S. K. Tschöke
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Publication
Featured researches published by S. K. Tschöke.
Unfallchirurg | 2006
Andreas Oberholzer; P. F. Stahel; S. K. Tschöke; Wolfgang Ertel
ZusammenfassungMit Hilfe molekularbiologischer und gentechnologischer Methoden kann durch den Transfer von spezifischen Genen das Erbgut einer Zelle verändert werden. Hierdurch werden die Zellfunktionen so moduliert, dass die Zelle, die durch das implantierte Gen verschlüsselte Funktionen erhält, Proteine synthetisiert, die sie normalerweise nicht oder nur in geringen Mengen produziert.Wie erste tierexperimentelle Studien zeigen, kann die Gentherapie die Heilungs- und Regenerationsfähigkeit der Haut, von Sehnen, Knorpel und Knochen unterstützen und beschleunigen. In jüngster Zeit werden in Tierversuchen neue Vektoren mit einer geringeren Immunogenität und verbesserten Steuerbarkeit sowie einer erhöhten Transfersicherheit getestet. Es ist zu erwarten, dass die Gentherapie in den nächsten Jahrzehnten bei der Frakturheilung, der Sanierung von Knorpelschäden und für die Behandlung von Infektionen einen bedeutenden Stellenwert einnehmen wird.AbstractModern molecular and genetic technologies enable the modification of a cellular genome through transfer of specific genes. The various procedures alter specific cell functions, which allow the transfected cell to produce any encoded transgene information. The transfected cell then synthesizes proteins that are normally not produced or only in very small amounts.Numerous animal studies have demonstrated that gene therapy may support and accelerate the healing and regeneration of specific tissues such as skin, tendons, cartilage, and bones. Currently, further animal studies are evaluating new vectors with reduced immunogenicity in the continuous effort to improve the efficacy and safety of gene transfer. In the forthcoming decade we expect gene therapy to have an important influence on the treatment of fractures, cartilage lesions, and infection.
Acta Anaesthesiologica Scandinavica | 2008
Yohan Robinson; A. Matenov; S. K. Tschöke; A. Weimann; Andreas Oberholzer; Wolfgang Ertel; Arwed Hostmann
Objective: Multiply traumatised patients often suffer from blood loss and from subsequent therapy‐resistant anaemia, possibly mediated by apoptosis, necrosis, or humoral factors. Therefore, the underlying mechanisms were investigated in bone marrow (BM) and peripheral blood in a murine resuscitated haemorrhagic shock (HS) model.
Unfallchirurg | 2006
Andreas Oberholzer; P. F. Stahel; S. K. Tschöke; Wolfgang Ertel
ZusammenfassungMit Hilfe molekularbiologischer und gentechnologischer Methoden kann durch den Transfer von spezifischen Genen das Erbgut einer Zelle verändert werden. Hierdurch werden die Zellfunktionen so moduliert, dass die Zelle, die durch das implantierte Gen verschlüsselte Funktionen erhält, Proteine synthetisiert, die sie normalerweise nicht oder nur in geringen Mengen produziert.Wie erste tierexperimentelle Studien zeigen, kann die Gentherapie die Heilungs- und Regenerationsfähigkeit der Haut, von Sehnen, Knorpel und Knochen unterstützen und beschleunigen. In jüngster Zeit werden in Tierversuchen neue Vektoren mit einer geringeren Immunogenität und verbesserten Steuerbarkeit sowie einer erhöhten Transfersicherheit getestet. Es ist zu erwarten, dass die Gentherapie in den nächsten Jahrzehnten bei der Frakturheilung, der Sanierung von Knorpelschäden und für die Behandlung von Infektionen einen bedeutenden Stellenwert einnehmen wird.AbstractModern molecular and genetic technologies enable the modification of a cellular genome through transfer of specific genes. The various procedures alter specific cell functions, which allow the transfected cell to produce any encoded transgene information. The transfected cell then synthesizes proteins that are normally not produced or only in very small amounts.Numerous animal studies have demonstrated that gene therapy may support and accelerate the healing and regeneration of specific tissues such as skin, tendons, cartilage, and bones. Currently, further animal studies are evaluating new vectors with reduced immunogenicity in the continuous effort to improve the efficacy and safety of gene transfer. In the forthcoming decade we expect gene therapy to have an important influence on the treatment of fractures, cartilage lesions, and infection.
