielmann; Thoralf Kerner; O Ahlers; D Keh; M Gerlach; Herwig Gerlach
Background: The inflammatory response after trauma includes tumour necrosis factor alpha (TNFα) as pro‐inflammatory cytokine. Furthermore, both soluble TNF receptor proteins (sTNF‐R1 and sTNF‐R2) were described to influence the post‐traumatic inflammatory response and organ dysfunction.
European Journal of Clinical Investigation | 1999
Thoralf Kerner; O Ahlers; S Spielmann; D Keh; Bührer C; M Gerlach; S Höfler; Gerlach H
Systemic inflammatory response syndrome (SIRS) and multiple organ dysfunction syndrome (MODS) are important factors affecting morbidity and mortality after trauma. Adhesion molecules, e.g. L‐selectin (CD62 L), play crucial roles in both conditions.
Acta Anaesthesiologica Scandinavica | 2002
Thoralf Kerner; M. Deja; O Ahlers; B. Hildebrandt; A. Dieing; H. Riess; P. Wust; Herwig Gerlach
Background: For monitoring of arterial blood pressure (ABP) during whole body hyperthermia (WBH) different methods have been recommended. This investigation was performed to evaluate the agreement of invasive measurements at various sites, and to compare invasive and non‐invasive methods of ABP monitoring under conditions of a heat‐induced extreme vasodilation.
Onkologe | 2001
B Hildebrandt; P. Wust; O. Rick; Thoralf Kerner; J. Löffel; M Deja; O Ahlers; A. Dieing; S. Weinknecht; W.O. Bechstein; W. Siegert; Roland Felix; Hanno Riess
Durch multimodale Therapiekonzepte können 70–80 % der Patienten mit fortgeschrittenen Hodentumoren geheilt werden. Die Prognose ist allerdings infaust, wenn kein Ansprechen auf die Primär- oder Salvagetherapie erfolgt oder nach Hochdosischemotherapie (HDCT) ein Rezidiv auftritt. Um auch diesen Patienten noch eine – möglicherweise längerfristig palliative – Behandlungsoption zu eröffnen, sind weiterhin neue Therapiemodalitäten zu prüfen. Wir haben daher an unserer Klinik 2 Patienten mit einer Kombination aus Polychemotherapie (Carboplatin, Ifosfamid, Etoposid) und Ganzkörperhyperthermie (“systemische Krebsmehrschritttherapie”) behandelt, und konnten in beiden Fällen ein gutes Ansprechen der Erkrankung bei guter Verträglichkeit beobachten. Ausgehend von der Präsentation dieser beiden Fälle wird der von uns initiierte “Multizentrische Behandlungsplan zur Therapieoptimierung des refraktären oder rezidivierten Keimzelltumores mittels Chemotherapie (Carboplatin, Etoposid, Ifosfamid) und Ganzkörperhyperthermie bzw. systemischer Krebsmehrschritttherapie (sKMT)” vorgestellt.
Critical Care | 2001
Thoralf Kerner; O Ahlers; Henrik Reschreiter; Christoph Bührer; Martin Möckel; Herwig Gerlach
Critical Care | 1999
D Keh; Steffen Weber-Carstens; T Böhnke; C Schulz; M Pettersson; O Ahlers; S Bercker; A Berg; G Risse; M Nordman; K Falke; Herwig Gerlach
Chest | 2005
M Deja; B Hildebrandt; O Ahlers; Hanno Riess; P. Wust; Herwig Gerlach; Thoralf Kerner
Critical Care | 2000
O Ahlers; K Harndt; R Hodek; C Kietzmann; M Pettersson; K Ruland; Kv Fournier; Peter Neuhaus; K Falke; Herwig Gerlach
Critical Care | 1999
O Ahlers; T Boehnke; Thoralf Kerner; M Deja; D Keh; J Löffel; B Hildebrandt; Hanno Riess; P. Wust; D Pappert; Herwig Gerlach
Critical Care | 1998
O Ahlers; T Boehnke; Thoralf Kerner; M Deja; D Keh; J Löffel; B Hildebrandt; Hanno Riess; P. Wust; D Pappert; Herwig Gerlach