Network


Latest external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

Hotspot


Dive into the research topics where Schott Ge is active.

Publication


Featured researches published by Schott Ge.


Urologe A | 2008

[Urethral duplication: long-term results for a rare urethral anomaly].

Vahudin Zugor; Mathias Schreiber; A.P. Labanaris; J. Weißmüller; B. Wullich; Schott Ge

INTRODUCTION Urethral duplication is a rare anomaly that can occur in various forms. Urethral duplication must be diagnosed and adequately treated. Only if clinical complaints develop should surgical management be considered. PATIENTS AND METHODS The aim of this study was to retrospectively analyze patients with congenital urethral duplication: age at the time of diagnosis, type of urethral duplication, diagnostic and therapeutic measures as well as clinical aftercare were evaluated. RESULTS This homogeneous and selected cohort included nine male children. The average follow-up was 6.2 years. Seven children were symptomatic (77.7%). We found a double urethra with epispadias in four boys and with hypospadias in three boys and urethral duplication with perineal/anal meatus in one patient and normotopia in another patient. In two children without symptoms, the urethral duplication was an incidental finding during diagnostic work-up for other anomalies. Seven children had additional urological anomalies: one fusiform megalourethra, three urethral valves with hypospadias, and two epispadias. Two children without symptoms were managed conservatively. An open operation joining the urethras was performed in three children, and four boys underwent endoscopic treatment of the urethral duplication. Long-term results revealed normal continence in all of the children. One child exhibited recurrent urinary tract infections and late stricture, which was opened endoscopically in a second session. CONCLUSION A surgical approach is only indicated in the presence of clinical complaints. There is no surgical gold standard. The decision is ultimately reached on an individual basis depending on the findings and anatomy in view of the rarity and variability of the clinical picture. The functional result is of foremost importance for the urethra that requires reconstruction, but the cosmetic aspect should be respected to the same extent. We present the results of our experience in treating children with this urological condition. At the same time larger (multicenter) studies are needed, which will make it possible to formulate guidelines for this rare anomaly.


Urologe A | 2008

ABO-inkompatible Nierentransplantation – warum und wie?

Hugo C; Schott Ge; Kai-Uwe Eckardt; Bernd Wullich

ZusammenfassungEiner wünschenswerten, möglichst frühzeitigen Nierentransplantation stehen aufgrund eines bereits seit vielen Jahren bestehenden Organspendermangels speziell in Deutschland lange Wartezeiten auf eine postmortale Niere gegenüber. Trotz Ausweitung der Spenderkriterien und der Transplantation sog. marginaler Organe flacht die Kurve der deutschen Organspenderzahlen ab und verzeichnet aktuell sogar einen Rückgang. Die Lebendspende könnte einen Ausweg aus dieser Situation bieten, wobei bis zu einem Drittel der potenziellen Lebendspender aufgrund von Blutgruppeninkompatibilität mit dem Empfänger momentan nicht in Betracht kommen. Neue Protokolle für die Durchführung einer ABO-inkompatiblen Lebendspende ermöglichen nun die erfolgreiche Überwindung der Blutgruppengrenzen im Rahmen der Nierentransplantation. Die enge Zusammenarbeit zwischen der Nephrologischen und der Urologischen Klinik des Universitätsklinikums Erlangen erlaubte seit April 2006 insgesamt 7 erfolgreich durchgeführte ABO-inkompatible Lebendnierenspenden, wobei ein leicht modifiziertes prä- und postoperatives Behandlungsprotokoll des ursprünglichen schwedischen Protokolls zur Anwendung kam.AbstractEarly renal transplantation is hampered by a long-standing lack of organ donors, particularly in Germany, which leads to long waiting times for postmortal kidneys. Despite the expansion of donor criteria and the transplantation of marginal organs, the curve for the number of kidney donors has been flattening and is even decreasing. Living donor transplantation may expand the donor pool; however, up to one-third of potential living donors must be excluded because of blood group incompatibility. Recently, new protocols for ABO-incompatible transplantation have made it possible to overcome blood group mismatch in kidney transplantation. Close cooperation between the nephrology and urology departments at the University Clinic of Erlangen has allowed for successful ABO-incompatible transplantation in seven patients, using the Swedish protocol with slight modifications.


