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Featured researches published by Helmut Krebs.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Funktionelle Ergebnisse nach konservativer und operativer Therapie pathologischer Frakturen bei malignen Erkrankungen

W. H. Friedl; Wolfram Ruf; Helmut Krebs

SummaryFrom 1972–1982 149 pathological fractures in 91 patients were treated. 134 of these were caused by malignant disease. With 78% metastases were the most common cause for fractures. 59% of the patients were women. The most frequent fracture localisation was the femur followed by ribs and humerus. 62% of the fractures but 100% of the leg fractures were treated operatively. The best functional results were achieved after compound osteosynthesis. The mean survival time of the patients was 10.7 months. The one year survival rate was 24.6% and the two year survival rate was 9.2%. The best survival rates were observed in women, patients with -breast cancer metastases, femur shaft- or subtrochanteric fractures. The lowest survival rate was found in male patients, patients with unknown primary tumour and femur neck fractures.ZusammenfassungVon 1972–1982 wurden 149 pathologische Frakturen bei 91 Patienten stationär behandelt. 134 dieser Frakturen traten bei malignen Grunderkrankungen auf. Metastasen stellten mit 78% die bei weitem häufigste Frakturursache. Das weibliche Geschlecht war mit 59% wesentlich häufiger betroffen. Das Femur, gefolgt von Rippen und Humerus stellten die häufigsten Frakturlokalisationen dar. 62% der pathologischen Frakturen und 100% der pathologischen Frakturen der unteren Extremität wurden operativ versorgt. Die funktionellen Ergebnisse waren nach der Verbundosteosynthese am günstigsten. Die mittlere überlebenszeit der Patienten mit maligner Grunderkrankung betrug 10,7 Monate. Die Einjahresüberlebensrate beträgt 24,6%, die Zweijahresüberlebensrate 9,2%. Weibliche Patienten, Patientinnen mit Mammacarcinommetastasen sowie Patienten mit Frakturlokalisation im Femurschaft und im subtrochanteren Bereich weisen eine überdurchschnittlich günstige Prognose auf. Männer, Patienten mit pathologischen Schenkelhalsfrakturen und unbekanntem Primärtumor wiesen die schlechteste Prognose auf.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

262. Frühergebnisse der valgisierenden Umstellungsosteotomie bei der Behandlung von instabilen pertrochantären Femurfrakturen

T. Mischkowsky; Jrg Nievergelt; Helmut Krebs; Rainer Seufert

SummaryUnstable intertrochanteric fractures of the femur in aged patients primarily require a full weight-bearing stabilization because of the high vital risk due to immobilization. Valgus osteosynthesis with 160° angled plate fixation and more or less medial displacement of the shaft fragment has produced good clinical results. The very low lethality of only 10% in our patients with an average age of 78.6 years suggests valgus ostheosynthesis in the treatment of unstable intertrochanteric fractures to be the method of choice in aged patients.ZusammenfassungDie instabile pertrochantäre Femurfraktur ist eine typische Verletzung des hohen Alters. Bedingt durch den schlechten Allgemeinzustand des Patienten ist eine primär belastungsstabile Osteosynthese zur Vermeidung von Immobilisationskomplikationen dringend erforderlich. Mit der Valgisationsosteosynthese, mit mehr oder minder ausgeprägter Medialisierung des Schaftfragmentes, steht eine primär belastungsstabile Osteosynthese zur Verfügung. Durch dieses Operationsverfahren konnte die Hospitalisationsletalität in unserem Krankengut bei bisher 30 Patienten mit einem Durchschnittsalter von 78,6 Jahren auf 10% gesenkt werden. Die Gehfähigkeit ohne Notwendigkeit einer Hilfsperson ist der entscheidende Parameter für die Spätletalität.Unstable intertrochanteric fractures of the femur in aged patients primarily require a full weight-bearing stabilization because of the high vital risk due to immobilization. Valgus osteosynthesis with 160 degrees angled plate fixation and more or less medial displacement of the shaft fragment has produced good clinical results. The very low lethality of only 10% in our patients with an average age of 78.6 years suggests valgus osteosynthesis in the treatment of unstable intertrochanteric fractures to be the method of choice in age patients.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1980

