Richard H. Epstein
University of Iowa
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Featured researches published by Richard H. Epstein.
Chirurg | 2005
Svend O. Freytag; Franklin Dexter; Richard H. Epstein; Kugler C; Schnettler R
ZusammenfassungIn den letzten Jahren sind große wissenschaftliche Fortschritte bei der Entwicklung methodischer Ansätze zur Effizienzmaximierung von Operationseinrichtungen durch Zuweisung und Planung von Operationsraumkapazitäten gemacht worden. In diesem Beitrag wird eine solche Methode vorgestellt. Sie nutzt die Analyse historischer Daten zur chirurgischen Tätigkeit operativer Einrichtungen, um den zukünftigen Bedarf vorherzusagen und zu planen. Integraler Bestandteil der Methode sind Grundsätze und Regeln, die für die tägliche Organisation und das operative Management des Operationsbetriebes notwendig sind. Sie sind ebenfalls wissenschaftlich begründet und bieten so eine rationale und strukturierte Grundlage für alle notwendigen Entscheidungen. Dabei werden medizinische Aspekte wie die Patientensicherheit und freie Wahl des Operationstages gegenüber dem ökonomischen Ziel der Maximierung der Operationsraumeffizienz priorisiert.AbstractDuring the past decade many scientific advances have been made concerning the development of methodologies to maximize efficiency of surgical facilities through allocating and scheduling of operating rooms. In this article such a methodology is described. Using the analysis of historical data of surgical activity in a facility, future demand is predicted and planned. Part of the methodology includes principles and rules needed for the daily organization and operative management of surgical facilities. They are also derived from the same science and therefore the basis for rational and structured decision making. Medical aspects such as patient safety and free choice of day for surgery have higher priority than the economic goal of maximizing operating room efficiency.
Chirurg | 2005
Svend O. Freytag; Franklin Dexter; Richard H. Epstein; Kugler C; Schnettler R
ZusammenfassungIn den letzten Jahren sind große wissenschaftliche Fortschritte bei der Entwicklung methodischer Ansätze zur Effizienzmaximierung von Operationseinrichtungen durch Zuweisung und Planung von Operationsraumkapazitäten gemacht worden. In diesem Beitrag wird eine solche Methode vorgestellt. Sie nutzt die Analyse historischer Daten zur chirurgischen Tätigkeit operativer Einrichtungen, um den zukünftigen Bedarf vorherzusagen und zu planen. Integraler Bestandteil der Methode sind Grundsätze und Regeln, die für die tägliche Organisation und das operative Management des Operationsbetriebes notwendig sind. Sie sind ebenfalls wissenschaftlich begründet und bieten so eine rationale und strukturierte Grundlage für alle notwendigen Entscheidungen. Dabei werden medizinische Aspekte wie die Patientensicherheit und freie Wahl des Operationstages gegenüber dem ökonomischen Ziel der Maximierung der Operationsraumeffizienz priorisiert.AbstractDuring the past decade many scientific advances have been made concerning the development of methodologies to maximize efficiency of surgical facilities through allocating and scheduling of operating rooms. In this article such a methodology is described. Using the analysis of historical data of surgical activity in a facility, future demand is predicted and planned. Part of the methodology includes principles and rules needed for the daily organization and operative management of surgical facilities. They are also derived from the same science and therefore the basis for rational and structured decision making. Medical aspects such as patient safety and free choice of day for surgery have higher priority than the economic goal of maximizing operating room efficiency.
Anaesthesia | 2007
Franklin Dexter; Ruth E. Wachtel; Richard H. Epstein; Catherine Mcintosh; Liam O'Neill
References 1 Walker RWM, Sutton RS. Which port in a storm? Use of suxamethonium without intravenous access for severe laryngospasm. Anaesthesia 2007; 62: 757–9. 2 Larson CP. Laryngospasm – the best treatment. Anesthesiology 1998; 89: 1293–4. 3 Addei A. Treatment of laryngospasm. Anaesthesia 2003; 58: 188. 4 Liu LMP, DeCook TH, Goudsouzian NG, Ryan JF. Dose–response to intramuscular succinylcholine in children. Anesthesiology 1981; 55: 599–602. 5 Beldavs J. Intramuscular succinylcholine for endotracheal intubation in infants and children. Canadian Anaesthetists’ Society Journal 1959; 6: 141–7. 6 Roy WL, Lerman J. Laryngospasm in paediatric anaesthesia. Canadian Journal of Anaesthesia 1988; 35: 93–8. 7 Johnson LA. Immediate reversal of severe laryngospasm by intranasally instilled lidocaine with epinephrine. Annals of Emergency Medicine 1985; 14: 275–6. 8 Lewis KE. Transtracheal lignocaine: effective treatment for postextubation stridor. Anaesthesia and Intensive Care 2007; 35: 128–31.
mHealth | 2018
Franklin Dexter; Richard H. Epstein
Uddin et al . created a novel Android app that certified registered nurse anesthetists and operating room nurses used to record the beginning and end of turnover times (1).
Anesthesiology | 2012
Franklin Dexter; Johannes Ledolter; Erika Davis; Thomas A. Witkowski; Jay H. Herman; Richard H. Epstein
Journal of PeriAnesthesia Nursing | 2002
Richard H. Epstein; Franklin Dexter; Rodney D. Traub
Anaesthesia and Intensive Care | 2012
Richard H. Epstein; Franklin Dexter
Anaesthesia and Intensive Care | 2011
Franklin Dexter; David P. Maguire; Richard H. Epstein
AANA journal | 2002
Franklin Dexter; Richard H. Epstein; Marsh Hm
Anesthesia & Analgesia | 2004
Franklin Dexter; Richard H. Epstein; Amr E. Abouleish; Charles W. Whitten; David A. Lubarsky