Urologe A | 2008

[ABO-incompatible renal transplantation--why and how?].

Hugo C; Schott Ge; Kai-Uwe Eckardt; Bernd Wullich

ZusammenfassungEiner wünschenswerten, möglichst frühzeitigen Nierentransplantation stehen aufgrund eines bereits seit vielen Jahren bestehenden Organspendermangels speziell in Deutschland lange Wartezeiten auf eine postmortale Niere gegenüber. Trotz Ausweitung der Spenderkriterien und der Transplantation sog. marginaler Organe flacht die Kurve der deutschen Organspenderzahlen ab und verzeichnet aktuell sogar einen Rückgang. Die Lebendspende könnte einen Ausweg aus dieser Situation bieten, wobei bis zu einem Drittel der potenziellen Lebendspender aufgrund von Blutgruppeninkompatibilität mit dem Empfänger momentan nicht in Betracht kommen. Neue Protokolle für die Durchführung einer ABO-inkompatiblen Lebendspende ermöglichen nun die erfolgreiche Überwindung der Blutgruppengrenzen im Rahmen der Nierentransplantation. Die enge Zusammenarbeit zwischen der Nephrologischen und der Urologischen Klinik des Universitätsklinikums Erlangen erlaubte seit April 2006 insgesamt 7 erfolgreich durchgeführte ABO-inkompatible Lebendnierenspenden, wobei ein leicht modifiziertes prä- und postoperatives Behandlungsprotokoll des ursprünglichen schwedischen Protokolls zur Anwendung kam.AbstractEarly renal transplantation is hampered by a long-standing lack of organ donors, particularly in Germany, which leads to long waiting times for postmortal kidneys. Despite the expansion of donor criteria and the transplantation of marginal organs, the curve for the number of kidney donors has been flattening and is even decreasing. Living donor transplantation may expand the donor pool; however, up to one-third of potential living donors must be excluded because of blood group incompatibility. Recently, new protocols for ABO-incompatible transplantation have made it possible to overcome blood group mismatch in kidney transplantation. Close cooperation between the nephrology and urology departments at the University Clinic of Erlangen has allowed for successful ABO-incompatible transplantation in seven patients, using the Swedish protocol with slight modifications.


Urologe A | 2007

Endometriosis of the ureter and urinary bladder

Zugor; D. Krot; W. Rösch; Schrott Km; Schott Ge

ZusammenfassungDie Endometriose ist eine gutartige Wucherung ektoper Endometriumschleimhaut, wobei die histologischen Merkmale und biologischen Reaktionen der Uterusschleimhaut erhalten sind. Nur bei 1–2% der Patientinnen ist sie im Harntrakt und hier am häufigsten in der Harnblase lokalisiert. Eine Endometriose der Harnwege wird aufgrund der häufig asymptomatischen Verläufe und ihrer Seltenheit oft sehr spät diagnostiziert. Die Therapie sollte individuell, abhängig vom Alter der Patientin, Kinderwunsch und der Ausdehnung, gewählt werden. Bei größeren Endometrioseherden wird die Operation empfohlen. Methoden der Wahl sind bei Harnblasenendometriose die laparoskopische Blasenteilresektion, bei distaler Harnleiterendometriose die Ureterozystoneostomie mit Psoas-Hitch-Technik, bei kurzstreckiger proximaler Harnleiterendometriose die Harnleiter-End-zu-End-Anastomosierung oder endoskopische Schlitzung und bei langstreckigen Endometrioseherden Ileuminterponat oder Nierenmobilisierung mit Nephropexie.AbstractEndometriosis is a benign growth of ectopic endometrial mucous membrane which has maintained the histological characteristics and biological reactions of uterine mucous membrane. In only 1–2% of cases does it occur in the urinary system, most commonly in the urinary bladder. Such an endometriosis is often diagnosed very late due both to its commonly asymptomatic course and its rarity. Individual therapy is dependent on the age of the patient, the wish for children and the extent of the growth. For endometriosis covering a large area, surgery is recommended. Methods of choice are laparoscopic bladder resection for the urinary bladder, ureterocystoneostomy using the Psoas hitch for the distal ureter, end to end anastomosis or endoscopic incision for short, proximal cases, and for extended areas, ileum cross-bridge attachment or kidney mobilization using nephropexy.


