P. R. Issing
Hochschule Hannover
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Featured researches published by P. R. Issing.
Laryngo-rhino-otologie | 2012
Martin Stieve; P. R. Issing; K. F. Mack; Th. Lenarz; Prenzler N
BACKGROUND A possible use of B-scan sonography arises from the difficulty in transferring information by means of imaging to the intraoperative situation, which is now possible with navigation systems in complicated surgical procedures in the field of otolaryngology. A solution to this problem offers the intraoperative use of ultrasonography for orientation in soft tissue surgery. PATIENTS AND METHOD A prospective study involving 115 patients in total entailed scanning with a small part linear and fingertip probe with either 10 and 7.5 MHZ. An ultrasound endoscope featuring a 7.5 MHZ convex probe was used to image endolarygeal processes. RESULTS Indications included panendoscopies, parotidectomies, submandibulectomies, lymph node exstirpations and abscess incisions. The colour doppler sonography was used in reconstructive surgery involving microvascular transplants. The display of soft tissue tumours provided information about tumour size as well as demarcation or infiltration of neighbouring structures. The fingertip probe and the ultrasound endoscopy served to evaluate areas that were morphologically difficult to access. After clamping the radial artery when harvesting the forearm flap, a sufficient perfusion of the thumb and later the sufficiency of the vascular anastomosis could be verified. CONCLUSION The intraoperative use of sonography is an inexpensive non-invasive procedure that can be performed by the surgeon himself and allows quick and reliable orientation during difficult operations.
Archive | 1998
R. Heermann; H.-G. Kempf; P. R. Issing; T. Lenarz
Das hohe Mas an Prazision in der Ohrchirurgie sowie die Vulnerabiltat der meisten Strukturen im Bereich des Mittelohres haben immer wieder neue genauere Operationstechniken verlangt. Der Laser bietet dem Chirurgen die Moglichkeit, beruhrungsfrei und mit groser Prazision zu arbeiten. Die bisher verwandten Wellenlangen wie Argon, KTP, Nd:YAG, Ho:YAG haben sich aufgrund der tiefreichenden und damit schwer abschatzbaren thermischen Wirkungen nicht durchsetzen konnen. Der CO2- Laser unterscheidet sich hier durch seine deutlich geringere Eindringtiefe (JOVANOVIC). Die bis heute noch nicht abschlieisend untersuchten Fremdkorperreaktionen auf Karbonisate und ihre moglichen Folgen haben aber eine weitergehende Verbreitung bisher ebenso verhindert. Der seit kurzem verfugbare Er:YAG-Laser hat mit 2,94 μm sein Absorptionsmaximum im Wasserbereich und hat somit durch die Photoablation als Hauptbestandteil der physikalischen Reaktion einen sehr karbonisations- und koagulationsarmen Wirkmechanismus. Basierend auf den grundlegenden experimentellen und klinischen Arbeiten von PFALZ und Mitarbeitern hat die Fa. Carl Zeiss ein Forschungsgerat entwickelt, welches in unserer Klinik seit 2/96 zunachst in vitro im Labor, spater in vivo im Operationssaal bei Mittelohreingriffen eingesetzt werden konnte.
Laryngo-rhino-otologie | 2002
R. Heermann; Hauger C; P. R. Issing; Th. Lenarz
Laryngo-rhino-otologie | 2001
Th. Lenarz; B. P. Weber; P. R. Issing; D. Gnadeberg; K. Ambjørnsen; K. F. Mack; M. Winter
Laryngo-rhino-otologie | 2001
R. Heermann; P. R. Issing; Husstedt H; Becker H; Th. Lenarz
Laryngo-rhino-otologie | 1996
P. R. Issing; H.-G. Kempf; W. Heppt; M. Schönermark; Th. Lenarz
Laryngo-rhino-otologie | 1994
P. R. Issing; H.-G. Kempf; Th. Lenarz
Laryngo-rhino-otologie | 2001
Th. Lenarz; B. P. Weber; P. R. Issing; D. Gnadeberg; K. Ambjørnsen; K. F. Mack; M. Winter
Laryngo-rhino-otologie | 2001
Th. Lenarz; B. P. Weber; P. R. Issing; D. Gnadeberg; K. Ambjørnsen; K. F. Mack; M. Winter
Laryngo-rhino-otologie | 2004
B. Schwab; P. Lattmann; R. Heermann; P. R. Issing; Th. Lenarz; K. F. Mack