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Dive into the research topics where Michael J. Fischer is active.

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Featured researches published by Michael J. Fischer.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1979

117. Behandlungsergebnisse nach distalen Unterschenkelfrakturen mit Gelenkbeteiligung

Michael J. Fischer; Th. Hewel; H. Scholze; E. Vocks

SummaryBetween Jan. l, 1974 and Dec. 31, 1978 58 patients were presented to us with fractures of the distal tibia (pilon tibia(). 54 were operated upon, 4 treated conservatively. 8 patients had simple fissure fracture, 26 showed an additional impression, 24 had defect fractures (21 women, 37 men). Most patients were 40–60 years old. 83 % of the operated cases healed without complications, in 7.4 % osteomyelitis developed (29 % of the patients had open fractures). Pseudarthroses developed in 3 patients.ZusammenfassungIn den vergangenen 5 Jahren behandelten wir 58 Patienten mit Pilon-Tibialfrakturen im eigenen Krankengut, 54 operativ, 4 konservativ. 8 Patienten hatten einfache Spaltfrakturen, 26 Spalt- bzw. Stückfrakturen mit Impression, 24 Trümmerdefektfrakturen (37 Männer, 21 Frauen). Es überwog das 40.- 60. Lebensjahr. 83 % der operativ versorgten Fälle heilten komplikationslos ab, bei den übrigen kam es zu Wundheilungsstörungen. In 7,4 % beobachteten wir Osteomyelitiden, wobei 29 % der 54 operierten Patienten offene Frakturen aufgewiesen hatten. Pseudarthrosen beobachteten wir bei 3 Patienten.


Clinical Drug Investigation | 1997

Effect of Trospium Chloride on Duodenal Motility during Upper Gastrointestinal Endoscopy: A Randomised, Double-Blind, Placebo-Controlled Trial.

Henning Rohde; Anja Maria Bihr; Ulrich Schwantes; Reinhard Eisebitt; Jürgen Meurer; Michael J. Fischer; Peter Topfmeier

SummaryIn a placebo-controlled, double-blind study the effects of depressing duodenal motility by administration of intravenous trospium chloride during gastro-duodenoscopy were studied in 72 patients randomised to receive trospium chloride or saline (controls). Intravenous trospium chloride 1.2mg stopped the visible contractile activity of the duodenum as assessed by 3 independent observers during videoendoscopy within 76 seconds (median). During a 4-minute observation period of duodenal peristalsis, duodenal motor activity was found to stop in 18 of 36 patients after trospium chloride but in only 5 of 36 patients in the placebo group (p = 0.002). Adverse effects were dry mouth, micturition difficulties, sweat retention, accommodation disturbance and tachycardia. Trospium chloride was effective in reducing contractile activity in the duodenum. Its potent action and minor adverse effect profile appear to be promising for gastroduodenoscopy and especially for sphincter of Oddi motility in patients during routine endoscopic retrograde cholangiopancreatography.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1983

157. Therapiekonzept bei der akuten Bein-Beckenvenenthrombose

Helmuth Denck; Michael J. Fischer; F. Olbert

SummaryThe results of surgical thrombectomy are insatisfactory, as they only show a long-term success rate of 30–50 %. The reasons for this lie, on the one hand, in the evolution character of thrombosis, on the other, in such factors of uncertainty as the age of the thrombosis, how complete the removal is, and the underlying disease itself. The results may be improved by temporary arteriovenous fistula, endothelium-sparing techniques, distal removal, additional peripheral thrombolysis, and in trauma cases, the “suspended suture.”ZusammenfassungDie Ergebnisse der operativen Thrombektomie sind mit nur 30–50% Langzeiterfolgen unbefriedigend. Die Ursache hierfür liegt einerseits im evolutiven Charakter der Thrombose, andererseits in den Unsicherheitsfaktoren wie Alter der Thrombose, Vollständigkeit der Ausräumung und Grundleiden. Eine Verbesserung der Ergebnisse ist möglich durch temporäre av-Fistel, endothelschonende Technik, distale Ausräumung, zusätzliche periphere Thrombolyse und in manchen Fällen (Trauma) die „aufgehängte Naht”.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1982

