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Dive into the research topics where Jürgen Bachmann is active.

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Featured researches published by Jürgen Bachmann.


Enzyme and Microbial Technology | 2018

Akupunktur der chronischen Lumbalgie in der ambulanten Versorgung

Jürgen Bachmann

Leitlinien der Behandlung Chronisch rezidivierende lumbale Schmerzen und schmerzhafte Bewegungseinschränkungen sind Kernsymptome. Unspezifische Rückenschmerzen setzen den Ausschluss struktureller Erkrankungen voraus. Die Nationale Versorgungsleitlinie „Nicht-spezifischer Kreuzschmerz“ sieht in ihrer 2. Aufl. aus dem Jahr 2017 die Akupunktur als Möglichkeit zur Behandlung chronischer nichtspezifischer Kreuzschmerzen und formuliert einen offenen Empfehlungsgrad. Betrachtet man aber die Wirkrichtungen der Akupunktur, so ist mit der hervorragenden Möglichkeit einer Beeinflussung myofaszialer Dysfunktionen auch die ergänzende Leitlinie für spezifische Kreuzschmerzen zu berücksichtigen, die neben morphologischen Entitäten auch zwei funktionelle Entitäten als spezifische Ursache für Kreuzschmerzen formuliert, namentlich die myofasziale Dysfunktion und die Blockierung.


Enzyme and Microbial Technology | 2013

Patient mit Kniebeschwerden und chronischer Prostatitis

Michaela Bijak; Jürgen Bachmann; G. Rodemund; C. Albrecht

ZusammenfassungDas Expertenforum beschäftigt sich mit einem Patienten, der neben seiner beim Wintersport auftretenden Kniebeschwerden noch unter einer Achillodynie und einer chronischen Prostatitis leidet. Bei der Moxatherapie kam es zum Abbruch der Moxazigarre und einer Verbrennung ersten Grades am Bauch des Patienten.AbstractThis clinician’s corner writes about a patient with pain in the knee when skiing. He also suffers from achillodynia and chronic prostatitis. During treatment with moxibustion the cigar broke and the patient sustained a light burning on the body.


Enzyme and Microbial Technology | 2007

Erwartungen von Patienten beeinflussen Akupunktureffekt

Jürgen Bachmann

German Acupuncture Trials (GERAC) for Chronic Low Back Pain Randomized, Multicenter, Blinded, Parallel-Group Trial With 3 Groups Michael Haake, PhD, MD; Hans-Helge Muller, PhD; Carmen Schade-Brittinger; Heinz D. Basler, PhD; Helmut Schafer, PhD; Christoph Maier, PhD, MD; Heinz G. Endres, MD; Hans J. Trampisch, PhD; Albrecht Molsberger, PhD, MD Arch Intern Med. 2007;167(17):1892-1898 Background To our knowledge, verum acupuncture has never been directly compared with sham acupuncture and guideline-based conventional therapy in patients with chronic low back pain. Methods A patient- and observer-blinded randomized controlled trial conducted in Germany involving 340 outpatient practices, including 1162 patients aged 18 to 86 years (mean SD age, 5015 years) with a history of chronic low back pain for a mean of 8 years. Patients underwent ten 30-minute sessions, generally 2 sessions per week, of verum acupuncture (n=387) according to principles of traditional Chinese medicine; sham acupuncture (n=387) consisting of superficial needling at nonacupuncture points; or conventional therapy, a combination of drugs, physical therapy, and exercise (n=388). Five additional sessions were offered to patients who had a partial response to treatment (10%-50% reduction in pain intensity). Primary outcome was response after 6 months, defined as 33 % improvement or better on 3 pain-related items on the Von Korff Chronic Pain Grade Scale questionnaire or 12% improvement or better on the back-specific Hanover Functional Ability Questionnaire. Patients who were unblinded or had recourse to other than permitted concomitant therapies during follow-up were classified as nonresponders regardless of symptom improvement. Results At 6 months, response rate was 47.6% in the verum acupuncture group, 44.2% in the sham acupuncture group, and 27.4% in the conventional therapy group. Differences among groups were as follows: verum vs sham, 3.4% (95% confidence interval, −3.7% to 10.3%; P=.39); verum vs conventional therapy, 20.2% (95% confidence interval, 13.4% to 26.7%; P_.001); and sham vs conventional therapy, 16.8% (95% confidence interval, 10.1% to 23.4%; P_.001. Conclusions Low back pain improved after acupuncture treatment for at least 6 months. Effectiveness of acupuncture, either verum or sham, was almost twice that of conventional therapy.


Enzyme and Microbial Technology | 2005

Acupuncture and dry needling for low back pain

Jürgen Bachmann

Furlan AD, van Tulder MW, Cherkin DC, Tsukayama H, Lao L, Koes BW, Berman BM. The Cochrane Database of Systematic Reviews 2005, Issue 1. Art.No.:CD001351.pub2.DOI:10.1002/14651858.CD001351.pub2.


Myofascial Trigger Points#R##N#Comprehensive diagnosis and treatment | 2013

Chapter 22 – Acupuncture and related procedures

Dominik Irnich; David Euler; Jochen Gleditsch; Winfried Banzer; Jürgen Bachmann


Archive | 2008

Hüfte, Becken, Oberschenkel

Jürgen Bachmann; Jürgen Mücher


Enzyme and Microbial Technology | 2017

Schmerztherapie beim älteren Patienten

Jürgen Bachmann; Matthias Schuler; Stefan Lautenbacher; Thomas Kohlmann; Miriam Kunz


Archive | 2013

Acupuncture and related procedures

Dominik Irnich; David Euler; Jochen Gleditsch; Winfried Banzer; Jürgen Bachmann


Enzyme and Microbial Technology | 2012

Die 100 wichtigsten Akupunkturpunkte in der Orthopädie Mit einem Anhang zur Ohrakupunktur nach Nogier und Bahr

Jürgen Bachmann


Enzyme and Microbial Technology | 2009

Biomechanik der Wirbelsäule

Jürgen Bachmann

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Thomas Ots

Goethe University Frankfurt

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Miriam Kunz

University Medical Center Groningen

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