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Featured researches published by Thomas Hupp.


Journal of Cellular Biochemistry | 2003

Increased expression of disintegrin-metalloproteinases ADAM-15 and ADAM-9 following upregulation of integrins α5β1 and αvβ3 in atherosclerosis

Nadia Al-Fakhri; Jochen Wilhelm; Meinhard Hahn; Martin Heidt; Friedrich Wilhelm Hehrlein; A. Endisch; Thomas Hupp; Sanjay Mammen Cherian; Yuri V. Bobryshev; Reginald S. A. Lord; Norbert Katz

Regulation of αvβ3 and α5β1 integrin function plays a crucial role in atherosclerosis. Possible regulators of integrin–matrix interactions are integrin‐binding ADAMs (proteins with a disintegrin‐ and metalloproteinase‐domain), like ADAM‐15 and ADAM‐9. Molecular interactions between ADAM‐15, α5β1, and αvβ3 have been demonstrated. ADAM‐9 and ADAM‐15 were found to be interdependently regulated. This study, therefore, investigated whether the upregulation of integrins α5β1 and αvβ3 was correlated with the expression of integrin‐binding ADAMs in atherosclerotic processes. Human arterial and venous vascular smooth muscle cells (VSMCs) were incubated with PDGF over different time intervals up to a 3‐day culture period. mRNA concentrations, quantified by real‐time RT‐PCR and normalized to PBGD, of integrins αvβ3 and α5β1 were strongly increased after a 12‐h PDGF‐incubation in arterial and venous VSMC. ADAM‐15 and ADAM‐9 mRNA production showed a corresponding increase following integrin upregulation after a 24‐h incubation period. Western blot anaylsis revealed an increased protein expression of integrins and ADAMs in PDGF‐stimulated VSMC. Additionally, mRNA concentrations of atherosclerotic and normal human specimens were quantified by real‐time RT‐PCR. mRNA of ADAMs and integrins was significantly increased in atherosclerotic arteries compared to normal arteries. Immunohistochemistry of these specimens showed an increased expression and codistribution of both ADAMs and integrins in atherosclerosis. In conclusion, upregulation of ADAM‐15 and ADAM‐9 in atherosclerosis appears to follow an increase in α5β1 and αvβ3 integrins. Since α5β1 and αvβ3 are known to promote smooth muscle cell migration and proliferation, upregulation of ADAM‐15 and ADAM‐9 could balance integrin–matrix interactions and cell migration, thus modulating neointima progression. J. Cell. Biochem. 89: 808–823, 2003.


Gefasschirurgie | 2000

Intraoperative intraarterielle Thrombolysetherapie als Ergänzung von Gefäßrekonstruktionen bei amputationsbedrohender Extremitätenischämie

Thomas Hupp; J. Quendt; C. Tremmel-Lehnert

ZusammenfassungFragestellung: Seit Einführung der intraoperativen Thrombolyse im Rahmen von operativen Gefäßrekonstruktionen stellt sich dieses kombinierte Verfahren bei der Therapie der amputationsbedrohenden Extremitätenischämie als durchaus hilfreich und effektiv dar. Trotz der ermunternden Ergebnisse ist es bis heute zu keinem breiten Einsatz der simultanen intraoperativen Thrombolyse gekommen, betrachtet man die wenigen Publikationen mit knapp 300 Patienten in der Literatur. Liegt es vielleicht an einer Scheu des Gefäßchirurgen die Thrombolytika [Strepto-/Urokinase oder Gewebe-Plasminogen-Aktivator(rt-PA)] im Operationssaal einzusetzen? Die eigenen Erfahrungen mit der intraoperativen Anwendung von rt-PA sollen dargestellt und mit Ergebnissen in der Literatur verglichen werden. Patienten und Methode: 30 Patienten (16 Männer, 14 Frauen, mittleres Alter 71 Jahre) mit amputationsbedrohender Extremitätenischämie wurden operativ durch eine Thromboembolektomie, eine Thrombendarteriektomie oder durch ein Bypassverfahren mit zusätzlicher intraarterieller Thrombolyse der distalen Ausstrombahn behandelt. Nach chirurgischer Therapie erfolgte die intraoperative Kontrollangiographie und im Anschluß die intraarterielle Applikation von rt-PA (mittlere Dosis 10,5 mg Actilyse) zur Lyse der Ausstrombahn oder zur Demaskierung weiterer therapiebedürftiger Befunde. Zusätzlich erfolgte eine perioperative systemische Heparinisierung. Ergebnisse: Das kombinierte Therapiekonzept führte bei 28 von 30 Patienten zu einer angiographisch dokumentierten und klinisch primär ausreichenden Reperfusion der amputationsbedrohten Extremität. Aufgrund Reverschlüssen/ irreversibler Ischämien waren 4 Majoramputationen (13%) unabdingbar; 2 Reoperationen (7%) wegen Blutungskomplikationen waren postoperativ erforderlich. Drei Patienten (10%) verstarben nicht lyse- oder operationsbedingt innerhalb 30 Tagen postoperativ. Schlußfolgerung: Die intraoperative intraarterielle Thrombolyse mit rt-PA als additive Maßnahme zur Wiederherstellung der Reperfusion bei amputationsbedrohender Extremitätenischämie ist effektiv, die Beinerhaltung erscheint verbessert und in bezug auf Blutungskomplikationen ein sicheres Verfahren.AbstractPurpose: Since its introduction in the 1980s, intraoperative thrombolysis in peripheral arterial occlusion as an additional procedure has been shown to be attractive and effective in reducing limb loss in severe lower-limb ischemia. Although the results are promising additional intraoperative intra-arterial thrombolysis has not been widely used according to the few papers published with approximately 300 patients that have been published from 1985 until now. Are vascular surgeons not acquainted with the intraoperative use of streptokinase, urokinase or tissue plasminogen activator (rt-PA)? We report our own experience, comparing our results with the data available in the literature. Patients and methods: Thirty patients (16 men, 14 women, mean age 71 years) with severe limb-threatening ischemia were treated with operative thromboembolectomy, local thrombendarterectomy or bypass-grafting and, simultaneously, with additional intraoperative thrombolysis. After clot removal or a revascularization procedure and after documentation by angiography, the procedure was accomplished by intra-arterial instillation of rt-PA (mean dose 10.5 mg Actilyse). Perioperatively, patients received systemic anticoagulation with heparin. Results: All but two combined revascularizations resulted in clinical and angiographically documentated restoration of perfusion to the affected limb. Four (13%) major amputations and two (7%) repeat operations due to bleeding complications were necessary during the 30-day postoperative period. Three (10%) patients died postoperatively, but not due to bleeding or operative complications. Conclusion: Intraoperative intra-arterial thrombolytic therapy with rt-PA is an attractive adjunct to catheter thromboembolectomy or to a revascularization procedure in limbthreatening ischemia. Salvage of the limb seems to be increased. We conclude that thrombolysis is effective and safe.