Orthopade | 2008
C.-E. Heyde; Z. Fekete; Yohan Robinson; S. K. Tschöke; Ralph Kayser
Most osteoporotic sintering fractures are treated conservatively. However, persistent pain and consecutive spinal deformity may require certain cement-augmenting interventions. These procedures have proven their intermediate-term efficacy in pain reduction, prevention of progressive sintering and improvement of the overall quality of life in the majority of patients. In fractures with relevant spinal stenosis, persisting instability, gross deformity and trauma-associated osteoporotic fractures with or without neurological deficits, the therapeutic options may call for more extensive surgical procedures. In this regard, poor bone quality, age and respective comorbidities of the individual patient must be considered during preoperative planning and management. This article provides an overview of the diverse problem-solving strategies discussed in todays literature. It is generally acknowledged that any decision to perform surgery on an osteoporotic fracture is strongly case-dependent. Treating physicians must therefore master the complete therapeutic spectrum in order to meet this complex orthopedic challenge appropriately.ZusammenfassungOsteoporotische Sinterungsfrakturen sind in der überwiegenden Mehrzahl der Fälle Frakturen, die unter konservativer Therapie ausheilen. Persistierende Beschwerden und Fehlstellungen können Anlass zu zementaugmentierenden Verfahren geben. Diese Verfahren haben ihre Zuverlässigkeit hinsichtlich der Kriterien Schmerzreduktion, der Vermeidung einer zunehmenden Sinterung und verschiedener Kriterien der Lebensqualität mittelfristig bestätigen können. Frakturen mit relevanten Stenosen, persistierende Instabilitäten, ausgeprägte Fehlstellungen und traumatische Frakturen bei Osteoporose, besonders in Verbindung mit neurologischen Defiziten, können Anlass zu umfassenderen operativen Maßnahmen geben. Dabei ist die verminderte Knochenqualität ebenso bei der Planung der Vorgehensweise zu berücksichtigen wie das Alter und die vorliegenden Komorbiditäten der betroffenen Patienten. Diese Arbeit soll einen Überblick über die verschiedenen Lösungsmöglichkeiten geben, die heute in der Literatur für diese osteoporotischen Problemfrakturen diskutiert werden. Es hat sich klar gezeigt, dass die operative Vorgehensweise bei osteoporotischen Problemfrakturen nur individuell am konkreten Fall entschieden werden kann. Die Behandler müssen daher das gesamte therapeutische Spektrum beherrschen, um dieser Herausforderung gerecht werden zu können. AbstractMost osteoporotic sintering fractures are treated conservatively. However, persistent pain and consecutive spinal deformity may require certain cement-augmenting interventions. These procedures have proven their intermediate-term efficacy in pain reduction, prevention of progressive sintering and improvement of the overall quality of life in the majority of patients. In fractures with relevant spinal stenosis, persisting instability, gross deformity and trauma-associated osteoporotic fractures with or without neurological deficits, the therapeutic options may call for more extensive surgical procedures. In this regard, poor bone quality, age and respective comorbidities of the individual patient must be considered during preoperative planning and management. This article provides an overview of the diverse problem-solving strategies discussed in today’s literature. It is generally acknowledged that any decision to perform surgery on an osteoporotic fracture is strongly case-dependent. Treating physicians must therefore master the complete therapeutic spectrum in order to meet this complex orthopedic challenge appropriately.