Urologe A | 2007

Impact Factors und Publikationszeitspannen in urologischen Fachzeitschriften

Labanaris Ap; D. Krot; Schott Ge; P. Helmschrott; Vahudin Zugor

ZusammenfassungDer „Impact Factor“, die „Cited Half-Life“ und der „Immediacy Index“ sind 3 wichtige Methoden, die herangezogen werden können, um die Art und Weise zu demonstrieren, wie ein Journal über eine gewisse Zeitspanne hinweg immer wieder Zitate zu seinen Artikel erhält. Somit sind diese 3 Faktoren Messinstrumente für die Bedeutung und die Reputation eines wissenschaftlichen Magazins.Das Ziel unserer Untersuchung war die Beständigkeit der urologischen Fachblätter aufzudecken und zu untersuchen, die bei der „Journal Citation Report“ (JCR®) im Jahre 2005 gelistet wurden, mit den standardisierten Methoden, die vom „Institute of Scientific Information“ (ISI) und vom JCR vorgegeben werden.Hauptsächlich wollten wir die unterschiedlichen Zeitspannen untersuchen, die bei bestimmten Fachjournalen benötigt werden, um eine eingereichte Originalarbeit zu veröffentlichen. Genauer gesagt, die Zeitspanne von der Einreichung eines Artikels oder Originalarbeit bis zur ihrer Veröffentlichung, von der Einreichung bis zur Akzeptanz eines Artikels oder Originalarbeit und von der Akzeptanz bis zur Veröffentlichung einer Originalarbeit oder eines Artikels in einer urologischen Fachzeitschrift. Weiterhin wollten wir die Dynamik der urologischen Fachzeitschriften bezüglich deren „Impact Factors“ für die Jahre 2000–2005 untersuchen.Die Studie wurde mit Hilfe des „ISI-JCR“ und der Bibliothek und Online-Bibliothek der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen durchgeführt. Im Bereich der Urologie zeigt sich durch die standardisierten Methoden des ISI-JCR eine sehr zufrieden stellende Entwicklung.AbstractThe impact factor, cited half-life, and immediacy index are three important methods that can be used to demonstrate how a journal’s articles are cited over the course of a specific time span. These three factors thus represent instruments for measuring the importance and reputation of a scientific magazine.The goal of our study was to evaluate the constancy of journals specialized in the field of urology and to analyze those listed in the 2005 Journal Citation Report (JCR) using the standardized methods specified by the Institute of Scientific Information (ISI) and JCR.Primarily we wanted to examine the different time spans needed for publication of original papers submitted to certain journals; in more exact terms: the time span from submission of an article or original paper to its publication and from the time of acceptance of an original paper or article to its publication in a urological journal. Furthermore, we wanted to investigate the dynamics of urological journals regarding their impact factors for the years 2000–2005. The study was performed using the ISI JCR and the library as well as the online library of the Friedrich Alexander University in Erlangen. A very satisfactory development can be observed in the field of urology with the standardized methods of the (ISI) JCR.


Journal of Pediatric Urology | 2006

A complex case of megalourethra and its repair

Vahudin Zugor; Schrott Km; Schott Ge

Megalourethra is a rare malformation of the urethra caused by a lack of corpus sponigosum and in some cases corpora cavernosa in the region of the distal urethra. The absence of these structures causes a ballooning of the urethra despite there being no mechanical obstruction. A male child presented with so-called fusiform megalourethra, with absence of the corpora cavernosa and urethral duplication. A voiding cystourethrogram was used to diagnose a fusiform megalourethra with pronounced meatal stenosis and extreme stenosis of pendulous urethra. In addition, there was urethral duplication in the form of an accessory urethra stretching from the urethral colliculus to the perineum. Absence of the corpora cavernosa was also suspected in the distal urethra. The surgical procedure involved pendulous urethroplasty with an onlay technique using urethral duplication and penile reduction. This method of treating megalourethra has not been previously reported. The operative technique for fusiform megalourethra with genital malformation has to be tailored to each individual case, depending on the intraoperative and endoscopic findings.


