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Recent results in cancer research | 1983

Regional Perfusion with cis-Platinum and Dacarbazine

K. Aigner; P. Hild; K. Henneking; E. Paul; Max Hundeiker

In 22 patients isolated extremity perfusion with cis-platinum for treatment of malignant melanoma was performed; 18 had local metastastic disease (M. D. Anderson stages II and III A, B, AB) and four were stage I. A further five patients were submitted to isolated DTIC perfusion. DTIC-perfused tumors showed regression rates of 30%-80%, followed by recurrences within 4 months. After cis-platinum perfusion stage-III AB cases tended to show tumor recurrence within 4 months, while to date stage-III A and stage-II cases have reached disease-free survival times of 17 and 20 months respectively. While in DTIC perfusion the tissue temperature may range between 40 degrees and 41 degrees C, in cis-platinum perfusions 40 degrees C should not be exceeded; otherwise neural damage will occur.


European Journal of Trauma and Emergency Surgery | 1977

Festigkeitsuntersuchungen am Fixateur externe unter Biegebean-spruchung bei Defekten am Bruchspalt

H. Burger; Jess F. Kraus; P. Hild; D. Hofmann

ZusammenfassungEs wird über Festigkeitsuntersuchungen zweier verschiedener Modelle eines Fixateur externe unter Biegebeanspruchung bei Defekten am Bruchspalt berichtet, aufbauend auf der bereits in Unfallchirurgie 3, 1977, Heft 3 geschilderten Methodik. Es zeigt sich hierbei der sog. „Rohrspanner“ dem „Gewindespanner“ eindeutig überlegen.In einem zweiten Abschnitt werden beide Fixateur externe-Systeme unter Variierung der Montageform miteinander verglichen. Hier erweist sich der „Rohrspanner“ dem „Gewindespanner“ wiederum überlegen.Durch die verschiedenen Zusatzmontagen kann vor allem beim Gewindespanner eine Erhöhung der Stabilität erzielt werden, wobei die Heranführung der frakturnahen Steinmann-Nägel an den Bruchspalt eine Verbesserung der Festigkeit bringt. Der räumliche Fixateur externe mit 2 Schanz’schen Schrauben (Z2S) und insbesondere mit 4 Schanz’schen Schrauben (Z4S) erweist sich den anderen Montageformen deutlich überlegen.SummaryStability measurements on two different models of a fixateur externe under bending strain with defects at the cleft of the fracture are reported, adding to the methodology described in Accident Surgery 3 issue 3 1977. The so called ”tubular tensioner” is shown to be superior to the ”threaded tensioner”.In the second part, both fixateur externe systems are compared to one another while variing the assembly form. Once again the tubular tensioner is shown to be superior to the threaded tensioner.An increase in stability can be arrived at, especially with the threaded tensioner, with the various supplementary assemblies whereby on bringing the near-fracture Steinmann-nails nearer to the cleft of the fracture an increase in solidity is attained. The three-dimensional fixateur externe with 2 Schanz’s screws and especially with 4 Schanz’s screws is shown to be clearly superior to the other assembly forms.RésuméSe référant à la méthode déjà décrite dans ”Unfallchirurgie”. tome 3, 1977, no. 3, les auteurs rapportant des expériences de solidité de deux modèles différents de fixateurs externes lors de la flexion en cas de défauts au trait de fracture. Le ”fixateur à tubes” (”Rohrspanner”;) s’y montre bien supérieur au ”fixateur à vis” (”Gewindespanner”). Dans un deuxième temps on compare les deux systèmes de fixateurs externes en variant les types de montage. Une fois de plus, le ”Rohrspanner” se montre supérieur au ”Gewindespanner”.Grace à différents montages supplémentaire, on peut atteindre une plus grande stabilité surtout du ”Gewindespanner”. Dans ce cas, le rapprochement des clous de Steinmann au trait de fracture apporte une amélioration de la solidité.Le fixateur externe à deux vis de Schanz (Z 2 S), et surtout celui à quatre vis de Schanz (Z 4 S), se montre clairement supérieur aux autres formes de montages.


Langenbeck's Archives of Surgery | 1981

[Reimplantation of splenic tissue after neonatal abdominal trauma (author's transl)].

