A. Schmid
University of Göttingen
Network
Latest external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.
Publication
Featured researches published by A. Schmid.
Langenbeck's Archives of Surgery | 1984
Th. Tiling; G. V. Nasse; W. Sattel; A. Schmid
SummaryIn 350 arthroscopies for haemarthrosis we found 96 recent and 74 old ruptures of the anterior cruciate ligament. In the patients with a new ligament injury we found that 50% had no associated damage of the meniscus and the articular cartilage. In contrast, only 16.2% of the patients with long-standing ligament damage had normal menisci and articular surfaces. In 46% of the patients with an old cruciate ligament injury there was evidence of a recent further damage, and of these 64.7% involved the meniscus, 32.4% the articular cartilage, and 2.9% involved both.ZusammenfassungBei 350 Arthroskopien mit einem frischen Hämarthros fand sich 96mal eine frische und 74mal eine alte vordere Kreuzbandruptur. Bei der frischen vorderen Kreuzbandruptur fand sich in 50% kein weiterer Schaden an den Menisci und dem Gelenkknorpel. Demgegenüber ließ sich bei der alten vorderen Kreuzbandruptur in 16,2% kein zusätzlicher Schaden an den Menisci und am Knorpel nachweisen. Bei 46% der Patienten mit einer alten vorderen Kreuzbandruptur trat im Rahmen des erneuten Wegknickereignisses ein frischer Schaden am Meniscus in 64,7%, am Knorpel in 32,4% oder am Meniscus und Knorpel in 2,9% auf.
Langenbeck's Archives of Surgery | 1983
P. Stankovic; B. Junghans; Th. Tiling; A. Schmid
SummaryFifty percent of all fractures are of the fifth metacarpal bone, particularly the subcapital type. They can be divided into four zones: peripheral articular fracture, subcapital type, shaft fracture and central articular fracture, if exact repositioning can be achieved with minimal effort (e.g. percutaneous fixation with Kirschner wires), the hand may remain in the resting position in a cast for 3 or 4 weeks. The most frequent complications after conservative treatment are shortening and rotatory faults with a restriction of movement. Used in these methods of osteosynthesis are Kirschner wires, screws, plates, external fixation and osteoplasty.Zusammenfassung50 % aller Brüche entfallen auf den 5. Mittelhandknochen — vor allem auf den subcapitulären Typ. Einteilung in 4 Zonen — periphere Gelenkfraktur, subcapituläre, Schaft und zentrale Gelenkfraktur. War eine einwandfreie Reposition erreicht worden und gelang es, dieses Ergebnis mit einem minimalen Aufwand zu sichern (z. B. durch die percutane Spickung mit Kirschner-Draht), so war eine 3 bis 4wöchige Ruhestellung der Hand zumutbar. Die häufigsten Komplikationen nach konservativer Therapie waren die Verkürzungen und Rotationsfehler mit Bewegungseinschränkung. Als Osteosyntheseverfahren kamen Kirschner-Drähte, Schrauben, Platten, Fixateur externe und Osteoplastiken zur Anwendung.
Archive | 1984
Th. Tiling; A. Schmid; J. Maurer; G. Kaiser
Archive | 1989
A. Schmid; F. Schmid; M. Fuchs; Th. Tiling
Archive | 1988
A. Schmid; F. Schmid; Th. Tiling
Archive | 1988
A. Schmid; F. Schmid; Th. Tiling
Archive | 1987
A. Schmid; F. Schmid; Th. Tiling
Archive | 1984
J. Maurer; W. Sattel; A. Schmid; Th. Tiling
Langenbeck's Archives of Surgery | 1984
Th. Tiling; G. V. Nasse; W. Sattel; A. Schmid
Archive | 1983
Th. Tiling; F. Jentsch; A. Schmid; W. Lange