Urologe A | 1999

Ventral urethral diverticulum in a 10 year old girl

M. Bürst; Schott Ge; W. Rösch; Schrott Km

SummaryIn total urethral diverticula in children represent a very rare urological disorder. Primary localisation is the dorsal side of the urethra, ventral located diverticula are extremely rare. We report on a ten year old girl with a ventral, urethral diverticulum presenting with the symptoms of persisting enuresis. The diverticulum was excised through a median laparatomy. Placement of suprapubic catheter facilitated adequate postoperative drainage and postoperative cystourethrography confirmed the absence of extravasation.ZusammenfassungHarnröhrendivertikel im Kindesalter sind eine sehr seltene urologische Erkrankung. Die bevorzugte Lokalisation ist die Vaginalseite der Urethra, ventral gelegene Divertikel sind eine absolute Rarität. Wir berichten über eine 10jährige Patientin, bei der im Rahmen der Abklärung einer persistierenden Enuresis ein großes, ventral gelegenes Harnröhrendivertikel diagnostiziert wurde. Die Exzision erfolgte über eine mediane Unterbauchlaparatomie. Postoperativ erfolgte die Harnableitung über einen suprapubischen Katheter. Im Kontrollmiktionszysturethrogramm konnten sowohl Divertikelreste als auch eine Urinextravasation ausgeschlossen werden.


Urologe A | 2007

Endometriose von Ureter und Harnblase

Vahudin Zugor; D. Krot; W. Rösch; Schrott Km; Schott Ge

ZusammenfassungDie Endometriose ist eine gutartige Wucherung ektoper Endometriumschleimhaut, wobei die histologischen Merkmale und biologischen Reaktionen der Uterusschleimhaut erhalten sind. Nur bei 1–2% der Patientinnen ist sie im Harntrakt und hier am häufigsten in der Harnblase lokalisiert. Eine Endometriose der Harnwege wird aufgrund der häufig asymptomatischen Verläufe und ihrer Seltenheit oft sehr spät diagnostiziert. Die Therapie sollte individuell, abhängig vom Alter der Patientin, Kinderwunsch und der Ausdehnung, gewählt werden. Bei größeren Endometrioseherden wird die Operation empfohlen. Methoden der Wahl sind bei Harnblasenendometriose die laparoskopische Blasenteilresektion, bei distaler Harnleiterendometriose die Ureterozystoneostomie mit Psoas-Hitch-Technik, bei kurzstreckiger proximaler Harnleiterendometriose die Harnleiter-End-zu-End-Anastomosierung oder endoskopische Schlitzung und bei langstreckigen Endometrioseherden Ileuminterponat oder Nierenmobilisierung mit Nephropexie.AbstractEndometriosis is a benign growth of ectopic endometrial mucous membrane which has maintained the histological characteristics and biological reactions of uterine mucous membrane. In only 1–2% of cases does it occur in the urinary system, most commonly in the urinary bladder. Such an endometriosis is often diagnosed very late due both to its commonly asymptomatic course and its rarity. Individual therapy is dependent on the age of the patient, the wish for children and the extent of the growth. For endometriosis covering a large area, surgery is recommended. Methods of choice are laparoscopic bladder resection for the urinary bladder, ureterocystoneostomy using the Psoas hitch for the distal ureter, end to end anastomosis or endoscopic incision for short, proximal cases, and for extended areas, ileum cross-bridge attachment or kidney mobilization using nephropexy.