K. Aigner; K. Schwemmle; J. Dobroschke; P. Hild; K. Henneking; M. Bauer; J. Teuber; G. Schwetlick

Loss of the spleen in children frequently results in overwhelming infection caused by pneumococci. In order to preserve splenic function the reimplantation of splenic tissue into the abdominal wall and the greater omentum was performed in a newborn child and six other children up to the age of thirteen. Postoperatively the complete absence of Jollys bodies could be observed, while a continuous increase of IgM was noted. The otherwise mandatory antibiotic prophylaxis over 2 years could be reduced to 5 months in the newborn.SummaryLoss of the spleen in children frequently results in overwhelming infection caused by pneumococci. In order to preserve splenic function the reimplantation of splenic tissue into the abdominal wall and the greater omentum was performed in a newborn child and six other children up to the age of thirteen. Postoperatively the complete absence of Jollys bodies could be observed, while a continuous increase of IgM was noted. The otherwise mandatory antibiotic prophylaxis over 2 years could be reduced to 5 months in the newborn.ZusammenfassungKleinkinder sind nach Splenektomie bei Pneumokokkeninfektionen vital gefährdet. Zur Erhaltung der Milzfunktion wurde bei einem Neugeborenen nach geburtstraumatischer Milzruptur homogenisiertes Milzgewebe in Peritonealtaschen und in die Bauchdecke reimplantiert. Das Fehlen von Jolly-Körperchen und der Wiederanstieg von IgM beweisen funtionstüchtiges Milzgewebe. Die sonst obligatorische Penicillinprophylaxe über mindestens 2 Jahre konnte nach 5 Monaten ohne Folgen abgesetzt werden.


Unfallchirurg | 1980

Festigkeitsuntersuchungen am Fixateur externe unter Biegebeanspruchung

D. Hofmann; H. Burger; P. Hild

ZusammenfassungWir untersuchten den Fixateur externe unter senkrechter und exzentrischer Belastung bei Kompression am Bruchspalt und Veränderung der Stützweite in drei Standardmontageformen; R (Rahmen-Fixateur externe), Z (räumlicher Fixateur externe) und Z2S (räumlicher Fixateur externe mit 2 Schanzschen Schrauben).Die Erhöhung der Stützweite erbrachte eine starke Verminderung der Stabilität. Durch Kompression konnte sowohl bruchspaltnah als auch am freien Ende des Systems ein Festigkeitsgewinn erzielt werden. Am Bruchspalt war bereits bei 10 kp Kompressionskraft der größte Zuwachs an Stabilität erreicht. Eine Kompression über 70 kp führte bei den Montageformen R und Z, abhängig von der Vergrößerung der Stützweite, sogar zu vermehrter Instabilität. Als stabilste Montageform erwies sich der räumliche Fixateur externe mit zwei Schanzschen Schrauben.Vergleicht man die Festigkeitsverhältnisse bei Defekt und bei Kompression am Bruchspalt, fällt ebenfalls eine deutliche Zunahme der Instabilität durch Erhöhung der Stützweite auf; durch Kompression kann ein Teil des Festigkeitsverlustes ausgeglichen werden.AbstractThe Fixateur externe was investigated under vertical and eccentric load when the fracture line was compressed and the distance of support was changed. Three kinds of mounting were used: R (Fixateur externe as frame), Z (three dimensional Fixateur externe) and Z2S (three dimensional Fixateur externe with two screws according to Schanz).If the distance of outer support was increased, the stability became greatly reduced. A compression increased the stability around the fracture line and on the free end of the system. A compression force of 10 kp at the fracture line yielded the greatest increase in stability. If, in case of the methods R and Z, the compression was increased beyond 70 kp, there resulted even an instability, which depended on the distance of support. The most stable method of mounting was the three-dimensional Fixateur externe with two screws according to Schanz.The stability was compared if there was either a defect or a compression at the line of the fracture: there resulted a strikingly increased instability, if the distance of support was increased. The compression made it possible to compensate partly for the loss of stability.The Fixateur externe was investigated under vertical and eccentric load when the fracture line was compressed and the distance of support was changed. Three kinds of mounting were used: R (Fixateur externe as frame), Z (three dimensional Fixateur externe) and Z2S (three dimensional Fixateur externe with two screws according to Schanz). If the distance of outer support was increased, the stability became greatly reduced. A compression increased the stability around the fracture line and on the free end of the system. A compression force of 10 kp at the fracture line yielded the greatest increase in stability. If in case of the methods R and Z, the compression was increased beyond 70 kp, there resulted even an instability, which depended on the distance of support. The most stable method of mounting was the three-dimensional Fixateur externe with two screws according to Schanz. The stability was compared if there was either a defect or a compression at the line of the fracture: there resulted a strikingly increased instability, if the distance of support was increased. The compression made it possible to compensate partly for the loss of stability.