Manuelle Medizin | 2006
C.-E. Heyde; S. K. Tschöke; Ralph Kayser
ZusammenfassungOsteoporotische Frakturen der Brustwirbelsäule können zu Deformierungen und Fehlstellungen mit Auswirkungen auf den gesamten Stütz- und Bewegungsapparat führen. Die Therapie ist in der Mehrzahl der Fälle konservativ. Die Therapiekonzepte müssen interdisziplinär und individuell erstellt werden. Feste Bestandteile des therapeutischen Konzepts sind eine antiosteoporotische Medikation, eine suffiziente Schmerztherapie und eine umfassende Trainingstherapie. Persistierende Beschwerden mit der Gefahr der Chronifizierung oder schwerwiegende Frakturmuster können Anlass zu zusätzlichen operativ-stabilisierenden Maßnahmen sein. Bei den typischen osteoporotischen Sinterungsfrakturen haben sich die Vertebroplastie und Kyphoplastie als Zement augmentierende Verfahren etabliert. Instabile Frakturen, Stenosen und vorliegende neurologische Defizite erfordern konventionelle operative Maßnahmen unter besonderer Berücksichtung der Eigenschaften des osteoporotischen Knochens.AbstractOsteoporotic fractures of the thoracic spine can lead to deformities, which may affect the complete musculoskeletal system. In the majority of cases conservative treatment is the therapy of choice. Interdisciplinary concepts are necessary. Antiosteoporotic medication, analgetic drugs and physiotherapy form today’s standard therapeutic regimen. Persistent pain and severe fracture patterns, however, require additional operative treatment. In cases of osteoporotic compressive fractures vertebroplasty and kyphoplasty have proven to be appropriate treatment options. Unstable fractures and stenosis with consecutive neurological deficits ultimately require spondylodesis, where the reduced bone quality in osteoporosis must be considered.
Orthopade | 2008
C.-E. Heyde; Z. Fekete; Yohan Robinson; S. K. Tschöke; Ralph Kayser
Most osteoporotic sintering fractures are treated conservatively. However, persistent pain and consecutive spinal deformity may require certain cement-augmenting interventions. These procedures have proven their intermediate-term efficacy in pain reduction, prevention of progressive sintering and improvement of the overall quality of life in the majority of patients. In fractures with relevant spinal stenosis, persisting instability, gross deformity and trauma-associated osteoporotic fractures with or without neurological deficits, the therapeutic options may call for more extensive surgical procedures. In this regard, poor bone quality, age and respective comorbidities of the individual patient must be considered during preoperative planning and management. This article provides an overview of the diverse problem-solving strategies discussed in todays literature. It is generally acknowledged that any decision to perform surgery on an osteoporotic fracture is strongly case-dependent. Treating physicians must therefore master the complete therapeutic spectrum in order to meet this complex orthopedic challenge appropriately.ZusammenfassungOsteoporotische Sinterungsfrakturen sind in der überwiegenden Mehrzahl der Fälle Frakturen, die unter konservativer Therapie ausheilen. Persistierende Beschwerden und Fehlstellungen können Anlass zu zementaugmentierenden Verfahren geben. Diese Verfahren haben ihre Zuverlässigkeit hinsichtlich der Kriterien Schmerzreduktion, der Vermeidung einer zunehmenden Sinterung und verschiedener Kriterien der Lebensqualität mittelfristig bestätigen können. Frakturen mit relevanten Stenosen, persistierende Instabilitäten, ausgeprägte Fehlstellungen und traumatische Frakturen bei Osteoporose, besonders in Verbindung mit neurologischen Defiziten, können Anlass zu umfassenderen operativen Maßnahmen geben. Dabei ist die verminderte Knochenqualität ebenso bei der Planung der Vorgehensweise zu berücksichtigen wie das Alter und die vorliegenden Komorbiditäten der betroffenen Patienten. Diese Arbeit soll einen Überblick über die verschiedenen Lösungsmöglichkeiten geben, die heute in der Literatur für diese osteoporotischen Problemfrakturen diskutiert werden. Es hat sich klar gezeigt, dass die operative Vorgehensweise bei osteoporotischen Problemfrakturen nur individuell am konkreten Fall entschieden werden kann. Die Behandler müssen daher das gesamte therapeutische Spektrum beherrschen, um dieser Herausforderung gerecht werden zu können. AbstractMost osteoporotic sintering fractures are treated conservatively. However, persistent pain and consecutive spinal deformity may require certain cement-augmenting interventions. These procedures have proven their intermediate-term efficacy in pain reduction, prevention of progressive sintering and improvement of the overall quality of life in the majority of patients. In fractures with relevant spinal stenosis, persisting instability, gross deformity and trauma-associated osteoporotic fractures with or without neurological deficits, the therapeutic options may call for more extensive surgical procedures. In this regard, poor bone quality, age and respective comorbidities of the individual patient must be considered during preoperative planning and management. This article provides an overview of the diverse problem-solving strategies discussed in today’s literature. It is generally acknowledged that any decision to perform surgery on an osteoporotic fracture is strongly case-dependent. Treating physicians must therefore master the complete therapeutic spectrum in order to meet this complex orthopedic challenge appropriately.
