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Featured researches published by H. W. Keller.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1990

Milzzysten: indikation zur operation und operatives vorgehen

U. Wolters; H. W. Keller; R. Lorenz; Heinz Pichlmaier

SummaryBased on a late physical examination of 18 patients with splenic cysts, we discuss symptoms, diagnostics and indication to operate and the procedure of operation. We found no specific symptoms. The ultrasound is the most important diagnostic method and may be supplemented by computerized axial, tomography. The indication depends on the symptoms, the diameter within the organ and, most important, the dignity of the cyst. For pseudocysts we prefer resection of the cyst wall, because it is a simple and safe procedure. Splenectomy is the treatment of choice for cysts with unknown dignity.ZusammenfassungAnhand einer Nachuntersuchung von 18 Patienten mit Milzzysten werden Beschwerdebild, Diagnostik und Indikation zur Operation Bowie die zur Diskussion stehenden operativen Maßnahmen diskutiert. Bei heterogenem Beschwerdebild erfolgt die Diagnostik im wesentlichen durch Sonographie mit eventuell ergänzender Computertomographie. Die Indikation ergibt sich aus dem Beschwerdebild, der Größe innerhalb des Organs sowie ganz entscheidend der Dignitat der Zyste. Wir bevorzugen die Zystenwandresektion bei Pseudozysten als technisch einfaches und sicheres Verfahren. Bei unklarer Dignitat jedoch ist die Splenektomie heute noch eine adäquate Methode.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1987

Spontane und andere nicht tumorbedingte Oesophagusperforationen

H. W. Keller; J. M. Müller; Heinz Pichlmaier

SummaryThe outcome of esophageal perforation is determined by the cause and localisation, but mainly by the time lapse between trauma and therapy. Spontaneous and intraoperative ruptures are most dangerous. Treatment of choice is direct closure and drainage. If this is not possible, esophagectomy or exclusion and diversion in continuity should be considered. The injury may present itself with rather unspecific symptoms. Pathological findings in the plain chest roentgenogram and gastrographin study will confirm diagnosis in nearly all cases.ZusammenfassungDie Prognose der Oesophagusperforation ist abhängig von der Ursache und Lokalisation, sie wird jedoch hauptsächlich durch das Zeitintervall zwischen Verletzung und Therapiebeginn bestimmt. Spontane und intraoperative Speiseröhrenverletzungen sind am gefährlichsten. Therapie der Wahl ist die direkte Naht mit Drainage des Wundgebietes. Falls das nicht möglich ist, sollte eine Oesophagektomie oder die collare Oesophagusausleitung bedacht werden. Die Verletzung kann sich mit sehr unspezifischen Symptomen präsentieren, pathologische Befunde auf der Thoraxübersichtsaufnahme oder der Kontrastmittelaustritt bei der intraluminären Darstellung mit Gastrographin bestätigen die Diagnose jedoch in fast allen Fällen.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1991

Die rolle der milz in der tumorchirurgie

U. Wolters; H. W. Keller; Heinz Pichlmaier

SummaryTumorgenesis and tumor growth are connected with the immune system. Therefore the role of the spleen respectively splenectomy have gained increasing influence. The existing experimental and clinical results are discussed with the help of a general review of the literature. A manipulation of the immune system by splenectomy seems possible. A common pathomechanism has not yet been found. But experimental investigations are transferrable to human beings only under special conditions.ZusammenfassungTumorgenese und -progredienz stehen in engem Zusammenhang mit dem Immunsystem. zunehmend werden die Rolle der Milz beziehungsweise der Splenektomie diskutiert. Anhand einer Literaturübersicht werden die bisher vorliegenden experimentellen und klinischen Ergebnisse dargelegt. Danach ist eine Beeinflussung des Immunsystems durch Splenektomie möglich. Ein allgemein gültiger Pathomechanismus ist aber noch nicht gefunden. Experimentelle Ergebnisse sind allerdings nur bedingt auf den Menschen übertragbar.


British Journal of Surgery | 1983

Total parenteral nutrition as the sole therapy in Crohn's disease—a prospective study

J. M. Müller; H. W. Keller; Heide Erasmi; H. Pichlmaier


British Journal of Surgery | 1994

Prospective randomized study of preoperative bowel cleansing for patients undergoing colorectal surgery

U. Wolters; H. W. Keller; S. Sorgatz; A. Raab; H. Pichlmaier


Ejso | 1996

Colorectal cancer—a multivariate analysis of prognostic factors

U. Wolters; Hartmut Stützer; H. W. Keller; Ursula Schröder; H. Pichlmaier


Ejso | 1996

Colorectal cancera multivariate analysis of prognostic factors

U. Wolters; Hartmut Stützer; H. W. Keller; Ursula Schröder; H. Pichlmaier


Langenbeck's Archives of Surgery | 1991

Role of the spleen in tumor surgery

U. Wolters; H. W. Keller; Heinz Pichlmaier


Langenbeck's Archives of Surgery | 1990

Splenic cysts: indication to operate and operative procedure

U. Wolters; H. W. Keller; Robin G. Lorenz; Heinz Pichlmaier


Langenbeck's Archives of Surgery | 1987

Spontaneous and other oesophageal perforations not caused by cancer

H. W. Keller; Joachim M. M ller; Heinz Pichlmaier

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A. Raab

University of Cologne

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R. Lorenz

University of Cologne

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