Unfallchirurg | 1978

Festigkeitsuntersuchungen am Fixateur externe unter Biegebeanspruchung@@@Tests of stability on the fixateur externe under bending strain. Vertical and excentric strain under compression of the fracture: Senkrechte und exzentrische Belastung bei Kompression am Bruchspalt

P. Hild; D. Hofmann; H. Burger; J. Kraus

ZusammenfassungWir untersuchten den Fixateur externe unter senkrechter und exzentrischer Belastung bei verschieden starker Kompression am Bruchspalt. Geprüft wurden die Standardmontagen in Form des Rahmenfixateur externe (R), des räumlichen Fixateur externe ohne Schanzsche Schrauben (Z) und des räumlichen Fixateur externe mit 2 Schanzschen Schrauben (Z2S). Sowohl unter seitlicher als auch exzentrischer Belastung war bruchspaltnah mit etwa 10 kp, am freien Ende des Systems mit etwa 50 kp Kompressionskraft der größte Festigkeitszuwachs erreicht. Höhere Kompressionswerte erbrachten keinen wesentlichen Stabilitätsgewinn; die Montageform Z2S erwies sich am stabilsten. Vergleicht man Untersuchungen mit Kompression und Untersuchungen mit Defekt am Bruchspalt, so ergeben sich bessere Stabilitätsverhältnisse unter Kompression bei den untersuchten Standardmontageformen. Eine bereits unter Kompression ohne Belastung auftretende Verformung des Systems bei den Standardmontagen war vor allem durch die zunehmende Verbiegung der Steinmann-Nägel bei Vergrößerung der Kompressionskraft und Erhöhung der Stützweiten bedingt.AbstractWe tested the fixateur externe under vertical and excentric strain with varying degrees of compression upon the fractureline. The standard set-up in the shape of the frame-fixateur externe (R), the three-dimensional fixateur externe without Schanz-screws (Z) and the three-dimensional fixateur externe with two Schanz-screws (Z2S) were tested. With a lateral as well with an excentric load on the location of the fracture about 10 kp, on the free end of the system about 50 kp compression were reached. This was the greatest increase in stability. Higher compression did not increase the stability significantly. The mounting device Z2S was the most stable one. If tests with compression and tests with defect on the fracture were compared, a better stability results under compression with the devices. If under compression without strain the system was deformed, this was mainly due to deflection of the Steinman-nails, as the compression-power augmented and the distance of support was enlarged.


Unfallchirurg | 1979

Die freie Fibulatransplantation

D. Hofmann; P. Hild; Kl.-G. Kunze; K. W. Fritz

ZusammenfassungAn Hand der Schilderung fünf eigener Fälle wird die freie Fibulatransplantation als ultima ratio beim Erhaltungsversuch einer Extremität bei ausgedehnten Substanzdefekten langer Röhrenknochen beschrieben. Diese Operationsmethode ist nur dann in Betracht zu ziehen, wenn alle anderen bekannten Behandlungsmöglichkeiten ausgeschöpft sind und eine Verbundosteosynthese sich beim jüngeren Menschen beispielsweise verbietet. Eine primäre Anlagerung der frei transplantierten Fibula sollte bei offenen und infizierten Frakturen und bei Infektpseudarthrosen ebenso wie bei nicht sanierten Weichteilen unterbleiben.Als Osteosyntheseverfahren bietet sich heute der Fixateur externe an, der bei offenen Frakturen 2. und 3. Grades, insbesondere bei Verlust von Knochensubstanz, bei Infekt- und ausgedehnten Defektpseudarthrosen, als Methode der Wahl angesehen werden muß. Zu achten ist jedoch hierbei auf eine stabile Montageform des Fixateur externe, um eine ausreichende Ruhigstellung zu erzielen.AbstractFive cases of free transplantation of the fibula are reported. This method is indicated as ultima ratio to save an extremity in cases of large defects of a long bone. A transplantation should be considered only if all other attempts of treatment have failed and if a bound-osteosynthesis is not possible. The primary implantation of a free fibula should not be done in open and infected fractures, in infected pseudarthrosis and if the soft tissues are contaminated. The method of osteosynthesis is the Fixateur externe, which is the treatment of choice in compound fractures grade 2 and 3, especially if there is a bone-defect, in infected pseudarthroses and in large pseudarthroses with loss of bone. Special emphasis should be laid upon a stable mounting of the Fixateur externe, to achieve a sufficient immobilization.