Orthopade | 2008
C.-E. Heyde; Z. Fekete; Yohan Robinson; S. K. Tschöke; Ralph Kayser
Most osteoporotic sintering fractures are treated conservatively. However, persistent pain and consecutive spinal deformity may require certain cement-augmenting interventions. These procedures have proven their intermediate-term efficacy in pain reduction, prevention of progressive sintering and improvement of the overall quality of life in the majority of patients. In fractures with relevant spinal stenosis, persisting instability, gross deformity and trauma-associated osteoporotic fractures with or without neurological deficits, the therapeutic options may call for more extensive surgical procedures. In this regard, poor bone quality, age and respective comorbidities of the individual patient must be considered during preoperative planning and management. This article provides an overview of the diverse problem-solving strategies discussed in todays literature. It is generally acknowledged that any decision to perform surgery on an osteoporotic fracture is strongly case-dependent. Treating physicians must therefore master the complete therapeutic spectrum in order to meet this complex orthopedic challenge appropriately.ZusammenfassungOsteoporotische Sinterungsfrakturen sind in der überwiegenden Mehrzahl der Fälle Frakturen, die unter konservativer Therapie ausheilen. Persistierende Beschwerden und Fehlstellungen können Anlass zu zementaugmentierenden Verfahren geben. Diese Verfahren haben ihre Zuverlässigkeit hinsichtlich der Kriterien Schmerzreduktion, der Vermeidung einer zunehmenden Sinterung und verschiedener Kriterien der Lebensqualität mittelfristig bestätigen können. Frakturen mit relevanten Stenosen, persistierende Instabilitäten, ausgeprägte Fehlstellungen und traumatische Frakturen bei Osteoporose, besonders in Verbindung mit neurologischen Defiziten, können Anlass zu umfassenderen operativen Maßnahmen geben. Dabei ist die verminderte Knochenqualität ebenso bei der Planung der Vorgehensweise zu berücksichtigen wie das Alter und die vorliegenden Komorbiditäten der betroffenen Patienten. Diese Arbeit soll einen Überblick über die verschiedenen Lösungsmöglichkeiten geben, die heute in der Literatur für diese osteoporotischen Problemfrakturen diskutiert werden. Es hat sich klar gezeigt, dass die operative Vorgehensweise bei osteoporotischen Problemfrakturen nur individuell am konkreten Fall entschieden werden kann. Die Behandler müssen daher das gesamte therapeutische Spektrum beherrschen, um dieser Herausforderung gerecht werden zu können. AbstractMost osteoporotic sintering fractures are treated conservatively. However, persistent pain and consecutive spinal deformity may require certain cement-augmenting interventions. These procedures have proven their intermediate-term efficacy in pain reduction, prevention of progressive sintering and improvement of the overall quality of life in the majority of patients. In fractures with relevant spinal stenosis, persisting instability, gross deformity and trauma-associated osteoporotic fractures with or without neurological deficits, the therapeutic options may call for more extensive surgical procedures. In this regard, poor bone quality, age and respective comorbidities of the individual patient must be considered during preoperative planning and management. This article provides an overview of the diverse problem-solving strategies discussed in today’s literature. It is generally acknowledged that any decision to perform surgery on an osteoporotic fracture is strongly case-dependent. Treating physicians must therefore master the complete therapeutic spectrum in order to meet this complex orthopedic challenge appropriately.
European Spine Journal | 2009
P. Gahr; S. K. Tschöke; Daniel Haschtmann; Christoph-E. Heyde
European Spine Journal | 2017
Christoph E. Heyde; P. Gahr; Daniel Haschtmann; S. K. Tschöke
Chirurgische Praxis | 2013
Christoph-Eckhard Heyde; S. K. Tschöke; Yohan Robinson; Ralph Kayser