Network


Latest external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

Hotspot


Dive into the research topics where G. Benz is active.

Publication


Featured researches published by G. Benz.


Unfallchirurg | 1986

Peculiarities of juvenile vertebral fractures and dislocations of the cervical vertebrae

G. Benz; H. Roth; R. Daum; Wiedemann K

ZusammenfassungBei kindlichen Wirbelfrakturen kommen zur generellen Problematik der Diagnostik und Therapie Polytraumatis ierter Fragen der Beteiligung der Wachstumsfuge hinzu und bestimmen unser Vorgehen. In einem Zehnjahreszeitraum wurden 23 Wirbelsäulenverletzungen—meist als Folge eines Sturzes aus großer Höhe—stationär behandelt. Die Mehrzahl der Fälle wies einzelne bis mehrere aufeinanderfolgende ventrale Kompressionsfrakturen (Serienimpressionsfrakturen) auf. Mit abnehmender Häufigkeit dominierten ventrale und laterale Kompressionsfrakturen vor Epiphysenfugenlösungen des Dens axis (Luxation des unteren Kopfgelenkes) und den eigentlichen Luxationsfrakturen mit Verletzungen des Stratum germinativum. Im Gegensatz zu den prognostisch günstigen Impressionsfrakturen mit Spontanaufrichtung erfordern Luxationsfrakturen mit und ohne Querschnittssymptomatik zwingend eine Reposition und Stabilisierung.AbstractIn addition to diagnostic and therapeutic problems of the bony spine injuries in childhood, questions of the participation of the growth plate arise and indicate the following treatment. In the last decade we treated 23 spine injuries, resulting after fall from height. Most of the cases showed single to multiple compression fractures of the anterior spine followed in a descending frequence by the lateral compression fractures, the disconnection ot the epiphyseal plate of the axis and the actual luxation fractures with injury of the stratum germinativum. In contrast to the prognostic favourable impression fractures with a spontaneous correction, luxation fractures with or without paraplegia must be repositionned and stabilized.In addition to diagnostic and therapeutic problems of the bony spine injuries in childhood, questions of the participation of the growth plate arise and indicate the following treatment. In the last decade we treated 23 spine injuries, resulting after fall from height. Most of the cases showed single to multiple compression fractures of the anterior spine followed in a descending frequence by the lateral compression fractures, the disconnection ot the epiphyseal plate of the axis and the actual luxation fractures with injury of the stratum germinativum. In contrast to the prognostic favourable impression fractures with a spontaneous correction, luxation fractures with or without paraplegia must be repositionned and stabilized.


Unfallchirurg | 1992

Morphometrische Gefäßbaumanalysen des frühkindlichen Röhrenknochens im experimentellen Modell

G. Benz; R. Daum

The area of interest for the longitudinal growth is the distal growth plate. In a postmortem study we were interested in changes of the epiphyseal vascular length density after fracture and surgical therapy of foetal and neonatal femora (25th to 40th post conceptional weeks). We formed three groups of equal size. Group A (25 femora) was the control group. In group B and C we performed fractures in the middle third of the femora, in group C the femora was operated with a plate afterwards. A microangiography of all femora occurred and after plastination transparent slices were produced. In this manner we could study the epiphyseal vessels in the growth plate. Using image analyses we could show that vascular density of the epiphyseal growth plate could be verified only through fracture but not by surgical therapy. The integrity of the distal epiphyseal vascular architecture is the aim after all.Die Unversehrtheit der Gefäßsysteme im Bereich der Wachstumsfuge gilt als Voraussetzung für ein ungestörtes Längenwachstum am kindlichen Röhrenknochen. In einer postmortalen Studie wird an 75 frühkindlichen Femora die Alteration der epiphysären Gefäßlängendichte (Vaskularität) nach Fraktur und Verplattung überprüft. Die Femora werden in drei gleich große Gruppen unterteilt. Gruppe A ist die Kontrollgruppe, Gruppe B wird experimentell im mittleren Drittel frakturiert, und Gruppe C wird nach Fraktursetzung im mittleren Schaftbereich einer Versorgung mit einer 4-Loch-DC-Platte zugeführt. Anschließend erfolgen mikroangiographische Untersuchungen mit Epoxydharz (E20, E2). Transparente Knochenscheiben werden mit Hilfe der Scheibenplastinationsmethode nach von Hagens hergestellt. Bildanalytisch konnte gezeigt werden, daß es ausschließlich durch die Femurfraktur zu einer signifikanten Änderung der epiphysären Gefäßlängendichte (Vaskularität) kam, nicht jedoch durch die Versorgung mit einer Platte. Die Ergebnisse werden vor dem Hintergrund neuerer Studien zur Durchblutung des kindlichen Knochens diskutiert.AbstractThe area of interest for the longitudinal growth is the distal growth plate. In a postmortem study we were interested in changes of the epiphyseal vascular length density after fracture and surgical therapy of foetal and neonatal femora (25th to 40th post conceptional weeks). We formed three groups of equal sice. Group A (25 femora) was the control group. In group B and C we performed fractures in the middle third of the femora, in group C the femora was operated with a plate afterwards. A microangiography of all femora occurred and after plastination transparent slices were produced. In this manner we could study the epiphyseal vessels in the growth plate. Using image analyses we could show that vascular density of the piphyseal growth plate could be verified only through fracture but not by surgical therapy. The integrity of the distal epiphyseal vascular architecture is the aim after all.