182. Subtotale Resektion oder Gastrektomie

J. Lange; Michael J. Fischer; M. Steinheber; Werner Theisinger

SummaryFrom January 1, 1979 to December 31, 1981, 711 patients were treated at Klinikum rechts der Isar for gastric carcinoma: 62.5 % were resected, of which the number of subtotal and total resections was almost the same. The total 5-year survival rate was 19 %, curative resections ended up at 35 % at 5 years, and palliative resection declined to 3 %. The 5-year survival rate increased significantly (29 %) when the diagnosis was the intestinal type according to Lauren, in contrast to the diffuse types (11 %). When all gastroectomized patients were taken together, 27 % reached the 5-year survival border and 33 % for the subtotal resection procedure.ZusammenfassungVom 1. 1. 1970 bis 31. 12. 1981 wurden am Klinikum rechts der Isar 711 Patienten wegen eines Magencarcinoms behandelt. 62,5 % wurden reseziert subtotal und total in gleicher Häufigkeit: Die FünfJahres-Überlebensrate insgesamt betrug 19 %, bei den kurativ resezierten 35 %, bei den palliativ resezierten nur 3 %. Die Fünf-Jahres-überlebensrate beim Intestinalen Typ nach Lauren war mit 26 % deutlich besser als die des diffusen Typs mit 11 %. Ohne Lymphknotenbefall war die Fünf-Jahres-überlebensrate 44 %, im Stadium N1-3 nur noch 11 %. Von sämtlichen gastrektomierten Patienten lebten nach 5 Jahren noch 27 %, von den subtotal resezierten 33 %.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1980

177. Behandlungsprinzipien von distalen Humerusfrakturen mit Gelenkbeteiligung

R. Wiesmeier; Michael J. Fischer; B. Stübinger

SummaryOf the distal humerus fractures, 20% are found intraarticular causing great problems in perfect functional reconstruction. Experience shows that good results can be achieved in children and young people by conservative treatment. Accepting minimal malpositions, these principles are valid for older people, too. Intraarticular fracture of adults should, however, be treated by osteosynthesis whenever possible. The functional results of 96 patients treated in this way are surveyed.Zusammenfassung20% der distalen Humerusfrakturen sind intraartikulär gelegen; daraus leiten sich besondere Probleme bei der Wiederherstellung einer optimalen Gelenkfunktion ab. Erfahrungsgemäß lassen sich bei Kindern und Jugendlichen durch konservatives Vorgehen meist gute Ergebnisse erzielen. Dies gilt —unter Inkaufnahme gewisser Fehlstellungen — auch für den älteren Menschen. Im Gegensatz dazu ist beim Erwachsenen eine operative Versorgung anzustreben. Das funktionelle Ergebnis von 96 konservativ und operativ behandelten Frakturen wird dargelegt.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1974

180. Therapie der Pleuraläsion bei Thoraxtraumen

D. Maroske; Michael J. Fischer; Jorg Nitschke; W. Priesack

SummaryPleural lesions were treated successfully by simple puncture, Monaldidrainage or Bülau drainage in 106 patients without fractures of the thoracic wall and in 306 patients with multiple rib fractures. In only 25% of the cases was surgical treatment necessary because collections of air, blood, exsudation, pus or lymphatic fluid in the interpleural space could not be removed successfully by puncture of tube drainage. In patients with multiple trauma including pleural lesions thoracotomy should be performed only in exceptional cases and after particularly careful diagnosis.ZusammenfassungPleuraläsionen des Thorax bei 100 Patienten ohne knöcherne Thorax-verletzung und bei 305 Patienten mit Rippenserienfrakturen konnten in der überwiegenden Mehrzahl konservativ durch Punktion oder durch die wenig belastende Monaldi- bzw. Bülau-Drainage erfolgreich behandelt werden. Aktives operatives Vorgehen war nur in ein Viertel der Fälle angezeigt, wo Luft, Blut, Exsudat, Eiter oder Lymphe nicht schnell und vollkommen aus der Pleurahöhle entfernt werden konnten. Bei polytraumatisierten Patienten ist die Indikation zur operativen Behandlung der Pleuraläsionen besonders streng zu stellen.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1983

Therapeutical concept in deep venous thrombosis of the lower extremities

Helmuth Denck; Michael J. Fischer; F. Olbert


Langenbeck's Archives of Surgery | 1982

Subtotal resection or gastrectomy

J. Lange; Michael J. Fischer; M. Steinheber; Werner Theisinger


Langenbeck's Archives of Surgery | 1981

Therapy of upper gastrointestinal bleeders by drugs, laser, or surgery: Problems in establishing a randomized controlled clinical trial

Henning Rohde; K. Thon; Ch. Ohmann; Michael J. Fischer; W. Dietz; W. Lorenz


Langenbeck's Archives of Surgery | 1980

Principles of treatment of the intraarticular fracture of the fistal humerus

R. Wiesmeier; Michael J. Fischer; B. St binger

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K. Thon

University of Marburg

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W. Dietz

University of Marburg

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W. Lorenz

University of Marburg

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