306. Martin Kirschner zum 100. Geburtstag

Heinz J. Buhr; H. Kramer; J. Matthes; Helmut Krebs

SummaryKirschner was born in Breslau in 1879. In 1916 he was called to the chair of surgery in Kbnigsberg, in 1927 to Tdbingen and in 1934 to Heidelberg. In each of these cities he had new hospitals built. He was very successful in all fields of surgery. Among his most remarkable achievements were the first successful Trendelenburgs embolectomy, the one-stage resection of a lung lobe, a new method in oesophagus surgery, the introduction of the “Kirschner wire”, the use of Avertin-anaesthesia, spinal anaesthesia and electrocoagulation of the gasserian ganglion. 1932 he began the surgical teaching which was continued by Zenker.ZusammenfassungKirschner wurde 1879 in Breslau geboren. 1916 erhielt er den Ruf auf den Lehrstuhl in Königsberg, 1927 nach TÜbingen und 1934 nach Heidelberg. An diesen Stätten erbaute er neue Kliniken. Erfolgreich arbeitete er auf allen chirurgischen Teilgebieten. Besonders erwähnenswert seien die erste erfolgreiche pulmonale Embolektomie, die einzeitige Lungenlappenresektion, ein neues Verfahren in der Oesophaguschirurgie, die EinfÜhrung des halbstarren ≫Kirschner-Drahtes≪, in der Schmerzbekämpfung die Avertinnarkose, die Spinalanaesthesie und die Elektrocoagulation des Ganglion Gasseri. 1932 begrÜndete er die heute von Zenker fortgefÜhrte Operationslehre.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

300. Die Dupuytrensche Fingerkontraktur —ein kontraktionsfreier Krankheitsprozeß

A. Meinel; G. v. Hagens; H. Nemetschek-Gansler; Helmut Krebs

SummaryStructure and dynamics of skin-anchoring fibers in the palmo-digital zone of the normal and diseased hand are demonstrated. The palmar fibromatosis causes fixation of these fibers in flexion. The disease must not be considered to be a finger contraction, but as inability to extend the fingers. In this concept the so-called myofibroblasts are regarded not as active, but as reactive (“stress fibers”) cell forms.ZusammenfassungStruktur und Dynamik der Bindegewebsfasern des palmodigitalen übergangsbereichs in der gesunden und erkrankten Hand werden aufgezeigt. Die Palmarfibromatose führt zu einer Fixierung der Beugeformation dieser Fasern. Die Erkrankung ist nicht als Fingerkontraktion, sondern als Streckbehinderung aus der Beugestellung zu verstehen. In diesem Konzept werden die sog. Myofibroblasten nicht als aktive, sondern als reaktive (“stress fibers”) Zellmodulation angesehen.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

289. Unsere Erfahrungen mit einem neuen Polyurethan-Stützverband ≫Baycast≪

H. H. Jung; Helmut Krebs; T. Mischkowsky

SummaryPictures are presented of a new dressing material made of textile bandages impregnated with Polyurethane called Baycast. This material has a high stability, provides good fixation of injured legs or trunk and is considerably lighter than plaster of Paris. It is also porous, waterrepellent and not radiopaque.ZusammenfassungGezeigt werden Bilder vom Anlegen und von fertigen Verbänden aus Mullbinden, die mit Polyurethan getränkt sind (Baycast). Diese Verbände ermöglichen eine sichere Ruhigstellung bei Verletzungen an Extremitäten und am Rumpf, sind aber, mit Gipsverbänden verglichen, deutlich leichter, wasserabweisend, luftdurchlässig, sofort belastbar und im Röntgenbild nicht schattengebend.


European Journal of Trauma and Emergency Surgery | 1987

Correlation of radiological and functional results after conservative and operative therapy of condylar fractures of the tibia

W. H. Friedl; Wolfram Ruf; Helmut Krebs


Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Clinical and mammographic results after breast reduction by the method of str?mbeck

Helmut Krebs; W. H. Friedl


Langenbeck's Archives of Surgery | 1986

Functional results after conservative and operative therapy of pathological fractures in malignant disease

W. H. Friedl; Wolfram Ruf; Helmut Krebs


Langenbeck's Archives of Surgery | 1980

For Martin Kirschner's one hundredth birthday

Heinz J. Buhr; H. Kramer; J. Matthes; Helmut Krebs


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

Early results of valgus osteotomy in treatment of unstable intertrochanteric fractures of the femur

T. Mischkowsky; Jrg Nievergelt; Helmut Krebs; Rainer Seufert

Collaboration


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A. Meinel

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