Unfallchirurg | 1991

Begleitende Gefäßverletzungen bei Frakturen im Kindesalter

G. Benz; T. Hupp

ZusammenfassungAnhand unserer Kasuistik der vergangenen zehn Jahre werden elf begleitende Gefäßläsionen nach Extremitätenbrüchen analysiert. Lokalisatorisch finden sich zwei Hauptmanifestationsorte: 1. Im Bereich der unteren Extremität kommt es sowohl nach geschlossenen als auch nach offenen Frakturen zu Gefäßbegleitverletzungen, meist in Form einer kompletten Ischämie, welche eine sofortige Operation erforderlich macht. 2. Im Bereich des Ellenbogengelenkes nach suprakondylären Humerusfrakturen mit starker Dislokation liegt meist eine inkomplette Ischämie vor, am ehesten durch einen Gefäßspasmus bedingt, welcher sich durch sofortige Reposition und transkutane Fixierung in vielen Fällen zurückbildet. In vereinzelten Fällen ist eine sofortige offene Versorgung der Fraktur über einen medialen Zugang sinnvoll; dabei können gleichermaßen die Frakturversorgung und die Darstellung der Gefäße durchgeführt werden. Der angiographische Befund und die postoperativen Doppler-Sonographien bestimmen das weitere gefäßchirurgische Vorgehen. ab|Ten-year-analysis of blood vessel lesions present in eleven children with bone fractures revealed two major localisations: 1. In the lower extremity we observed vascular lesions in both open and closed fractures of femur and tibia. In cases with (complete) ischemia emergency operation had to be performed. 2. In the upper extremity the prevalent fracture localization was the supracondylar fracture of the elbow. Incomplete ischemia present in fractures with severe dislocation (Felsenreich III) could be salvaged by closed reposition and transcutaneous fixation by means of Kirschner wires. In those few cases open reposition was necessary, both exposure of vessels and fixation of the fracture was possible when medial incision was performed. Postoperative evaluation of patents included angiography (DSA) and ultrasound (Doppler).Ten-year-analysis of blood vessel lesions present in eleven children with bone fractures revealed two major localizations: 1. In the lower extremity we observed vascular lesions in both open and closed fractures of femur and tibia. In cases with (complete) ischemia emergency operation had to be performed. 2. In the upper extremity the prevalent fracture localization was the supracondylar fracture of the elbow. Incomplete ischemia present in fractures with severe dislocation (Felsenreich III) could be salvaged by closed reposition and transcutaneous fixation by means of Kirschner wires. In those few cases open reposition was necessary, both exposure of vessels and fixation of the fracture was possible when medial incision was performed. Postoperative evaluation of patients included angiography (DSA) and ultrasound (Doppler).


