Seng-Tang Wu
National Defense Medical Center
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Publication
Featured researches published by Seng-Tang Wu.
Transplantation Proceedings | 2014
Chin-Li Chen; Seng-Tang Wu; Chien-Chang Kao; Tai-Lung Cha; C.-Y. Lee; Shou-Hung Tang
BACKGROUND Extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) is now widely used to maintain hemodynamic stability after traumatic events among medical centers. It remains unclear whether renal transplantation using ECMO-supported donors carries poorer outcomes. METHODS From February 2010 to March 2013, we performed 9 renal transplantations (6 females and 3 males) from 5 ECMO-supported donors. Demographic data and clinical outcomes were retrospectively analyzed through medical chart review. RESULTS The mean follow-up period was 15 ± 9 months (range: 8-37). Eight of the 9 grafts remained functioning within the follow-up period. One (11.1%) graft loss was noted after repeated acute rejection. Acute rejection occurred in 3/9 (33%) of cases. Delayed graft function was also observed in 3/9 (33%) of cases. CONCLUSION Renal transplantation using ECMO-supported brain-dead donors was not associated with an unacceptably high rate of graft loss in this short-term follow-up. It might be an alternative way to expand donor pools.
Journal of Medical Sciences | 2010
Huang-Ching Chang; Ta-Chin Lin; Chang-Min Lin; Feng-Pin Chuang; Guang-Huan Sun; Tai-Lung Cha; Seng-Tang Wu
We report a case of malignant pelvic paraganglioma invading the urinary bladder with malignant ascites. The computed tomography revealed a pelvic mass adjacent to the urinary bladder. The patient had hypertensive crisis while receiving cystoscopy for tumor evaluation. After thorough preoperative preparation, the patient underwent exploratory laparotomy with removal of pelvic tumor and partial cystectomy with reimplantation of right ureter. Malignant paraganglioma is not established upon the pathology, but upon local invasion to bladder and malignant cells in the ascites collected during the operation.
Journal of Medical Sciences | 2008
Chien-Chang Kao; Shou-Hung Tang; Seng-Tang Wu; Tai-Long Cha; Guang-Huan Sun; Sun-Yran Chang
Subcutaneous metastases originating from genitourinary tract cancers are rare, especially for renal cell carcinomas. The most common sites for such metastases are the lung, liver, brain and bone. Subcutaneous metastases are considered ominous. We report a 78-year-old man who presented with a huge solitary mass over the suprapubic region of the abdominal wall. He had been diagnosed as a renal cell carcinoma with multiple pulmonary metastases. Treatment for the mass consisted of wide excision and continuing systemic interferon therapy. The patient died three months after the surgery, following a rapid local recurrence and general deterioration.
Aktuelle Urologie | 2018
H.-I. Chen; Chien-Chang Kao; Chih-Wei Tsao; Shou-Hung Tang; Meng En; Tai-Lung Cha; Guang-Huan Sun; Seng-Tang Wu; Dah-Shyong Yu
ZIEL: Diese Studie erfolgte zum Vergleich der Wirksamkeit einer intravesikalen Instillation von Mitomycin C (MMC) zur Prävention eines nicht muskelinvasiven Ta- oder T1-High-Risk-Harnblasenkarzinoms (NMIBC) unter Verwendung verschiedener Schemata. MATERIAL UND METHODEN Diese retrospektive Kohortenstudie wurde bei 152 Patienten durchgeführt, die zwischen April 2009 und September 2016 mit einer intravesikalen MMC-Injektion behandelt wurden. Der mittlere Nachbeobachtungszeitraum lag bei 32,67 Monaten. Alle Patienten unterzogen sich einer vollständigen transurethralen Resektion des Blasentumors (TURBT), an die sich innerhalb von 24 Stunden eine postoperative Instillation von MMC anschloss. Die Patienten wurden in 4 Behandlungsgruppen unterteilt: Bei Gruppe 1 erfolgte die Nachbeobachtung ohne MMC-Erhaltungsdosis; Gruppe 2 erhielt in den ersten 8 Wochen einmal pro Woche eine MMC-Instillation; Gruppe 3 erhielt in den ersten 8 Wochen einmal pro Woche und in den darauffolgenden 6 Monaten einmal pro Monat eine MMC-Instillation; Gruppe 4 erhielt in den ersten 8 Wochen einmal pro Woche und in den darauffolgenden 12 Monaten einmal pro Monat eine MMC-Instillation. ERGEBNISSE Die allgemeine Rezidivrate lag bei 27,6 %. Gruppe 1 zeigte eine signifikant hohe (p < 0,05) Rezidivrate von 50 %, während sich bei den Rezidivraten der übrigen 3 Schemata kein Unterschied fand (Gruppe 2: 15 %; Gruppe 3: 24,1 %; Gruppe 4: 27,2 %). Darüber hinaus zeigte sich zwischen diesen Patientengruppen kein statistischer Unterschied bei den Rezidivraten von Ta- oder T1-Tumoren sowie niedrig- oder hochgradigen Tumoren. SCHLUSSFOLGERUNG Unser Vergleich der verschiedenen Schemata einer intravesikalen MMC-Instillation ergab bei einer einzigen MMC-Instillation nach TURBT eine signifikant höhere Rezidivrate als bei Patienten, die nach 8 Wochen, 6 Monaten und 12 Monaten eine Erhaltungsdosis erhielten. Zeitlich fanden sich beim MMC-Erhaltungsschema keine signifikanten Unterschiede zwischen der 8. Woche und dem 12. Monat. Daraus folgern wir, dass bei T1 - oder Ta-High-Risk-NMIBC nach TURBT einmalig eine MMC-Instillation mit anschließender Erhaltungstherapie mit einmal wöchentlicher Verabreichung über 8 Wochen durchgeführt werden kann.
Urological Science | 2016
Seng-Tang Wu; Chien-Chang Kao; Chu-Wei Tsao; Shou-Hung Tang; En Meng; Guang-Huan Sun; Dah-Shyong Yu; Pao-Luo Fan; Sun-Yran Chang; Tai-Lung Cha
Urological Science | 2016
H.-I. Chen; Hui-kong Ting; Yu-Cing Juho; Seng-Tang Wu; Guang-Haun Sun; Tai-Lung Cha; Dah-Shyong Yu
Urological Science | 2015
Cheng-Li Kao; Tai-Lung Cha; Guang-Haun Sun; Dah-Shyong Yu; Sun-Yran Chang; Seng-Tang Wu; Chien-Chang Kao
Urological Science | 2015
Meng-Han Chou; Chih-Wei Tsao; Tai-Lung Cha; Guang-Haun Sun; Dah-Shyong Yu; Seng-Tang Wu; Ming-Hsin Yang
Urological Science | 2015
Bo-Han Chen; Chien-Chang Kao; Tai-Lung Cha; Guang-Haun Sun; Dah-Shyong Yu; Sun-Yran Chang; Seng-Tang Wu
Urological Science | 2015
Hui-Kung Ting; Yu-Cing Juho; Yeu-Chin Chen; Shou-Hung Tang; Tai-Lung Cha; Seng-Tang Wu