Gefasschirurgie | 2000

Öffentlichkeitsarbeit in der Medizin

Thomas Hupp; A. Endisch; K. Logemann

Zusammenfassungu2002Die Öffentlichkeitsarbeit in der Medizin nimmt einen bisher unbekannten Stellenwert ein. Die bisherigen und die neuen Möglichkeiten sollen mit diesem Beitrag bewußt gemacht werden.Vergleichen ist ,,in!” Dies gilt auch heutzutage im Gesundheitswesen. Gesetzliche Zwänge – Offenlegung der erbrachten Leistungen nach Fallzahlen mit ICD’s und ICPM’s, für Budget- wie für Sonderentgelt- und Fallpauschalen-Fälle – ermöglichen den Geldgebern Krankenhausvergleiche. Äußere, meist öffent-lichkeitswirksame publizistische Zwänge – Angebots- und Leistungsvergleiche von Krankenhäusern in Boulevard-Zeitungen und im Internet – bieten einen Krankenhausvergleich für die Bevölkerung. Auch nichtmedizinische Faktoren spielen eine zunehmende Rolle. Um dem wachsenden Druck standzuhalten, sind die Krankenhäuser zu Öffentlichkeitsarbeit gezwungen. Der Kliniksvergleich ist gewollt, der Gesetzgeber und die Öffentlichkeit agiert, wir müssen reagieren!Die verschiedenen Formen der Öffentlichkeitsarbeit (Mundpropaganda, interne Klinik-Darstellung/ Informationsbroschüren, Internet-,,homepage”, ,,Hot-/Info-Line”, Krankenhausverzeichnisse, Klinik-Jahresbericht, Qualitätssicherungsmaßnahmen, Patientenbefragungen, Fördervereine/Stiftungen) werden dargestellt. Das Internet als neues Medium zur Außendarstellung weicht die gesetzlichen Rahmenbedingungen der Öffentlichkeitsarbeit in der Medizin deutlich auf. Die Gestaltung einer sog. ,,homepage” im Internet wird in Anlehnung an die Neufassung der (Muster-)Berufs- ordung von 1997 besonders dargestellt.Abstractu2005u2005Purpose: Public relations work is expected of health service institutions. Internet homepage activities gives us the opportunity of presenting clinical experience and practice.The comparison of medical sevices and proficiency tests in public health care, controlled by government and wanted by public, is new and constitutes a challenge. In order to fulfil the conditions of comparison between different hospitals, the health care services must do public relations work.The possibilities and the limits of public relation work in health care, especially the change of representation by internet (homepage) are demonstrated. Internet presentation can enlarge the opportunity of selfdescription and presentation.


Gefasschirurgie | 2008

Guidelines for surgical therapy of diseases of the renal arteries: Published by the German Society for Vascular Surgery, Society for Vascular and Endovascular Surgery

Thomas Hupp; A. Goerig; Daniel Jost; Claus Georg Schmedt


Gefasschirurgie | 2006

Simultaneous open and endovascular surgery on the femoral artery

K. Nitschmann; S. Noldeke; Thomas Hupp


Gefasschirurgie | 2005

Popliteal artery entrapment syndrome: Surgical treatment and analysis of patients

K. Nitschmann; S. Noldeke; J. Quendt; Thomas Hupp


Gefasschirurgie | 2002

Traumatische Extremitätenverlet- zung mit Knochen- und Gefäß- beteiligung: Prioritätentriage, Interdisziplinäres Management

Thomas Hupp; Robert M. Eisele


Gefasschirurgie | 2001

Aortic rupture in Behet's syndrome a rare sonographic diagnosis

S. Noldeke; G. Jenal; J. Quendt; I. P. Arlart; Thomas Hupp


Gefasschirurgie | 2001

Above-knee femoropopliteal bypass vein or prosthetic graft?

Thomas Hupp; S. Noldeke; J. Quendt


Gefasschirurgie | 2000

ffentlichkeitsarbeit in der Medizin

Thomas Hupp; A. Endisch; K. Logemann

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Reginald S. A. Lord

University of New South Wales

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Sanjay Mammen Cherian

University of New South Wales

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Yuri V. Bobryshev

University of New South Wales

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