Urologe A | 2007

Impact factors and publication time spans in urological journals

Labanaris Ap; D. Krot; Schott Ge; P. Helmschrott; Zugor

ZusammenfassungDer „Impact Factor“, die „Cited Half-Life“ und der „Immediacy Index“ sind 3 wichtige Methoden, die herangezogen werden können, um die Art und Weise zu demonstrieren, wie ein Journal über eine gewisse Zeitspanne hinweg immer wieder Zitate zu seinen Artikel erhält. Somit sind diese 3 Faktoren Messinstrumente für die Bedeutung und die Reputation eines wissenschaftlichen Magazins.Das Ziel unserer Untersuchung war die Beständigkeit der urologischen Fachblätter aufzudecken und zu untersuchen, die bei der „Journal Citation Report“ (JCR®) im Jahre 2005 gelistet wurden, mit den standardisierten Methoden, die vom „Institute of Scientific Information“ (ISI) und vom JCR vorgegeben werden.Hauptsächlich wollten wir die unterschiedlichen Zeitspannen untersuchen, die bei bestimmten Fachjournalen benötigt werden, um eine eingereichte Originalarbeit zu veröffentlichen. Genauer gesagt, die Zeitspanne von der Einreichung eines Artikels oder Originalarbeit bis zur ihrer Veröffentlichung, von der Einreichung bis zur Akzeptanz eines Artikels oder Originalarbeit und von der Akzeptanz bis zur Veröffentlichung einer Originalarbeit oder eines Artikels in einer urologischen Fachzeitschrift. Weiterhin wollten wir die Dynamik der urologischen Fachzeitschriften bezüglich deren „Impact Factors“ für die Jahre 2000–2005 untersuchen.Die Studie wurde mit Hilfe des „ISI-JCR“ und der Bibliothek und Online-Bibliothek der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen durchgeführt. Im Bereich der Urologie zeigt sich durch die standardisierten Methoden des ISI-JCR eine sehr zufrieden stellende Entwicklung.AbstractThe impact factor, cited half-life, and immediacy index are three important methods that can be used to demonstrate how a journal’s articles are cited over the course of a specific time span. These three factors thus represent instruments for measuring the importance and reputation of a scientific magazine.The goal of our study was to evaluate the constancy of journals specialized in the field of urology and to analyze those listed in the 2005 Journal Citation Report (JCR) using the standardized methods specified by the Institute of Scientific Information (ISI) and JCR.Primarily we wanted to examine the different time spans needed for publication of original papers submitted to certain journals; in more exact terms: the time span from submission of an article or original paper to its publication and from the time of acceptance of an original paper or article to its publication in a urological journal. Furthermore, we wanted to investigate the dynamics of urological journals regarding their impact factors for the years 2000–2005. The study was performed using the ISI JCR and the library as well as the online library of the Friedrich Alexander University in Erlangen. A very satisfactory development can be observed in the field of urology with the standardized methods of the (ISI) JCR.


Urologe A | 2008

[Penoscrotal elephantiasis: diagnostics and treatment options].

Zugor; Horch Re; Labanaris Ap; Mathias Schreiber; Schott Ge

ZusammenfassungDie penoskrotale Elephantiasis ist ein Symptom, welches durch lokale, aber auch systemische Störungen verursacht werden kann. Bei reversiblen Veränderungen führen konservative Maßnahmen zum Erfolg. Bei irreversibler penoskrotaler Elephantiasis empfiehlt sich, Exzisionen und Amputationen der betroffenen penoskrotalen Bereiche durchzuführen, um funktionelle Störungen zu beseitigen. Bei allen Formen ist es wichtig, diejenigen Erkrankungen, welche erfahrungsgemäß zur Elephantiasis führen, zu verhüten und zu behandeln. In dieser Arbeit werden Ätiologie, Pathogenese, Diagnostik und die Therapioptionen der penoskrotalen Elephantiasis dargestellt.AbstractPenoscrotal elephantiasis is a symptom that can be caused by local but also by systemic disorders. When the changes are reversible, conservative measures such as physical and antiphlogistic approaches lead to success. In cases of irreversible penoscrotal elephantiasis, excision and amputation of the affected penoscrotal areas are recommended to eliminate the functional disturbances. In all manifestations it is important to prevent and treat those diseases known to cause elephantiasis.

Collaboration


Dive into the Schott Ge's collaboration.

Top Co-Authors

Avatar

Vahudin Zugor

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

Schrott Km

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

D. Krot

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

W. Rösch

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

Engehausen Dg

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

Mathias Schreiber

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

Bernd Wullich

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

Dimmler A

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

Hugo C

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Top Co-Authors

Avatar

J. Dötsch

University of Erlangen-Nuremberg

View shared research outputs
Researchain Logo
Decentralizing Knowledge