Archive | 1989

Schwere HalswirbelsÄulenverletzungen im Kindesalter, eine interdisziplinÄre Betrachtung

G. Benz; Klaus Wiedemann; R. Daum

Seit 1976 wurden an der Kinderchirurgischen Abteilung in Heidelberg füf Luxationsfrakturen der oberen HalswirbelsÄule behandelt, drei davon mit hoher HalsmarklÄsion. In den vergangenen fünf Jahren wurden acht Subluxationen einer stationÄren Behandlung zugeführt. Es werden Verletzungsmechanismen und Frakturformen im Zervikalbereich unter besonderer Betonung der typischen LÄsionen in der atlantoaxialen Region hervorgehoben. Die neuere Röntgendiagnostik, welche mancherorts bei vorliegender medullÄrer Beteiligung durch eine Kernspinuntersuchung ergÄnzt werden kann, eine alters- und situationsgerechte Therapie werden besprochen. Anhand eines detaillierten Fallberichtes eines vierjÄhrigen Knaben mit HalsmarklÄsion werden Probleme aus dem Ärztlichen, pflegerischen und materiellen Bereich diskutiert. Die Möglichkeiten und Grenzen der Intensivpflege in nichtspezialtsierten kinderchirurgischenkinderanÄsthesiologischen Abteilungen werden vorgestellt.AbstractSince 1976 in the departement of pediatric surgery in Heidelberg we treated five fractures of the cervical spine with luxation, three patients demonstrated a high spinal lesion with tetraplegia. During the past five years eight subluxations were hospitalised. In this paper we relate the various injury mechanisms and fracture forms: especially the typical lesions of the altanto-axial region are discussed. The importance of modern imaging techniques, including NMR, as well as the age-and situation-dependent therapy are detailed. Based on a case report on a four year old boy with upper cervical spine lesion and tetraplegia medical nursing and logistic problems are discussed. Incentives of intensive care albeit limited, in pediatrie surgical and pediatric anaesthesiological departments, not specialised in the management of tetraplegia, are pointed out.


European Journal of Trauma and Emergency Surgery | 1989

Diagnostik end Therapie der veralteten fibularen Bandruptur im Kindesalter

G. Benz; W. Löffler; R. Daum

In der Zeit von 1979 bis 1986 wurden 74 Kinder mit Au\enbandrupuiren des oberen Sprunggelenkes (OSG) operativ versorgt. In zehn FÄllen fanden sich chronische BandverÄnderungen. die eine Periostlappenplastik, modifiziert nach Kuner. notwendig machten. Unser Krankengut zeigte bei der Nachuntersuchung insgesamt gute Ergebnisse und mu\ als Ausdruck dieser technisch einfachen Periosdappenplastik — als Bandersatz oder zur BandverstÄrkung bei chronischer Insuffizienz — gewertet werden. Bei der zunehmend durchgeführten funktionellen konservativen Therapie erscheint uns die Periostlappenplastik für das Kindes- und Jugendalter die Therapie der Wahl zu sein für alle FÄlle mit chronischem Bandschaden und InstabilitÄt.Abstract74 children with ruptures of lateral ligaments of the ankle were treated surgically between 1979 to 1986. In ten cases we found chronical ligament changes. In these cases periostal flap modified after Kuner was performed. The follow up of our patients showed good results in all. thus we could show that the periostal flap was effective. As the functional conservative ligament rupture therapy increases the periostal flap plastic in the case of children with chronical ligament changes is indicated.


European Journal of Pediatric Surgery | 1994

Bioresorbable pins and screws in paediatric traumatology

G. Benz; Kallieris D; Seeböck T; Andrew McIntosh; R. Daum


European Journal of Pediatric Surgery | 1996

Proteus syndrome associated with a sacrococcygeal teratoma ; A rare combination

Zachariou Z; Krug M; G. Benz; R. Daum


European Journal of Pediatric Surgery | 1991

Rare ovarian tumors in childhood.

Helga G. Roth; R. Daum; G. Benz; K. Schäfer


European Journal of Pediatric Surgery | 1987

[Cantrell's syndrome].

Zachariou Z; R. Daum; Helga G. Roth; G. Benz


European Journal of Pediatric Surgery | 1992

Does Lateral Bending Lead to Bowing Fracture in an Infantile Lower Arm

G. Benz; Kallieris D; R. Daum; Zachariou Z

Collaboration


Dive into the G. Benz's collaboration.

Top Co-Authors

Avatar

R. Daum

Heidelberg University

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar
Top Co-Authors

Avatar

H. Roth

Heidelberg University

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar
Top Co-Authors

Avatar

T. Hupp

Heidelberg University

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar
Top Co-Authors

Avatar

Andrew McIntosh

University of New South Wales

View shared research outputs
Researchain Logo
Decentralizing Knowledge