European Journal of Trauma and Emergency Surgery | 1983

Die Behandlung und Ergebnisse der Malleolarfrakturen

Kl.-G. Kunze; Ch. Neubert; H. Fritze; P. Hild

ZusammenfassungDer Vergleich der Behandlungsergebnisse von 100 konservativ und 100 operativ behandelten Malleolarfrakturen und den Behand-lungsergebnissen der in der Dokumentationszentrale der AO in Bern dokumentierten Malleolarfrakturen zeigt eindeutig, daß die Behandlungszeiten nach der operativen Behandlung zwar kaum kürzer sind als nach der konservativen Therapie, die Behandlungs-ergebnisse aber deutlich besser sind. Die Zahl der Komplikationen und die subjektiven Beschwerden der Patienten sind nach der operativen. Therapie geringer; die klinischen und röntgenologischen Nachuntersuchungsergebnisse waren nach der operativen Therapie ganz wesentlich besser als nach der konservativen Behandlung, und die Patienten waren in ihrer beruflichen und privaten Leistungsfähigkeit weniger stark beeinträchtigt als nach der konservativen Behandlung.AbstractThe authors compared the therapy results of 100 conservatively treated malleolar fractures and 100 malleolar fractures operated upon with the therapy results of the malleolar fractures registered at the documentation centre of the A. O. (working association for osteosynthesis) in Bern. The comparison shows that after surgical treatment, the therapy periods are scarcely shorter than after conservative treatment, the therapy results, however, are significantly better. There is a smaller rate of complications and subjective troubles after surgical treatment. The results of clinical and X-ray check-up examinations were essentially betterafter surgical treatment than after conservative treatment. The ability of patients concerning their professional and private activities was less disturbed after surgical treatment.


Unfallchirurg | 1982

[Investigation about the stability of a fixateur-externe using a new screw nail (author's transl)].

D. Hofmann; H. Burger; P. Hild; Ch. Neubert

ZusammenfassungNachdem frühere Untersuchungen gezeigt hatten, daß die bisher verwendeten 4,5 mm-Steinmann-Nägel die schwächsten Teile der Fixateur externe Systeme darstellen, entwickelten wir einen Schraubennagel mit 7 mm dickem Schaft und einem Gewinde, das von der AO-Kortikalisschraube übernommen wurde.Im Experiement an Leichenknochen und Modellwerkstoff (Aluminiumvierkantrohr) wurden Rahmenmontage R und räumliche Montage mit 2 Schanzschen Schrauben Z2S sowohl mit 4,5 mm-Steinmann-Nägeln als auch mit Schraubennägeln auf Biegebean-spruchung untersucht. Dabei wiesen die Systeme mit den neuen Schraubennägeln erheblich geringere Durchbiegungen auf. Für den Rahmenfixateur externe und bei Defekt am Bruchspalt wirkt sich der Einsatz von Schraubennägeln hinsichtlich der Vergrößerung der Stabilität relativ stärker aus als für den räumlichen Fixateur externe mit 2 Schanzschen Schrauben und bei Kompression am Bruchspalt.AbstractSince former investigations showed that the 4.5 mm Steinmann-nails used hitherto were the weakest part offixateur-externe systems, we developed a screw nail with a shank thickenss of 7 mm and a thread identical to that of the cortical screw developed by the Arbeits-gemeinschaft für Osteosynthese (Workshop Society for Osteosynthesis).By conducting experiments with a metal alloy (square tube made of aluminum) in cadaver bones, the bending stress of a frame assembly Rand of a three-dimensional assembly with 2 Schanz-screws Z2S was examined with 4.5 mm Steinmann-nails as well as with screw nails. The systems mounted with the new screw nails bended considerably less than the other systems. The improvementin stability achieved by screw nails is relatively more significant for the external frame fixator and in cases of a defect at the fracture gap than for the three-dimensional fixateur externe with 2 Schanz-screws and in case of a compression at the fracture gap.


Unfallchirurg | 1982

Vergleichende Festigkeitsuntersuchungen zwischen Fixateur externe der AO (Rohrsystem) und Fixateur externe nach Stuhler-Heise

A. Steiner; D. Hofmann; H. Burger; P. Hild

ZusammenfassungDer Fixateur externe der Arbeitsgemeinschaft für Osteosynthesefragen (AO) wurde mit dem Modell nach Stuhler-Heise in verschiedenen Montageformen (Rahmenfixateur, räumlicher Fixateur, räumlicher Fixateur mit zwei Schanzschen Schrauben) und Stützweiten (110, 140 und 190 mm) bei Defekt am Bruchspalt unter senkrechter und exzentrischer Belastung verglichen. In vergleichbaren Montageformen war der AO-Fixateur um, durchschnittlich 20% leichter. Dagegen zeigte das Modell nach Stuhler-Heise in seinem Stabilitätsverhalten am simulierten Bruchspalt bezüglich vertikaler Absenkbewegung in 2/3 der Montagen, das hei\tin 12 von 18 Montagne, deutlich bessere Ergebnisse. In drei Montageserien waren die Ergebnisse gleich, in den übrigen drei Aufbauten zeigte das AO-Modell bessere Ergebnisse. Beide Fixateurmodelle zeigten unter exzentrischer Belastung erhebliche Verdrehbewegungen im Bruchspalt aus der Horizontalen. Die bei Defektam Bruchspalt ermittelten Unterschiede zwischen beiden Fixationssystemen werden vermutlich unter Kompressionsosteosynthese deutlich geringer sein, was Gegenstand weiterer Untersuchungen sein wird.AbstractIn order to compare the external fixator of the Arbeitsgemeinschaft für Osteosynthesefragen (AO) to different types of assembly of the Stuhler-Heise fixator (frame fixator, three-dimensional fixator, three-dimensional fixator with two screws of Schanz) with different spans (110, 140 and 190 mm), a vertical and excentric stress was exerted on a defect on the fracture gap. The comparable types of assembly of the AO fixator were lighter by 20% on an average. In two thirds of all assemblies, i. e. in 12 among 18 assemblies, the Stuhler-Heise device showed markedly better results of stability at the simulated fracture gap with respect to a vertical downward movement. In three assembly series there were identical results, in the other three series the AO device brought about better results. Under excentric stress, both fixator types showed considerable torsion movements from the horizontal line within the fracture gap. The differences between the two fixator systems found out for defects on the fracture gap will probably be significantly less important in case of compression osteosynthesis. This assumption will be verified by further examinations.In order to compare the external fixator of the Arbeitsgemeinschaft für Osteosynthesefragen (AO) to different types of assembly of the Stuhler-Heise fixator (frame fixator, three-dimensional fixator, three-dimensional fixator with two screws of Schanz) with different spans (110, 140 and 190 mm), a vertical and excentric stress was exerted on a defect on the fracture gap. The comparable types of assembly of the AO fixator were lighter by 20% on an average. In two thirds of all assemblies, i.e. in 12 among 18 assemblies, the Stuhler-Heise device showed markedly better results of stability at the simulated fracture gap with respect to a vertical downward movement. In three assembly series there were identical results, in the other three series the AO device brought about better results. Under excentric stress, both fixator types showed considerable torsion movements from the horizontal line within the fracture gap. The differences between the two fixator systems found out for defects on the fracture gap will probably be significantly less important in case of compression osteosynthesis. This assumption will be verified by further examinations.


Unfallchirurg | 1978

Fixateur externe — Verhinderung der Seitverschiebung

P. Hild; D. Hofmann; H. Burger; J. Kraus

ZusammenfassungDie üblicherweise bei Montage des Fixateur externe verwendeten Steinman-Nägel lockern sich — bedingt durch lokale Osteolyse — bereits nach kurzer Zeit und verschieben sich im Bohrloch bei seitlich einwirkendem Druck. Dieser Vorgang kann selbst durch Einsatz von Steinman-Nägeln mit zentralem Gewinde nicht verhindert werden. Zur Vermeidung der Seitverschiebung wird als Modell ein Schraubennagel vorgestellt, dessen Gewindeteil so ausgelegt ist, daß eine ausreichende Retention im Knochen erzielt werden kann.AbstractThe usually for the assemblage of the external pin fixation used Steinman pins loose themselves already after a short time — caused by local osteolyses — and displace in the borehole because of the lateral acting pressure. This phenomenon even cannot be prevented by using Steinman pins with central thread. To avoid this lateral deflection we are going to introduce as a model a screw-nail, which thread is constructed in such a way that a sufficient retention can be obtained in the bone.

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H. Burger

University of Giessen

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K. Aigner

University of Giessen

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